חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הספר: ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי / יעקב עזרא





    קישורי טקסט (לפרטים)




גרפולוגיה
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דלית גרוסינגר שיטת גרינברג מודעות להתנהגות חיבור לגוף

נושא המאמר: שיטת גרינברג-מודעות להתנהגות
מאת: דלית גרוסינגר   שמור מאמר למועדפים

רובנו אנשים שהשיגו מטרות בחיים. עשיתם דברים, התקדמתם. ועדיין לכל אחד יש את המקומות האישיים שהוא מרגיש תקוע בהם, שהיה רוצה לראות עצמו עושה משהו כדי לזוז משם. שיטת גרינברג מציעה לכם את האפשרות לזוז מהתקיעות הזו.

שיטת גרינברג ועבודה דרך הגוף

שיטת גרינברג עובדת דרך הגוף, ומבחינתי לכל מי שעושה משהו פיזי עם הגוף שלו (יוגה, פילטיס, רכיבה על אופניים, סוגי ספורט שונים) יש אפשרות ללמוד לעבוד טוב יותר עם הגוף, דרך מודעות להתנהגות, לצורך התפתחות אישית. ולהיפך דרך העבודה עם הגוף בשיטת גרינברג לשפר את היכולת האישית שלכם בספורט ובאימונים השונים.

הגוף הוא אנחנו

על פי התפיסה של שיטת גרינברג הגוף הוא אנחנו, כל מה ש"אנחנו" מופיע כגוף. על כן כשאני מדברת על התפתחות אישית דרך שיטת גרינברג הכוונה לעבודה עם ודרך הגוף בכל נושא אישי שהוא – קשר עם אנשים, שינוי הרגלים, התמודדות עם שינוי, משבר בזוגיות, התמודדות עם לחץ, התמודדות עם פרידה, חוסר אנרגיה, טיפול במצבי משבר, חולשה בגוף וכדומה.

מהי שיטת גרינברג?

שיטת גרינברג היא שיטת אימון והדרכה אישיים, שבאה להזכיר לאדם את איכויותיו ויכולותיו. שיטה שחוקרת יחד עם האדם את האופן שבו נמנע מלהשתמש ביכולותיו, ומחפשת איתו את הדרך להפסיק את ההמנעות הזו. בצורה זו האדם מקבל חופש לבטא את איכויותיו. על פי תפיסה זו לאדם יש חופש לבטא מאה אחוז מהפוטנציאל איתו נולד, אילו לא היה נחסם. הסיבה שאנו משתמשים רק בחלק מהפוטנציאל שלנו נובעת, במידה רבה, מפעולות אקטיביות שאנחנו עושים שמונעות את הופעתו המלאה בחיינו.

איך עושים זאת

איך מגלים יותר מאיכויותינו, ומפסיקים את ההמנעות מהשימוש בהן.

תהליך של חקירה דרך חיבור לגוף

תהליך אישי בשיטת גרינברג הוא דרך של חקירה. בתהליך זה נפגש האדם עם המדריך פעם בשבוע או יותר למשך שעה.
בפגישה השבועית של הקליינט עם המדריך שלו, הם לומדים להכיר טוב יותר את הקליינט דרך חקירה של מי הוא בגוף. המדריך ינחה אותו בכל מיני צורות לשים לב למה שעושה באזורים שונים בגופו. הוא ינחה אותו לנשום בכל מיני צורות, וכף יחקרו וילמדו את הדרכים בהן הוא נשום. הוא יניע יד, רגל, ראש, גוף בכל מיני טווחי תנועה, ומהירויות משתנות, וכך ילמדו על איך האדם מניע את עצמו בחיים. המדריך ישתמש במגע בכל מיני אזורים , מגע חזר או חלק, נעים או מכביד וכן הלאה, והאדם ילמד מה הוא עושה ואיך הוא נוהג בכל מיני מצבים.
במהלך התהליך האדם ירגיש לעיתים כאב וילמד לשים לב למה שהוא עושה כשכואב. בתהליך האדם לעיתים ירגיש כעס, עלבון, תוקפנות, התרגשות, חולשה בגוף ועוד, וילמד מה הוא עושה במצבים האלה בגופו ובחייו. ילמד מה הוא נהייה במצבים אלו.

איך זה קשור לאיכויות, הימנעויות וחופש ?

לפעמים חופש במצבים מסוימים מאוד מאיים, תגובתנו תהיה להגביל את החופש. כדי להגביל את החופש נמנע מדברים מסוימים.
למשל: אדם הולך למסיבת ריקודים, הוא מאוד אוהב לרקוד. הוא יודע שכאשר רוקד באופן חופשי הוא זורק ידיים ורגליים לכל מיני כיוונים, וזה עלול לפגוע ברוקדים לידו, הוא מעדיף לצמצם את תנועותיו כדי לא להרגיש שמהווה סיכון לאחרים. הוא גם יודע שבעבר צורת הריקוד שלו הסבה המון תשומת לב, ותגובות מהסביבה, תגובות שהיו לעיתים מביכות או מעליבות. זו גם סיבה מבחינתו לצמצם את תנועותיו, לא רוצה להיפגע.
במשך הזמן כבר לא בא לו לצאת למסיבות ריקודים, כי כבר לא כל כך נהנה לרקוד עם כל ההגבלות האלו. בהדרגה התחיל להיות רגיש לתגובות של אנשים לתנועות ה"מוגזמות" שלו גם במצבי שיחה, או מצבים אחרים. כתגובה הוא התחיל לשים לב לתנועות שעושה ליד אנשים, ולמנוע מעצמו חופש תנועה גם במצבים האלה.

