חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מקום שיפוט אחריות הובלה ימית





    קישורי טקסט (לפרטים)




גרפולוגיה משפטית

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מכירת דירה פטור ממס ירושה מיסוי מקרקעין

נושא המאמר: פטור ממס במכירת דירת מגורים שהתקבלה בירושה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


חוק מיסוי מקרקעין מאפשר לכל אדם למכור את דירת מגוריו ללא חבות במס, כל עוד עומד הוא בתנאי החוק. הרציונאל שעומד מאחורי הפטור האמור פשוט, דירת מגורים אינו נכס השקעה ככל נכס הוני אחר ולכן קבע המחוקק, כי אין מקום להטיל מס על שבח שנוצר כתוצאה ממכירתה. כמו כן, כספי המכירה משמשים את המוכר בדרך כלל לרכישת דירה אחרת, הטלת מס שבח על מכירת דירת מגורים, לא תאפשר למוכרה לרכוש דירה במקומה, קל וחומר לא דירה יקרה יותר.

הפטור האמור ניתן על מכירת דירת מגורים העונה על הגדרת החוק ל"דירת מגורים מזכה". במאמר זה נתמקד בדין החל על מכירתה של דירת מגורים של אדם, כאשר זו אינה דירתו היחידה בישראל ובפרט על הפטור המיוחד הניתן בגין מכירת דירת מגורים המתקבלת בירושה.

החוק מגדיר מגבלות צורניות לגבי תחולתו של הפטור. ראשית, הדירה צריכה להיות דירת מגורים או דירה המיועדת למגורים לפי טיבה ובאופן שבנייתה נסתיימה, (היינו דירה המצוייה בהליכי בנייה לא תוכל להימכר בפטור ממס). שנית, קובע החוק כי הדירה צריכה הייתה לשמש בעיקר למגורים לפחות באחת התקופות הבאות:

(1) ארבע חמישיות מהתקופה שבשלה מחושב השבח;

(2) ארבע השנים שקדמו למכירתה;

באופן זה, מכירת דירת מגורים אשר שימשה כמשרד או כמקום פעילותו של עסק, בארבע השנים שקדמו למכירה, תחוב במס שבח ולא תזכה לפטור האמור.

במידה והדירה עונה על דרישת החוק הצורניות, ניתן יהיה לבחון את הזכאות לפטור בהתאם לסעיף 49ב לחוק הקובע באחד מתנאיו, כי המוכר לא מכר בארבע השנים שקדמו למכירה האמורה, דירת מגורים אחרת בפטור ממס.

לתנאי האמור ישנם מספר חריגים, המאפשרים מכירת דירה בפטור ממס גם מצב בו נמכרה דירה נוספת בפטור ממס במהלך ארבע השנים שקדמו למכירה הנוספת. מצב זה לדוגמא חל מקום שמדובר בדירת המגורים היחידה של המוכר ובתנאים נוספים הייחודיים למצב שכזה, אותם לא נפרט במאמר זה.

מצב נוסף בו ינתן פטור ממס שבח על מכירת דירת מגורים מזכה מקום בו כבר נמכרה דירת מגורים על ידי אותו מוכר בארבע השנים האחרונות, הינו כאשר הדירה הנמכרת התקבלה בירושה.

סעיף 29ב(5) מאפשר קבלת פטור ממס כאשר הדירה המכירה הינה של דירת מגורים מזכה שהתקבלה בירושה, מקום שמתקיימים התנאים המצטברים הבאים:

המוכר הוא בן זוגו של המוריש, צאצא של המוריש או בן זוגו של צאצא של המוריש.
לפני פטירתו של המוריש, היה הוא בעלה של דירת מגורים אחת בלבד.
אילו היה המוריש בחיים ומוכר את דירת המגורים, היה פטור הוא בשל המכירה.


יש לשים לב לנקודה חשובה לגבי מועד ההגבלה שבתנאי השלישי, לפיו אילו היה המוריש בחיים והיה מוכר את דירת המגורים, היה זכאי הוא לפטור. מלשון החוק אין זה ברור באיזה מועד יש לבחון את זכאות המוריש לפטור- ביום בו נפטר או ביום בו בחר היורש למכור את הדירה. עמדת רשויות המס מקלה היא, ולפיה בדיקת הזכאות לפטור תתבצע ביום מכירת הדירה על ידי היורש. לפיכך, גם במצב בו בעת ההורשה לא היה זכאי המוריש לפטור ממס, נניח שמכר הוא דירת מגורים מספר ימים לפני פטירתו, יהא היורש זכאי לפטור חריג זה בתום 4 שנים מהמועד בו מכר המוריש את דירתו הראשונה.

במידה ומתקיימים תנאי החוק, ניתן למעשה ליורש פטור חריג המאפשר לו למכור דירה נוספת בפטור מלא ממס, זאת ללא קשר למספר הדירות שבבעלותו וללא קשר למועד מכירת הדירה האחרונה שביצע או מספר הפטורים שכבר ניצל אותו יורש. כך שהלכה למעשה, אדם אשר ירש דירה יוכל לקבל פטור נוסף במסגרת אותן 4 שנים על מכירת דירת מגורים, הפטור לו הוא היה זכאי כדין ופטור חריג נוסף שהועבר אליו יחד עם הדירה שירש.
נדגיש, כי לאור העובדה כי מאמר זה אינו ממצה את הסוגיה שבנדון עד תום ואינו נועד לשמש תחליף לייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית, אנו ממליצים לכם להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום המיסים והמקרקעין, בכדי שיפרוש בפניכם את הסוגייה העולה על כל היבטיה.





רמת גן : רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח´ סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]