חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עיצוב חדרי שינה בסגנון צימר - עיצוב חדרי שינה - עיצוב הבית - עיצוב פנים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פטור מס הכנסה השכרת דירה מיסים

נושא המאמר: העלאת סכום התקרה לפטור ממס על הכנסה מהשכרת דירת מגורים – למי זה טוב?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]




לא מכבר הונחה על שולחן הכנסת הצעת החוק של ח"כ יואל חסון המציעה להגדיל את תקרת הפטור ממס על הכנסה מהשכרת דירות מגורים מסך של כ-4,200 ₪ לסך של -9,000 ₪.

על פניו נראה כי לפנינו הצעה שבאה להיטיב עם נישומים- לכאורה, יוזמה מבורכת. אך האמנם כך הדבר?

קריאה נוספת של הצעת החוק והתעמקות בדברי ההסבר המצורפים לה מעלה סימני שאלה רבים לעניין חיוניותו של התיקון והשלכותיו המעשיות.

על מנת לעשות סדר בדברים נקדים ונסביר כי כיום, ככלל, בהתאם לחוק מס הכנסה (פטור ממס על הכנסה מהשכרת דירת מגורים), תש"ן-1990, הכנסות המתקבלות מדמי שכירות בגין השכרת דירת מגורים, פטורות ממס עד לגובה של כ- 4,200 ₪. מעבר לסכום זה מחויב המשכיר במס, ללא כל קשר לכמות הדירות שבידיו (אם כי יש לשים לב כי מקום בו בידי הנישום מספר לא מועט של דירות אותן הוא משכיר, יתכן ורשויות המס יגיעו לכלל מסקנה כי מדובר בעסק, ועל כן החיוב במס יהא בהתאם).

על פי דברי ההסבר המצורפים להצעתו של ח"כ חסון, בבסיס ההצעה עומדת ההבנה כי בשנים האחרונות חלה עלייה דרמטית בדמי השכירות על דירות מגורים בארץ, דבר אשר מכביד מאוד על ציבור השוכרים, המונה, בין היתר: דלי אמצעים, זוגות צעירים סטודנטים, חיילים משוחררים ומשפחות נטולות יכולת. עוד נכתב בדברי ההסבר כי מצוקת הדיור להשכרה, הקיימת במרכזי הערים גורמת להעלאת מחירי הדיור להשכרה ולבריחת זוגות צעירים ממרכזי הערים.

עד כאן- אין חולק.

אולם, המשך הכתוב בהחלט מעלה תהיות: "במטרה לעודד השכרת דירות למגורים ולהגדיל את מאגר הדירות הקיים, מוצע להעלות את סכום התקרה...."

עולה השאלה: האם וכיצד נותנת הצעתו של ח"כ חסון מענה לבעיות עליהן עמד בדברי ההסבר?

האם העלאת תקרת הפטור היא הפתרון למצוקת הדירות להשכרה ולמחירי השכירות הגואים?

למען האמת, לא רק שקשה לראות כיצד הצעה זו משיגה את מטרותיה, אלא שקיימת אפשרות שהעלאת תקרת הפטור, תיטיב עם ציבור משכירי הדירות מחד, אך מאידך לא תטיב כלל עם ציבור שוכרי הדירות ואולי אף תרע עמם. נסביר את הדברים.

ראשית, לא נראה כי דווקא הגדלת התקרה היא זו שתעודד השכרת דירות בדמי שכירות נמוכים יותר, שכן כבר כיום לציבור משכירי הדירות יש הכנסה נאה מהשכרת דירותיהם, הכנסה שכאמור, רק הולכת וצומחת. על כן, לאור הרווחים אותם גורפים משכירי הדירות, אין בסיס ממשי להנחה כי במרכזי הערים יש מאגר דירות ריקות שבעליהן לא משכירים אותן. וגם אם כן, סביר להניח כי לא הצעת חוק זו תגרום להם להעמידן להשכרה.

שנית, לנו נראה כי גם אם העלאת תקרת הפטור אכן תגדיל במעט את מאגר הדירות להשכרה (וכאמור, הדבר מוטל בספק), הרי שמנגד היא תאפשר לבעלי הדירות דווקא להעלות את מחירי השכירות. כדי להמחיש את הדברים, שוו בדמיונכם את פלוני, אשר בבעלותו שתי דירות קטנות במרכז תל אביב, אותן הוא משכיר לסטודנטים. במצב הקיים, על מנת שלא לשלם מס הכנסה, הוא דואג כי דמי השכירות אותם הוא גובה עבור שתי הדירות לא יעברו את מחסום ה-4,200 ₪ (גובה 2,100 ₪ בחודש עבור כל דירה). במצב המוצע, לפיו התקרה תעלה ל-9,000 ₪, למעשה יוכל פלוני להעלות את דמי השכירות באופן ניכר, ועדיין להיות פטור ממס (לאור מצוקת הדיור ניתן לשער כי קרוב לוודאי שהביקוש לדירות אלה לא יפגע).

למעשה, תיקון החוק לא ימנע מבעלי הדירות להעלות את דמי השכירות. לאור האמור אנו סבורים כי אע"פ שההצעה מבקשת להשיג תוצאה ראויה וטובה באמצעות הקלות מס, נראה כי אין בפתרון המוצע כדי להביא לתוצאות הרצויות (כפי שהובאו בדברי ההסבר), בייחוד כאשר קיים החשש כי יתכן והוא רק יחמיר עוד את הבעיה.


רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]