פעמים רבות הימנעות שהתחילה מדבר אחד, מתפשטת לעוד תחומים כפי שסיפרתי לכם בדוגמא.
מסיבות כאלה ואחרות כל אחד מאיתנו אוסף במהלך חייו סטים שלמים של הימנעויות והגבלות ששם לעצמו.
ממה נמנע האיש בדוגמא – הוא נמנע מלהרגיש מסוכן לאחרים, הוא נמנע מלמשוך יותר מידי תשומת לב, הוא נמנע מלחוות מבוכה ועלבון.
בתהליך הוא יזהה את המצבים האלה, אשר מגבילים את החופש שלו, יזהה מה הוא בחר לעשות כדי להימנע מאי הנעימויות במצבים האלו, איך סוגר חלקים מעצמו – ואיך להפסיק את כל אלו.
כאשר יזהה איך נעשה נבוך, וילמד להפסיק את המבוכה בגוף שלו, יוכל למצוא דרך אחרת לרקוד בחופשיות. כאשר יזהה איך מצמצם את המרחב שלו בריקוד, כדי לא לבלוט, יוכל ללמוד להפסיק את הצמצום, ולזהות איך להסתדר ולהכיל את תשומת הלב שתופס. וכן הלאה.

מה תפקידו של המדריך?

להעיר את המודעות שלו להתנהגותו, את תשומת ליבו של האדם למה שעושה בגופו, למה שחווה בגופו, וללמד אותו להפסיק את מה שלא רצוי לו.

איך המדריך עושה זאת?

רוב זמן הפגישה יהיה במגע. טכניקות של מגע – לחיצות, עיסויים, סוגים שונים של מגע באזורים שונים בגוף – כדי ללמד או להזכיר לאדם מה הוא עושה בגופו.
המדריך מנחה את האדם מה לעשות תוך כדי טכניקת המגע.
המדריך והאדם מתארים את מה שקורה בגוף, את מה שהאדם עושה במצבים אלו, ומתי מופיעים בחיים.

מה תפקידו של הקליינט?

תפקידו המרכזי והמכריע של הקליינט הוא להיות כל הזמן בתשומת לב לגופו, וללמוד מה יש שם. לחקור את עצמו דרך הגוף יחד עם המדריך.

הכלים של השיטה

הכלי העיקרי הוא תשומת לב
פיתוח הולך וגובר של תשומת הלב של האדם, לאיך שהוא פועל (מרגיש, חושב, זז, מתנהג...). מודעות להתנהגות.
כלים נוספים הם שלים שקשורים בהפעלת הגוף (נשימה, תנועה, הרפיה, כיווץ, מאמץ וכדו'), שלים של תיאור בעל-פה ובכתב של מה שקורה לאדם, שימוש במגע ובקול.

תשומת לב

תשומת לב לגופנו מאפשרת לנו לחקור את מי שאנחנו, בסיטואציות השונות של החיים. המושג מתייחס לתחושות גוף וגם לחשיבה, לרגש, להתנהגות – משום שהכל נמצא בגוף. כל מי שאנחנו נמצא בגוף.

אנחנו נולדנו עם תשומת לב מלאה לגופנו, ובמהלך השנים שכחנו לשים לב לגוף, ויצרנו כל מיני הפרדות "בינינו" לבין גופנו. כאשר נתבונן בתינוק, ניווכח שכל מה שעובר עליו, קורה בכל גופו. כאשר הוא צוחק – כל גופו צוחק. הצחוק ניכר בקולו, בהבעת פניו, בקצב התנועה שלו, בסוג תנועותיו – כולו צוחק. כאשר כואב לו-כל גופו מתכווץ מכאב. כולו כאב.
במהלך השנים מלמדים אותנו איך צריך להתנהג, איך נכון להרגיש, מה לרצות ועוד בלי סוף דברים. מה שלמדנו לא בהכרח תואם את מי שאנחנו, את רצונותינו, את צרכנו – וכל אחד מצא את דרכו להסתדר עם הניגודים האלה. לכל הדרכים האלה יש מכנה משותף אחד והוא ליצור הפרדות בין מי שהוא, לבין מה שהוא צריך להיות. המשמעות של ההפרדות האלה היא להפסיק לשים לב לגוף במקומות שבהם מתבטאים הניגודים.
ככל שעובר הזמן אנחנו פחות ופחות שמים לב לגוף. בשלב מסוים אנחנו מתחילים להרגיש את המגבלות וההימנעויות ששמנו על עצמנו במהלך השנים, ורוצים להחזיר לעצמנו חלק מהחופש שהוגבל. להחזיר לעצמנו את החופש משמעו להיזכר שוב איך שמים לב לגוף.
כאשר אנחנו שמים לב לגוף, אנחנו מגלים יותר מאיכויותינו, ויכולים לזוז מהמגבלות שלו.


תשומת לב מאפשרת לנו להרוויח עוד חלקים מעצמנו, חלקים שבמהלך השנים נדחקו הצידה.
תשומת לב מעלה את רמת האנרגיה שלנו, ואנו חווים את עצמנו יותר ערים וויטאליים.
כמעט כל אחד רוצה בשלב זה או אחר יותר חופש בחייו. חופש בדרך כלל נתפס על יד שינוי שצריך לקרות מסביבנו: טיול, שנת שבתון, פרידה מבן זוג מגביל ועוד. כאן אני מציעה לכם אפשרות להרוויח יותר חופש, על ידי הפניית תשומת לב לעצמנו, גופנו.

www.dalitgr.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דלית גרוסינגר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]