חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שיווק רשתי ללא דחיה איך? - שיווק רישתי - שיווק רשתי - MLM - מרוולס





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עבירות מס מיסים עבירות עסקים

נושא המאמר: הקשר בין עבירות מס לבין המשבר הכלכלי - עבירות מס, משבר כלכלי, עסקים, מיסים
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


יש המדמים את השפעותיו של המשבר הכלכלי על עסקים ל"אפקט הדומינו" - תחילה קהל לקוחותיו של העסק קטן, ישנה ירידה בהיקף הכנסותיו של העסק, צמצומים ננקטים בעסק, ישנו ניסיון להקטין את הוצאותיו של העסק ככל האפשר, הורדת מחירים, פיטורי עובדים, בעיות גבייה, סירוב הבנק להגדיל את האשראי של העסק ועוד, עד אשר מגיעים לדומינו האחרון – סגירת העסק. הרי לא צריך להיות גאון בכדי להבין, כי המשבר הכלכלי העולמי מקשה על עסקים בצורה משמעותית.

לצערנו הרב, לאור "אפקט הדומינו" שהמשבר הכלכלי יוצר, לעיתים נישומים רבים מתקשים למלא אחר חובותיהם החוקיות לרשויות המס ומוצאים עצמם מבצעים עבירות מס. כך לדוגמא, לא עולה בידו של הנישום לשלם את תשלומי מס הערך המוסף על העסקאות שבצע וכתוצאה מכך אינו יכול להגיש את הדו"חות החודשיים למע"מ. יוצא שהנישום (אשר בסופו של יום זוכה גם לתואר "נאשם") מבצע שתי עבירות מס, האחת – אי תשלום המע"מ והשנייה – אי דיווח על העסקאות שבצע. אין כל צל של ספק, כי ביצוע עבירות כגון דא רק מאיצות את הידרדרותו של כדור השלג, גם מכיוון שלמע"מ מתווספים קנסות פיגורים וקנסות וכיוצ"ב.

עבירת מס נוספת, שניתן להגדיר אותה כנפוצה מאד בעתות משבר היא אי העברת ניכוי המס במקור על ידי מעבידים, אשר יודעים שללא כוח עבודה לא ניתן יהא להפיק הכנסה לעסק, אינם ממלאים אחר התפקיד שהטיל עליהם המחוקק - להעביר את המס שחייב העובד במקור לרשויות המס ומכאן יוצא, שהמעביד "מסבך" לא רק את עצמו, אלא גם את העובד שלו בביצוע עבירות מס. שכן, המעביד משמש רק כנאמן להעברת המס במקור, בעוד שהחייב בתשלום המס הוא העובד.

זהו הזמן והמקום להדגיש ולציין את התייחסותם של בתי המשפט בארץ לביצוע עבירות מס ומדיניות הענישה לגבי עברייני מס: "בית משפט זה בפסיקה עקבית המתמשכת לאורך שנים, הדגיש וחזר והדגיש את החומרה היתירה שיש לייחס לעבירות בניגוד לדיני המיסים. השתרשה בתודעתם של אזרחים, הגונים ושומרי חוק בדרך כלל, כי לא הרי הדין הפיסקלי כדין הנורמטיבי הרגיל, לפגוע ברכושו של הזולת, לגזול את כספו הפרטי - מעשים נפשעים הם, ויש ליתן את הדין עליהם תוך מיצויו ובחומרה הראויה. אולם פגיעה בכספי המדינה, תוך השמטת הכנסות, ואפילו בסכומים ניכרים, הגם שיש בכך למעשה גזילת כספי הציבור, בעניינים אלו - שאני" (ראה: ע"פ 552/82 סעיד עזאם ואח´ נ´ מ"י פד"י לו(4) 411 (דברי כב´ השופט ד. לוין, עמ´ 414 מול האותיות ב ו-ג).

ראה גם ב ע"פ 268/89 מ"י נ´ איתן הראל, (לא פורסם), שם נקבע: "כבר פסקנו לא פעם שבהעדר נסיבות מיוחדות אין מקום להסתפק בעבירות מס לתקופות מאסר קצרות שירוצו בעבודות שירות ..."

הדרכים להתמודד עם המשבר הכלכלי הן רבות ואלה, אשר לצערנו בוחרים להתמודד עם מצב זה שלא בדרכים חוקיות, ימצאו את עצמם ואת העסק שלהם מתמוטטים במהירות מסחררת. משרדנו מאמין, כי באמצעות ניהול נכון של העסק והיערכות מתאימה מבעוד מועד, תוך קבלת ייעוץ מגורמים מקצועיים, ניתן להתמודד עם המשבר הכלכלי מבלי להסתבך עם החוק.


רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח´ סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]