חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הגדלת מכירה - הדרך הבטוחה להרוויח יותר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס בישראל פקודת מס הכנסה מס הכנסה ישראל

נושא המאמר: שיטת המס בישראל על פי פקודת מס הכנסה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]


בשנת 2003 הוחלט לשנות את שיטת המס הנהוגה בארצנו. החלטה זו חוללה מהפכה גדולה במשטר המס בישראל וגרמה לשינויים רבים בקרב תושבי ישראל, מבחינת חבותם במס הכנסה.
על מנת ליצור מעט סדר ולפשט את חבויות המס, נפרוש לפניכם במאמר זה האופן בו חבים במס הכנסה בישראל נכון להיום.

התיקון בפקודת מס הכנסה (מס' 132), התשס"ב- 2002 (להלן: "החוק לתיקון פקודת מס הכנסה"), חל על הכנסה שהופקה או נצמחה החל משנת המס 2003 ואילך. עיקר הרפורמה התמצה במעבר משיטת מיסוי על בסיס טריטוריאלי, קרי מיסוי כל ההכנסות שהופקו או נצמחו בישראל בלבד, למיסוי על בסיס פרסונלי, קרי מיסוי כל ההכנסות של תושב ישראל, ללא תלות בזהות מקום הפקת ההכנסה. התוצאה של שינוי שיטת המס והמעבר למיסוי על בסיס פרסונלי פרושה הרחבה, הלכה למעשה, של בסיס המס בישראל.

מס הכנסה בעבור הכנסה מעבודה
סעיף 2 לפקודה קובע כי מס הכנסה ישתלם על "הכנסתו של אדם תושב ישראל שהופקה או שנצמחה בישראל או מחוץ לישראל" (מיסוי על בסיס פרסונלי) ועל "הכנסתו של אדם תושב חוץ שהופקה או שנצמחה בישראל" (מיסוי על בסיס טריטוריאלי), מהמקורות הבאים: עסק ומשלח יד; עבודה; דיבידנד, ריבית והפרשי הצמדה; גמלאות; דמי שכירות, תמלוגים, דמי מפתח, פרמיות ורווחים אחרים שמקורם במקרקעין; השתכרות או רווח מנכסים שאינם מקרקעין; חקלאות; פטנט וזכויות יוצרים; והשתכרות או רווח מכל מקור אחר.

מס הכנסה בעבור רווח הון
בהתאם לסעיף 89 לפקודה, הרי ש- "תושב ישראל חייב במס על רווח הון שנצמח או שהופק בישראל או מחוץ לישראל" (מיסוי על בסיס פרסונלי) ו- "תושב חוץ חייב במס על רווח הון שנצמח או שהופק בישראל" (מיסוי על בסיס טריטוריאלי).
לאור האמור לעיל, הכנסה פרותית או הונית, שהפיק תושב ישראל (יחיד או חברה), נתפסת ברשת המס הישראלית, ללא קשר למקום הפקתה או צמיחתה בתוך גבולות מדינת ישראל או מחוץ להן ותחוב במס הכנסה.

שיעורי מס החברות המוטלים בעקבות הרפורמה
על כלל הכנסתו של חבר בני אדם ממקורות הכנסה כמפורט להלן מוטל בישראל מס אחיד הנקרא "מס חברות" בשיעורים שלהלן :
לעניין הכנסה שנתקבלה בידי חבר בני אדם בשנת המס 2008 – 27%.
לעניין הכנסה שנתקבלה בידי חבר בני אדם בשנת המס 2009 – 26%.
לעניין הכנסה שנתקבלה בידי חבר בני אדם בשנת המס 2010 ואילך – 25%.

