חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אלרגיה למזון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: השקעה רומניה נכס מיסוי

נושא המאמר: פעילות ברומניה – מספר היבטי מיסוי
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]



אין זה סוד, כי משקיעים רבים פנו בשנים האחרונות להשקעה בארצות מזרח אירופה, בכלל ורומניה בפרט. בין השאר נוכח הצטרפותה של זו לאיחוד האירופי. על אלו לקחת בחשבון כי בצד הפוטנציאל שהיה ויתכן שעדיין גלום בהשקעה שם, טומנת זו בחובה גם חשיפה לסיכונים שונים, הנעוצים בבעיות כגון שחיתות שלטונית שעדיין קיימת ברמה מסוימת, היעדר שקיפות, סיכוני תשואה וכן – סיכוני מס שונים.

בטרם יבחר משקיע את נתיב ההשקעה המתאים, חשוב מאוד לעשות בדיקה יסודית עם אנשי מקצוע המבינים ומכירים את המטריה על בוריה. כך למשל, חשוב לדעת שלפני כשנתיים לערך נחקקו ברומניה מספר תיקוני חוק, המשפיעים באופן ישיר על המשקיעים במדינה זו. ממשלת רומניה החליטה, כי על רווח הון במימוש נדל"ן ישולם מס שיעמוד על סך של 16%, שמקורו במימוש החזקה פרטית בנדל"ן. אולם יחד עם זאת, חשוב להבהיר, כי האמור אינו חל על רווחי הון שמקורו בנדל"ן שהוחזק על ידי הנישום במשך תקופה שלמעלה משלוש שנים וייעודו מגורים. בנוסף לאמור, נקבעו בין היתר כללי חישוב הרווח החייב במס, ולכך צירפו מרכיב אינפלציוני לשווי הנכס, אשר הוחזק בתקופה שעולה למעלה משלוש שנים אצל הנישום. האמור כולל גם אפשרות לכלול בעלות בנכס, או לחילופין ביצוע השבחה בנכס שבוצע על ידי הנישום בתקופה בה החזיק בנכס.

מעבר לתיקון בשיעורי מס רווחי הון, בוצעו גם שינויים לעניין הכנסות ריבית ורווח הון שמקורו בהשקעה במניות לטווח קצר מועד. ההכנסות על ריבית הנעה מ-1% ל-10%, יחויבו בשיעור מס של 16%, כך בדומה גם לעניין השקעה במניות ושיעור החיוב במס בגינן. אותם משקיעים המגיעים לרומניה לשם השקעה במט"ח, יצטרכו לשלם מס בגובה של 16% בגין רווחי עסקאות מט"ח.

ישראל ורומניה חתומות ביניהן על אמנה למניעת כפל מס. כפועל יוצא מאמנה זו, אם יזם ישראלי יחליט להקים חברה רומנית [יש לזכור כי הדין הרומני אינו מתיר לאזרח זר לרכוש נכסים ברומניה ולכן יש צורך בהקמת חברה בע"מ, שהמשקיע הוא בעל המניות בה, למשל לשם השקעה בנדל"ן ברומניה] אזי, אותה חברה תהיה חייבת בניכוי מס במקור בשיעור 15% בגין העברת דיבידנדים לבעלי מניותיה הישראליים (היינו היזמים). בנוסף, הדיבידנד שמקבלים אותם יזמים ישראליים מחויב אף הוא במס ישראלי בשיעור 25%, תוך זיכוי בגין המס הזר שהוטל על הדיבידנד (מס בשיעור 15% לפי האמנה למניעת כפל מס עם רומניה). כלומר, היזמים הישראליים בכל מקרה, ישלמו בגין הדיבידנד שמשכו מס בשיעור 25% (הגבוה מבין השניים).

לסיכום, כאשר דיבידנדים משולמים ע"י חברה לבעל מניותיה הזר, הם יחויבו במס במדינת התושבות של המקבל. אולם, למרות זאת, ניתן לחייב את הדיבידנד במס גם במקום מושב החברה משלמת הדיבידנד, בשיעור שלא יעלה על 15% מסכום הדיבידנד (ברוטו) (בהתאם לאמנה בין ישראל לרומניה). יחד עם זאת, כאשר מקבל הדיבידנד הוא בעל מוסד קבע במקום מושבה של החברה משלמת הדיבידנדים, יחול הכלל הנוגע לרווחי מוסדות קבע במדינה זרה דנן.
כך גם לגבי ריבית או תמלוגים אשר מקורם במדינה אחת ואשר משתלמים לתושב מדינה אחרת. ראשית, הכנסות דנן יחויבו במס במדינת התושבות של אותו אדם. למרות זאת, ניתן לחייב רווחים אלה גם במדינת מושב מקבל ההכנסה, ובתנאי שהסכום לא יעלה על 10% מסכום הריבית (ברוטו) (בהתאם לאמנה בין ישראל לרומניה). גם במקרה זה, מקום בו קיים למקבל הריבית/תמלוגים מוסד קבע, במקום מושבו של משלם הריבית/תמלוגים, יחול הכלל הנוגע לרווחי מוסדות קבע במדינה זרה.




רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]