חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
27 טיפים איך לעמוד מול קהל! אודישן/מצגת/הרצאה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: קשיש זקן הקלות מס מיסים

נושא המאמר: והדרת פני זקן - גרסת רשויות המס
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]



הדת היהודית ראתה קשר ישיר בין גילו של האדם לבין נסיון החיים שלו וחוכמתו, ואכן, משמעות המילה זקן בהלכה לא תיארה בהכרח אדם קשיש, אלא אדם חכם. לאור השקפה זו ברור מה עומד מאחורי הנוהג בהלכה היהודית להקפיד כל כך בכבודם של הקשישים.

לקראת יום הקשיש הבינלאומי אשר קרב ובא, אין זמן מתאים יותר לציין כמה מהקלות המס הייחודיות שרשויות המס הקנו לאוכלוסייה המבוגרת במדינה, תוך מטרה למזער את הפגיעה ברמת החיים של אוכלוסייה זו, אשר מהווה כ-10%[1] מכלל האוכלוסייה במדינה.

בשורות אלה נסקור בקצרה כמה מהקלות המס הייחודיות לאוכלוסייה הקשישים בישראל ככל שאלה נוגעות למכירה/השכרה של נכסים בבעלותם.

השכרת נכס ששימש כמקום עסק, או הניב הכנסה ממשלח יד טרם הפרישה

סעיף 9ד לפקודת מס הכנסה שחוקק במהלך תיקון 132, מאפשר פטור חלקי ליחיד תושב ישראל בגין הכנסותיו מהשכרת נכסים בבעלותו ששימשו במישרין להפקת הכנסתו מעסק או ממשלח יד בישראל. לצורך בחינת הבעלות בנכס, ייחשב גם נכס מקרקעין המוחכר בידי הנישום ל-25 שנה לפחות, כנכס בבעלות הנישום.

ההטבה היא ליחיד שעד יום 1.1.2003, מלאו לו 55 שנה לפחות, ולחילופין, ליחיד או בן זוגו אשר הגיעו לגיל פרישה (הפטור יינתן לאחד מבני הזוג בלבד).

ליחיד או לבן זוגו אין הכנסות מקצבה שפטורה לפי סעיפים 9א או 9ב, או הכנסות מריבית, שחלות עליה הוראות סעיפים 125ד או 125ה.

תנאי נוסף הוא כי דמי השכירות אינם משולמים לנישום ע"י קרוב משפחה (ע"פ הגדרת קרוב בסעיף 88 לפקודת מס הכנסה), או ע"י חברה בשליטתו או בשליטת קרובו.

כאמור, הפטור איננו מוחלט, והנוסחה לחישובו היא כדלקמן:

מס' שנות העבודה בנכס (ותק) x 2% x גובה דמי השכירות x 35%.

חשוב לציין כי יש מגבלה על מס' השנים לחישוב הותק- תקרת הגג הינה 35 שנה.

גם סכום דמי השכירות מוגבל לתקרה אשר מחושבת לפי שנת מס, ועל כן, לצורך הפטור, סכום השכירות לא יעלה על הסכום הנקוב בסעיף 9א לפקודה x 12 חדשים (בשנת המס 2007 הסכום הוא 24,000 ₪ לשנה).

השכרת דירה עקב מעבר לבית אבות

מס הכנסה מאפשר פטור ממס על הכנסות קשישים מהשכרת דירת מגורים לצורך מעבר לבית אבות. מטרת הסעיף היא להקל ולאפשר מעבר קשישים לבית אבות.

גם כאן הפטור אינו גורף וקיימות הגבלות:

הסכום המירבי עליו ניתן לקבל פטור הוא מחצית התשלום השנתי המשולם לבית האבות.

הפטור ינתן רק לדירת המגורים בה גר הקשיש ערב המעבר לבית האבות.

כחלק מהניסיון להציב קריטריונים ברורים כמו גם למנוע ניצול לרעה של הפטור, יש צורך שבית האבות יהיה בעל רשיון על פי חוק, ובנוסף שיהווה מקום מגורים קבוע ל-30 מבוגרים בני 65 לפחות.

מכירת דירת מגורים לצורך מעבר לבית אבות

ס' 49יג לחוק מס שבח מאפשר לקשיש המעונין בכך, לקבל פטור ממס שבח עבור החלפת דירת המגורים אשר בבעלותו תמורת זכות למגורים בבית אבות.

הס' דורש שגילו של המוכר או של בן זוגו יהיה 60 שנים לפחות, כמו כן, הזכות החלופית חייבת להיות למגורים בבית אבות עבור המוכר או בן זוגו.

יש לציין כי במידה, ולא עלינו, אחד מבני הזוג נזקק לשירותי סיעוד לפי חוק ביטח לאומי, הרי שתתאפשר תחולת הפטור גם במידה ולא מלאו לאחד מבני הזוג 60.

לסיכום, ניתן רק לקוות כי גם כיום נדע להוקיר את אוכלוסייה יקרה זו, ולכבדם בהתאם, וכמובן, לעשות כל שיידרש על מנת שיוכלו לחיות בכבוד.

סקירה זו הינה על קצה המזלג בלבד, ובכל מקרה אין לראות בשורות אלה משום ייעוץ מקצועי.



--------------------------------------------------------------------------------

[1] משאב, "קשישים בישראל", שנתון סטטיסטי 2006.



רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]