חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מהי משמעות שם האדם ? האם וכיצד שמו של אדם משפיע על חייו ?





    קישורי טקסט (לפרטים)




גרפולוגיה משפטית בדיקת חתימות מזוייפות
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בנק הוצאה לפועל גרפולוגיה משפטית חובות

נושא המאמר: חובת הגילוי של בנק לערבים אודות חובות החייב
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]



בבית המשפט העליון התברר ערעורם של בעל ואשה, אשר משכנו את דירתם לטובת הבנק אצלו התנהל חשבונה העסקי של החברה בה עבד המערער (ע"א 6799/02 משולם ואח´ נ´ בנק המזרחי המאוחד בע"מ).

בגין מישכון הדירה של המערערים קיבלה החברה אשראי נוסף מאת הבנק. מספר חודשים לאחר שמישכנו המערערים את דירתם לטובת הבנק, הפסיקה החברה את פעילותה לאחר שנקלעה לחובות כבדים והבנק החל במימוש המשכנתא.

המערערים טענו, כי הבנק לא הסביר להם את משמעות המשכנתא ואת תוצאותיה האפשריות, נוכח חובותיה של החברה לבנק, שכן לו היה עושה כן, לא היו משעבדים לטובת הבנק את הדירה היחידה שבבעלותם. בכך, טענו המערערים, הפר הבנק את חובותיו כלפיהם כערבים ונהג במרמה ובחוסר תום לב.

בית המשפט העליון הזכיר בפסק דינו את ההלכה, לפיה אדם החותם על מסמך מוחזק כמי שקרא והבין את תוכנו וכי חתם עליו לאות הסכמתו, בייחוד כאשר מדובר במסמך מהותי ביחס לנכסיו, דוגמת שטר משכנתא.

על המבקש לסתור חזקה זו להוכיח את גרסתו בראיות פוזיטיביות. בשטר המשכנתא צוין, כי המערערים חתמו על השטר מרצונם בפני רשם המקרקעין, לאחר שזה הסביר להם את מהות העסקה אותה הם עומדים לבצע ואת התוצאות המשפטיות הנובעות ממנה, ולאחר ששוכנע כי הדברים הובנו על ידם כראוי.

בהתייחס לטענת המערערים כי הבנק הפר את חובות הגילוי והנאמנות כלפיהם, מציין בית המשפט העליון, כי אכן, הבנק נושא כלפי ערבים בחובות מיוחדות מכוח סעיף 17א לחוק הבנקאות (שירות ללקוח), התשמ"א-1981, וזאת בנוסף לחובות הכלליות החלות על הבנק מכוח חוק החוזים (חובת תום הלב) ודיני הנזיקין, ואולם, במקרה הנדון, הבנק לא הפר כלפי המערערים איזו מן החובות המוטלות עליו.

המערערים ידעו שהמשכנתא נרשמת לצורך מתן אשראי לחברה והם לא התייעצו עם איש בטרם חתמו על שטר המשכנתא, לא לקחו עותקים מן המסמכים על מנת לעיין בהם ולשקול את הדברים ולמעשה הודו כי כלל לא קראו את הכתוב במסמכי המשכנתא. אשר על כן, דחה בית המשפט את טענתם הנ"ל של המערערים.

הלקח הנלמד מהמקרה המתואר לעיל הינו, שאין די בהעלאת טענות כנגד בנק על כך שזה הפר את חובותיו כלפי לקוח ו/או ערב, וכי יש משקל של ממש להתנהגותו של הלקוח/הערב בעת חתימתו על מסמכים בנקאיים מהותיים (מודעות או התעלמות מכוונת מהסיכון הקיים בחתימה על המסמך).

טענה כנגד בנק בדבר הפרת חובת הגילוי תצלח, במקרים בהם הערב מודע למשמעות חתימתו על המסמך ואולם הבנק כשל מלגלות, קודם לחתימה, פרטים חיוניים אודות החייב (למשל, פרטים בדבר יכולת הפירעון של החייב).




רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]






מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]