חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תאונות דרכים - תביעת פיצויים מחברת ביטוח





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פרדיגמה שיתוף הצוות אקלים ארגוני אימון צוות

נושא המאמר: אימון ליצירת אקלים ארגוני מצליח
מאת: פנינה מילוא   שמור מאמר למועדפים

בתהליך יצירת אקלים ארגוני מצמיח יש שילוב של אימון המנהל באופן אישי ואימון הצוות,שניהם מרכיבים קריטיים בתהליך,לא ניתן לוותר על אחד מהם.

מהו אימון לאקלים ארגוני מצמיח ומה חשיבותו.

אקלים ארגוני מוגדר "מצב נתון זמני ועכשווי סובייקטיבי קשור לתחושות ולהיבטים של סביבה חברתית, כפי שהיא נתפסת על ידי חברי הארגון" [צביקה סגל]. מאחר והאקלים הינו סובייקטיבי, שינוי בו יכול ליצור אווירה שתתמוך בתהליכים הארגוניים ותאפשר החדרתם ביתר קלות.
אימון ליצירת אקלים ארגוני מצמיח בונה את האקלים והאווירה בארגון ויוצר תשתית רגשית וארגונית שתאפשר את החדרת השינוי בין אם זו תפיסה מקצועית חדשה או שינוי במבנה ארגוני.

בעבודתי המקצועית כמחדירה תפיסה מקצועית שאיננה נמצאת בזרם המרכזי בעבודה הסוציאלית והיא פיתוח של גישה מערכתית קהילתית, נוכחתי בחשיבות יצירת התנאים להחדרת שינוי בתפיסה מקצועית.
למדתי שתהליך מעיין זה הוא כסילוק אבנים, חריש, הסרת עשבים שוטים והוא מכשיר את הקרקע לזריעה,
ניסיון לדלג על שלב זה עלול לא אחת לגרום לחיסול התהליך.

אחד העקרונות החשובים ביותר בתהליך הוא להקשיב לעובדים, לקשיים לתת להם מקום, לא לטייח להתנצל ולהסביר, העלאת הדברים מעבירה מסר לעובדים שמתייחסים אליהם ונותנים להם אפשרות לבטא את עצמם.באחד מארגוני הרווחה בו ניסיתי תהליך זה. בקשתי מהמנהלת לא להגיב להאשמות לתת לעובדים אפשרות לבטא את הקשיים והתחושות כהווייתם.רק לאחר שבטאו את אשר על לבם יכלו להתפנות להקשבה.

בספרו "להוביל ולנצח" מתייחס ג'ק וולץ לחשיבות גילוי לב בארגון לדעתו חוסר גילוי לב בולם רעיונות חכמים ,
מונע הערות וביקורות , אך אינו מאפשר התייחסות אותנטית של האנשים ,לעומת זאת גילוי הלב מצרף אנשים לשיחה, התהליך שקוף כולם נפתחים ולומדים .

אנשים רוצים שתהיה להם הזדמנות להביע את דעתם ושיאזינו לרעיונותיהם ודעותיהם . האימון ליצירת אקלים ארגוני מצמיח מבוסס על שלושה שלבים :
השלב הראשון הוא הלמידה הארגונית או האבחון בו אני משוחחת עם כל העובדים בין חצי עד שעה לעובד לגבי תפקידם, הדרך בה הם רואים את מה שקורה , הקשיים בעבודה, מדוע לדעתם הקשיים קיימים, כיצד ניתן לפתור
אותם , מה חסר להם על מנת שיוכלו לתפקד בצורה מיטבית, ומה לדעתם צריך להיות הארגון האידיאלי .

מטרת הראיונות הינה בעיקר ללמוד מה קורה , כיצד רואים וחווים העובדים את המתרחש דרך העיניים של כל אחד,
תוך העלאת הכול אל פני השטח,מאפשרת זיהוי התנגדויות וקשיים, שחיקה, ובעיות תקשורת .
בסוף סבב הראיונות נכתב דו"ח המתייחס לכל צד והדברים מוצגים דרך נקודות החוזק והאפשרויות שזוהו בארגון.

לאורך כל התהליך ישנה הקשבה רבה לדברי העובד, התהליך שקוף, הוא מוזמן להביע את דעתו לגבי מה שקורה כמאמנת - אני מאמינה בחשיבותה של התקווה והאמונה וביכולתה של תחושה זו להניע תהליך . התקווה שייכת אף היא לאקלים הארגוני, בארגון שבו יש לעובד תקווה ואמונה ביכולתו לשנות, העובד משתף פעולה בתהליך השינוי, הוא מרגיש שיש לו יכולת להשפיע על התהליך. זה לא משהו שנכפה עליו, לאורך כל התהליך מוצגים לעובד הרווחים אותם הוא יכול להפיק באופן אישי מן התהליך.

מאחר והתהליך מתבצע עם כל הצוות יש חשיבות רבה באימון המנהל ובשיתופו, בהבנה של מה יוכל להפיק מהתהליך וכיצד הוא משרת אותו כמנהל.יש להקשיב לו וללמוד דרכו מה קורה לארגון, כיצד הוא רואה את המתרחש ומה הוא חושב שצריך לעשות .

השלב השני הינו סדנאות לצוות. שבהן משתתף כל הצוות, נערכות כחמש סדנאות המתייחסות למי שהם כיום ומי היו רוצים להיות, פרדיגמות מקצועיות, קשיים ובניית חזון של הצוות, התהליך בודק את המקום בו הם נמצאים ויוצר את המקום בו היו רוצים להיות. לדעת ג'ק וולץ סדנאות ההכשרה של ג'נרל אלקטריק אפשרו לעובדים להתבטא בכבוד, עם נוכחות מצומצמת של המנהל על מנת לאפשר ניהול דיון פתוח. מניסיוני נוכחותו של המנהל בסדנאות לא רק שלא הפריעה לתהליך אלא הייתה חשובה מאוד ותרמה לשיפור האקלים הארגוני בארגון.

בשלב השלישי יוצרים צוותי עבודה סביב סוגיות ונושאים שמעסיקים את הארגון והעובדים, הצוות לומד את הסוגיות ומציג את התוצרים, עליהם ייסוב דיון. מה יתקבל ויוטמע בארגון.
העובדים שותפים לאורך כל הדרך, עובדה המשנה באופן דרמטי את האקלים הארגוני.

www.lifecoacher


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י פנינה מילוא שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]