חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיפול באמצעות גלי הלם





    קישורי טקסט (לפרטים)




הנחה לטרמיטים

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: איכות סביבה אקולוגגיה הדברה אורגנית הדברה

נושא המאמר: הדברה אחרת
מאת: איתמר לופו   שמור מאמר למועדפים

הדברה אחרת
אחת הדרכים הפשוטות והשגורות ביותר לשליטה בסביבה בה אנו חיים / מסתובבים / מבלים / מגדלים היא הדברה. חומרי ההדברה המסורתיים והנפוצים ביותר הם רעלים. רעלים אלו פוגעים בנו ובסביבתנו בכמה אופנים. הדברה באמצעות רעלים בגידולים חקלאיים מורידה מאיכות התוצרת מכיוון שהרעלים נספגים בה. הנפגעים העיקריים הם אלו שניזונים על התוצרת (אנחנו). בנוסף, רעלים אלו מתפרקים לאט ונשארים באדמה למשך שנים רבות ופוגעים באיכותה. ישנם צמחים מזיקים שמצליחים לפתח עמידות לרעלים, בעקבות ריסוסים חוזרים במשך שנים ארוכות. אלו משתלטים לעיתים על שטחי המחיה המעטים שנשארו, של הצומח הטבעי, ודוחקים אותו. האיזון, ידידו של מיודעתנו הסביבה, שוב נפגע.
ההרעלה עשויה להיות גם משנית. חלקם של המזיקים בחקלאות מהווים חוליה חשובה בשרשרת המזון. הרעלה של טרף, הרבה פעמים תפגע גם בטורף. דוגמא "חמה" מפה, מהגולן: חרף מאמצים אדירים הננקטים על מנת לשמר את אוכלוסיית הנשרים בגולן, כמה מקרים של הרעלת בקר גרמה לתמותת נשרים, הניזונים על הפגרים.
גם הפעם, הגל הירוק נשא עמו פתרונות מגוונים. ישנן מספר לא מועט של חברות בעולם, וגם כמה פה בישראל, אשר מפתחות ומייצרות תכשירי הדברה אורגניים. אלו תכשירים העשויים מחומרים אורגניים שפוגעים במזיקים, ואמורים להתנדף ולא להישאר על הצמח/בע"ח ועל סביבתם. ישנם פתרונות אורגניים להדברה שאינם מתבססים על רעלים כלל, כגון מלכודות למיניהן.
פתרון מעניין נוסף הוא הדברה ביולוגית - שימוש באויבים הטבעיים של המזיקים. דוגמא נהדרת מהרצאה מאלפת שהתקיימה באליעד השבוע (יהיו עוד הרצאות. אתם מוזמנים. מודעות תתלנה ביישובים) היא שימוש בתנשמות לציד נברנים.
ישנם כאלו שהלכו רחוק יותר ומגדלים בשיטת החקלאות האורגנית. על פי שיטה זו, הדישון מתבצע מחומרים טבעיים בלבד, כמו קומפוסט וזבל בע"ח. מקיימים מגוון ביולוגי רחב, של מיני צמחים ובעלי חיים (כולל מזיקים), ההדברה מתבצעת באמצעים טבעיים בדומה להדברה ביולוגית, לא משתמשים בתרופות כלל, וסובלים רמה מסוימת של נזק ממזיקים בשביל לממש את אידיאל מגוון המינים ובריאות הקרקע.
אמנם ישנן שיטות חלופיות רבות ומגוונות, אך עד כה טעימות. לפני שנתמלא, נעבור לקינוח:
לשירותכם, כמה טיפים לבניית ערוגות ירק ממוחזרות והגנתן ללא חומרי דישון והדברה. באדיבות חבר, המתכנן גינות בשיטת הפרמקלצ'ר (חקלאות בת קיימא):
מגדרים שטח קטן בקרשים ומניחים בקבוקי פלסטיק מעוכים על רוב השטח, מניחים מעל שכבת גזם, מרפדים בשכבה של זבל סוסים, ממלאים שכבת אדמה דקה, מעליה שכבת קומפוסט ועוד שכבת אדמה אחרונה. משקים כל כמה ימים וכעבור כשבועיים הערוגה מוכנה. בקבוקי הפלסטיק חוסמים מזיקים המגיעים מהקרקע. שאר המרכיבים מעשירים את המצע. מסביב זורעים מעט שום ובצל המהווים דוחי מזיקים. מעט יותר רחוק זורעים קמומיל או קלנדולה, המושכים את המזיקים אליהם ומרחיקים אותם מהערוגה. מומלץ!!!

איתמר לופו, "אקו-גאיה", מושב אליעד

לשאלות ומידע נוסף:

[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י איתמר לופו שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]