חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עורך דין אורנית אבני גורטלר דרך הייסורים: ממכוני הטיפול ברגליים לביהמ"ש מומחית לתביעות קטנות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: השקעות נדל"ן ישראל מיסוי

נושא המאמר: היבטי מיסוי שונים בהשקעות נדל"ן בישראל
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]



אנשים רבים אינם יודעים, כי ישראל מהווה מקלט מס ואף נחשבת כמדינה מתאימה ביותר להשקעות זרות בנדל"ן ישראלי. לא אחת, ההקלות במס שמעניק המחוקק הישראלי, מפתות את המשקיעים הזרים להשקיע בישראל.

לא רבים בעולם סבורים כי ישראל, עם כל הסבך הפוליטי והביטחוני הסובב אותה, היא מדינה הנמנית עם מדינות בעולם המושכות אליהם קהל משקיעים רחב מכל קצווי תבל. ואולם לאחר שמשקיעים פוטנציאלים נחשפים להטבות ולהקלות הרבות במס או במענקים אשר מעניק המחוקק הישראלי למשקיעים זרים באפיקי השקעות רבים ובמיוחד בתחום הנדל"ן, מופתעים הם לגלות, כי ישראל היא מדינה נחשקת ביותר להשקיע בה.
כל מדינה חפצה למשוך השקעות בכל אפיק אפשרי, והסיבה לכך היא ידועה לכל – צמיחת כלכלת המדינה, הגדלת מקומות העבודה וכיוצ"ב. בישראל, מגמתו של המחוקק הישראלי לעודד השקעות בדגש על השקעות זרות נשאה פרי, ובשנים האחרונות חלה מגמת עלייה ברורה במספר ההשקעות והרכישות של נדל"ן בישראל על ידי תושבי חוץ.

תנופת הנדל"ן העצומה בישראל מתבטאת בעליית מחירים נכבדת, הן בהתייחס לנכסים פרטיים לצרכי מגורים והם נכסים עסקיים. להווי יודע, כי לאור הפערים הכספיים הגדולים בין שוויו של השקל לבין שוויו של היורו, השקעתם של משקיעים זרים המשקיעים באמצעות מטבע היורו נעשית רווחית הרבה יותר ומוזילות את עלויות הרכישה למשקיע הזר לאין ארוך.

בהתאם לחוק הישראלי, הכנסות או רווחי הון המופקים בישראל (בסיס מס טריטוריאלי) חייבות במס בישראל. כמו כן, תושב ישראל חייב במס על הכנסותיו, ללא קשר למקום הפקתן (בסיס מס פרסונאלי). יחד עם זאת, המחוקק הישראלי מעניק פטורים רבים לזרים המשקיעים בארץ בכלל ובהשקעות נדל"ן בפרט. קשת הפטורים שמעניק המחוקק הישראלי למשקיע הזר הנה רחבה ביותר. חברה בישראל נחשבת ל"תושב חוץ" הזכאי להטבות בכפוף לכך שתושב ישראל אינו מחזיק ביותר מ-25% או אינו זכאי ליותר מ-25% מהכנסותיה או רווחיה של החברה.

משקיע זר בישראל פטור מתשלום מס שבח החל על המוכר ומס רכישה החל על הרוכש מניה באיגוד מקרקעין. משקיע זר הנעזר בייעוץ מקצועי, יכול לעשות שימוש מושכל באמנות הרבות למניעת כפל מס עליהן ישראל חתומה, ליהנות מפטורים נוספים ו/או הגבלות החלות על שיעור המס לגבי הכנסות מסוימות שהוא מפיק בישראל. לדוגמא, אמנות מניעת כפל המס בין ישראל לבין מדינות שונות, מעניקות פטור על רווח הון המופק ממכירת מניות באיגוד מקרקעין בישראל.

על ידי תכנון מס נכון וייעוץ מקצועי יכול משקיע זר לאכול את עוגת הרווחים הנובעת מהשקעותיו בישראל ולהשאירה שלמה, מבלי לאבד נתח ממנה עבור תשלום מיסים. המשקיע הזר יכול לעשות שימוש הן בפטור המוענק לו ע"י האמנה והן בפטור המוענק לו ע"י הדין הפנימי וכך לשלשל לכיסו רווח נקי. אחת האפשרויות העומדות בפני המשקיע הזר הנה השקעה דרך הקרן Reit, אשר מטרתה היא אחזקה וניהול של נדל"ן מניב. באמצעות הקרן משקיעים זרים יכולים להשתתף באופן עקיף בפרויקטים מניבים בישראל. הקרן משקיעה בפרויקטים האמורים על ידי פיזור הסיכונים הנובעים בהשקעת נכסים מניבים. בנוסף ליתרון באופן ההשתפות בהשקעה זו, קרנות ריט נהנות מתיקון בפקודת מס הכנסה, שמאפשר תשלומי מס על דיווידנד בלבד, ולא על הכנסות מדמי שכירות. זאת, כל עוד הקרן מחלקת 90% ומעלה מההכנסה החייבת במס של הקרן כדיווידנד למשקיעיה.

בישראל מתנהלים פרויקטים רבים בעלי תשואה גבוה. דוגמא טובה לכך הם חלק מהפרוייקטים הקרויים "פינוי בינוי". כבר עתה יצוין לגבי פרויקטים כאלה, כי לאור מטרתו כמוסבר להלן, ההשקעה במסגרתו פטורה ממס. בראשית הפרויקט, המדינה מאתרת שטחים בעלי ערך נדל"ני רב, אשר הבניה הקיימת עליהן הנה ישנה ביותר. לאחר איתור השטחים האמורים המדינה מפרסמת מכרז ליזמי נדל"ן לפיו אותם היזמים יפנו את התושבים מדירותיהם, ועל שטח זה ייבנו שכונות חדשות. הפרויקט טומן בחובו יתרונות רבים הן ליזם, הן למדינה והן לתושב אשר בסופו של הפרויקט מקבל דירה חדשה. זכייתו של משקיע זר במכרז על פרויקט "פינוי-בינוי", יכולה להניב למשקיע הזר כסף רב. כמו כן, אם ברצונו של המשקיע הזר להשקיע באופן פסיבי יותר, יש באפשרותו לרכוש דירות במסגרת הפרויקט בעלות נמוכה ולמוכרן במחיר מוכפל ואף משולש משווי רכישתה.
משקיע זר שבוחר להשקיע בנדל"ן הישראלי, תוך ייעוץ מקצועי וניצול מגמת המחוקק הישראלי להיטיב עם המשקיעים הזרים, יכול על ידי השקעה נבונה להשיא את השקעתו בעלות נמוכה על נס.



רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]