חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
סן כריסטובל דה לאס קאסאס





    קישורי טקסט (לפרטים)




מלונות ברומניה
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חברה דיבידנט רומניה קפריסין

נושא המאמר: האם העברת דיבידנד מחברה רומנית לחברה קפריסאית חייבת במס?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


כפי שציינו במאמרים קודמים מטעם משרדנו, אחת הסיבות העיקריות לנהירתם של משקיעים ישראלים להשקיע בקפריסין וברומניה היא שיטת המס הנהוגה בשתי מדינות אילו. כך למשל, שיעור מס החברות ברומניה הוא 16% ושיעור מס החברות בקפריסין הוא 10% בלבד.

משקיעים ישראלים משלבים את שיטות המס הנהוגות בשתי המדינות, באמצעות הקמת חברה קפריסאית המחזיקה בחברה רומנית. רבים אינם יודעים, כי בנוסף לשיטות המס האמורות בשתי המדינות, העברת דיבידנדים מחברת בת רומנית לחברה אם קפריסאית המחזיקה בה, פטורה ממס הן ברומניה והן בקפריסין.

בין קפריסין לרומניה קיימת אמנה למניעת כפל מס, הקובעת כי דיבידנדים המשולמים מחברה רומנית לחברה קפריסאית כפופים לניכוי מס במקור בשיעור 10%.

יחד עם זאת, החוק הפנים רומני אימץ ב – 1.1.07 את ה - EC parent-subsidiary Diractive, הקובע כי דיבידנדים המשולמים מחברת בת רומנית לחברת אם קפריסאית פטורים מניכוי מס במקור ברומניה אם החברה הקפריסאית מחזיקה לפחות ב- 15% ממניות החברה הרומנית, וההחזקה של החברה הקפריסאית בחברה הרומנית נמשכה לפחות שנתיים ימים.

לאור האמור, דיבידנדים המועברים מחברה רומנית לחברה קפריסאית, בכפוף לתנאים דנן, פטורים מניכוי מס במקור ברומניה.

כמו כן, הדיבידנדים אף פטורים ממס בקפריסין, וזאת בהתאם לחוק הפנים קפריסאי, הקובע כי דיבידנדים המשולמים מחברה זרה לחברה קפריסאית, המחזיקה לפחות ב - 1% ממניותיה, פטורים ממס בקפריסין. פטור זה לא יינתן במידה ולמעלה מ - 50% מפעילות החברה משלמת הדיבידנד היא פעילות השקעתית, ובנוסף מס החברות במדינה הזרה נמוך באופן משמעותי ממס החברות בקפריסין.

יש לוודא היטב שהחברות הזרות בשליטתם של המשקיעים הישראלים אינם עולות לכדי חברה נשלטת זרה או חברת משלח יד זרה, על פי הדין הישראלי. כבר קרו מקרים בעבר, כי משקיעים ישראלים רבים שבחרו להקים חברות במבנה האמור, לא ווידאו עוד בטרם מעשה, כי החברות שבשליטתם (והן בשליטתם העקיפה) לא נחשבות כחברות ישראליות על פי הדין הישראלי.
נציין לסיום, כי אין לראות באמור כחוות דעת משפטית ו/או ייעוץ משפטי. אנו ממליצים לכם להיוועץ עם אנשי מקצוע (עו"ד, רו"ח, יועצי מס וכיו"ב) המבינים את המטריה ואשר יוכלו לפרוש בפניכם את מלוא היריעה בסוגיה שבנדון, עוד בטרם הקמת חברה זרה. בהקשר זה ראוי לציין, כי משרד עוה"ד דורון, טיקוצקי, עמיר מזרחי ושות' פתח לאחרונה שלוחה ברומניה, אשר בין היתר עוסקת במתן ייעוץ על היבטי המס השונים.




רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]