הכנסת חבר בני אדם מדיבידנד פטורה ממס, למעט הכנסה המתקבלת מדיבידנד המשתלם לחבר בני האדם מחבר בני אדם שאינו תושב ישראל, החייבת במס בשיעור של 25% או לחילופין, לבקשת חבר בני האדם תושב ישראל המקבל את ההכנסה מדיבידנד, יתחייב חבר בני האדם במס חברות בשיעור מלא (26% לשנת המס 2009 ו - 25% לשנת המס 2010) בגין הדיבידנד המגולם (כלומר בגין מלוא רווחיו של חבר בני האדם הזר שבבעלותו), אך יהא זכאי לזכות כנגדו הן את המס שהוטל בחו"ל על הדיבידנד והן את מס החברות ששילם חבר בני האדם הזר במדינת מושבו (סעיף 126(ג) ו - 203(ב) לפקודת מס הכנסה).

שיעור מס הכנסה על הכנסת יחיד ממקור פירותי
ככלל, על הכנסת יחיד תושב ישראל שהופקה או שנצמחה בישראל או מחוץ לישראל ממקור פירותי, וכן על הכנסת יחיד שאינו תושב ישראל שהופקה או שנצמחה בישראל, יהא משתלם, בכפוף להוראות הפקודה, לכל שנת המס 2008 (השיעורים משתנים משנה לשנה), מס הכנסה בשיעורים המפורטים להלן (סעיף 121 לפקודה):

על כל שקל מ- 133,680 השקלים החדשים הראשונים – 30%.
על כל שקל חדש מ- 133,681 עד 192,000 השקלים החדשים הבאים– 33%.
על כל שקל מ- 192,001 עד 413,400 השקלים החדשים הבאים – 36%.
על כל שקל נוסף – 47%.

על אף האמור לעיל, על הכנסה שהופקה מיגיעה אישית ולגבי הכנסה חייבת של מי שמלאו לו 60 שנים, יחולו שיעורי מס הכנסה הבאים:
על כל שקל חדש מ- 50,040 השקלים החדשים הראשונים - 10%.
על כל שקל חדש מ- 50,041 עד 89,040 השקלים החדשים הבאים - 19%.
על כל שקל חדש מ-89,041 עד 133,680 השקלים החדשים הבאים - 28%.
על כל שקל חדש מ- 133,681 עד 192,000 השקלים החדשים הבאים– 33%.
על כל שקל מ- 192,001 עד 413,400 השקלים החדשים הבאים – 36%.
על כל שקל נוסף – 47%.

שיעור מס הכנסה על הכנסת יחיד מרווח הון
ככלל, שיעור מס הכנסה על ריווח הון ריאלי של יחיד מנכס שיום רכישתו חל לפני 1.1.03 מתחלק כך שלעניין ריווח ההון שנצבר בנכס עד ליום 1.1.03 ישלם היחיד את שיעור המס שהיה משלם לו הייתה מתקבלת בידיו הכנסה ממקור פירותי ואילו על יתרת רווח ההון הראלי יהא היחיד חייב במס הכנסה בשיעור של 20%.

ריווח הון ריאלי של יחיד מנכס שיום רכישתו חל אחרי 1.1.03 ימוסה בשיעור של 20%.
על אף האמור לעיל, רווח הון ריאלי שנוצר ממכירת נייר ערך בחבר בני אדם שבו המוכר הוא יחיד בעל מניות מהותי במועד מכירתו של נייר הערך או ב- 12 החודשים שקדמו למכירה, יחויב במס הכנסה שלא יעלה על 25%.
שיעור מס הכנסה על ריווח הון אינפלציוני שנצבר בנכס עד 31/12/93 הנו 10%.

על הכנסת יחיד מדיבידנד המחולק על ידי חבר בני אדם לבעל מניותיו ישולם מס הכנסה בשיעור של 20% למעט מקרים בהם היחיד היה במועד קבלת הדיבידנד, או במועד כלשהו בשנים עשר החודשים שקדמו לו, בעל מניות מהותי בחבר-בני-אדם ששילם את הדיבידנד, שאז שיעור מס הכנסה הנו 25%.
אין לראות באמור לעיל כייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית, ויש לראות באמור לעיל כהעברת מידע בלבד באופן בלתי מחייב.




רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט.
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]



www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]