חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מס שבח מקרקעין בעקבות פסק דין "פוליטי"





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רווח הון הכנסת יחיד עסקה מיסים

נושא המאמר: שיעור המס על הכנסת יחיד מרווח הון
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]



כפי שציינו בהחרבה במאמרים קודמים מטעם משרדנו, ישנם מבחנים שונים אשר הותוו על ידי בתי המשפט בישראל במהלך השנים, אשר בעזרתם ניתן להבחין בין הכנסה שהיא הכנסה הונית לבין הכנסה שהיא הכנסה פירותית (טיב הנכס, משך ההחזקה בו, ההיקף הכספי של העסקה, תדירות עסקאות דומות, השימוש בתמורה, אופן מימון העסקה, מבחן הארגון והניהול, ידע ובקיאות, אופן רישום העסקה בספרים ומבחן הגג – נסיבות הרכישה והמכירה).

נניח שצלחתם את מבחני העזר ולפניכם רווח הון, מכאן עולה השאלה מהו שיעור המס על הכנסתו של יחיד מרווח הון?
מה זה רווח הון? ככלל, מיסוי רווח הון מוסדר בחלק ה´ לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א-1961 (להלן: "הפקודה"). ריווח הון מוגדר בסעיף 88 לפקודה, בהאי לישנא: "הסכום שבו עולה התמורה על יתרת המחיר המקורי". כלומר, ההפרש בין המחיר שבו נמכר הנכס לבין המחיר שבו הוא נרכש. כך לדוגמא, אדם שרכש נכס הוני ב- 100 ₪ ומכר את הנכס ההוני ב- 120 ₪, רווח ההון הוא 20 ₪.

מהם שיעורי המס על רווח הון? ברווח הון לצורכי מס מבחינים בין שני רכיבים: הרכיב האינפלציוני, המבטא את השינוי בערך הנכס, לפי שיעור עליית המדד, מתאריך קנייתו או קבלתו ועד לתאריך מכירתו. והרכיב הריאלי, המבטא רווח מעל לשיעור עליית המדד.

שיעור המס על ריווח הון ריאלי של יחיד מנכס שיום רכישתו חל לפני 1.1.03 מתחלק כך שלעניין ריווח ההון שנצבר בנכס עד ליום 1.1.03 ישלם היחיד את שיעור המס שהיה משלם לו הייתה מתקבלת בידיו הכנסה ממקור פירותי, ואילו על יתרת רווח ההון הראלי יהא היחיד חייב במס בשיעור של 20% (ריווח הון ריאלי של יחיד מנכס שיום רכישתו חל אחרי 1.1.03 ימוסה בשיעור של 20%).

לגבי ניירות ערך נציין, כי על אף האמור לעיל, רווח הון ריאלי שנוצר ממכירת נייר ערך בחבר בני אדם שבו המוכר הוא יחיד בעל מניות מהותי במועד מכירתו של נייר הערך או ב- 12 החודשים שקדמו למכירה, יחויב במס שלא יעלה על 25%.

עוד נציין, כי שיעור המס על ריווח הון אינפלציוני שנצבר בנכס עד 31/12/93 הנו 10%.
האם ניתן לקזז הפסדי הון? בהתאם להוראותיו של סעיף 92 לפקודה, הפסד הון שנצבר לכם ניתן לקיזוז רק נגד רווח הון באופן שבו סכום הספד ההון שהיה לכם בשנת מס מסוימת (אילו הפסד זה היה ריווח הון הייתם חייבים עליו במס), יקוזז תחילה כנגד ריווח ההון הריאלי וכל שקל חדש של היתרה יקוזז כנגד שלושה וחצי שקלים חדשים של סכום האינפלציוני החייב.




רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]






מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]