חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
27 טיפים איך לעמוד מול קהל! אודישן/מצגת/הרצאה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: קפריסין כפל מס בולגריה מיסים

נושא המאמר: אמנה למניעת כפל מס בין קפריסין לבולגריה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]



כיום, כאשר העולם נעשה קטן ו"שטוח", רבים הם המשקיעים אשר יוצאים מארצם בכדי לכבוש את העולם. בדרך לפסגה, נתקלים המשקיעים במכשולים רבים וביניהם סוגיית המס.

משקיע מקומי המעונין להקים מיזם במדינה זרה עלול למצוא עצמו ממוסה פעמיים בגין אותה הכנסה, וזאת לאור שיטת המס הפרסונלית הקיימת במדינת התושבות שלו (שיטת מס זו נהוגה ברוב מדינות העולם המערבי) ולאור שיטת המס הטריטוריאלית הקיימת במדינה הזרה בה הוא מתכוון להשקיע (אף שיטה זו קיימת ברוב מדינות העולם המערבי ביחס למשקיעים זרים). על מנת למנוע מצב בו אדם ממוסה פעמיים בגין אותה הכנסה ועל מנת לאפשר קיומו של מסחר תקין חתמו מדינות רבות על "אמנות למניעת כפל מס". אמנה דוגמת זו קיימת אף בין קפריסין לבולגריה, אמנה המבוססת על מודל ה- OEDC. לאור אטרקטיביות מדינות דנן בקרב המשקיעים הישראליים, נסקור את הוראות האמנה ונבהיר מהן הטבות המס הקיימות בה.

חברה תושבת קפריסין הינה חברה המנוהלת ונשלטת מקפריסין. חברה תושבת קפריסין כפופה לשיעור מס חברות אחיד בגובה 10% בגין כל הכנסה, ללא קשר למקום הפקתה. הכנסות חברה זרה ממקור קפריסאי, כפופות אף הן למס החברות הקפריסאי - 10%.

חברה תושבת בולגריה הינה חברה המאוגדת תחת חוק החברות הבולגרי. חברה תושבת בולגריה כפופה לשיעור מס חברות אחיד בגובה 10% בגין כל הכנסה, ללא קשר למקום הפקתה. הכנסות חברה זרה (כל חברה שאינה מאוגדת תחת חוק החברות הבולגרי) ממקור בולגרי, כפופות אף הן למס החברות הבולגרי - 10%.
דיבידנדים

סעיף 10 לאמנה מסדיר את נושא הדיבידנד. תושב מדינה המקבל דיבידנד מחברה תושבת המדינה האחרת חייב במס בגין הדיבידנד במדינת תושבתו. כמו כן, תושב המדינה כפוף אף לניכוי מס במקור בגין קבלת דיבידנד בשיעור שלא יעלה על 10% במדינת התושבות של החברה המשלמת אם הוא מחזיק בפחות מ- 25% מהשליטה בחברה מחלקת הדיבינדים. משקיע המחזיק בלפחות 25% מהשליטה בחברה משלמת הדיבידנד כפוף לניכוי מס במקור במדינת התושבות של החברה המשלמת בשיעור שלא יעלה על 5%.
תמלוגים

סעיף 12 לאמנה מסדיר את דרך חישוב המס בגין קבלת תמלוגים. תושב מדינה המקבל תמלוגים מתושב מדינה אחרת, חייב במס בגין התמלוגים במדינת תושבתו. כמו כן, תושב המדינה כפוף לניכוי מס במקור במדינת התושבות של משלם התמלוגים בשיעור שלא יעלה על 10%. כל זאת בתנאי שלא מדובר בתמלוגים שנתקבלו בגין זכויות יוצרים ביצירות ספרותיות, אומנות, עבודות מדעיות וסרטים.
ריבית

סעיף 11 לאמנה מסדיר את נושא הריבית. תושב מדינה המקבל תשלומי ריבית מתושב המדינה האחרת חייב במס בגין הריבית במדינת תושבתו. כמן כן, תושב המדינה יהיה כפוף לניכוי מס במקור במדינת מושב המשלם הריבית בגין קבלת הריבית בשיעור שלא יעלה על 7%.
מניעת כפל מס

האמנה קובעת מפורשות כי אדם תושב מדינה, המשלם מס במדינה האחרת, ייהנה מזיכוי בגובה המס ששילם במדינה האחרת בבואו לשלם מס במדינה התושבת שלו בגין אותה הכנסה.
שקיפות

סעיף 24 לאמנה עוסק בנושא שקיפות המס, בקובעו כי המדינות ישתפו בניהן פעולה בכל הנוגע להעברת מידע ונתונים בסוגיות הנוגעות לנושא המס בכלל ולעניין התחמקות נישומים מתשלום מס בפרט.
לאור האמור לעיל ולאור הטבות המס הרבות הגלומות באמנות המס, יעשה נכון המשקיע אם בטרם יחליט על אופן הביצוע השקעתו יתייעץ עם המומחים בתחום, ואין באמור לעיל משום תחליף לייעוץ מס.



רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]