חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
המצב האבסורדי כיום הוא שמכשירי טלוויזיה להבדיל ממסכי מחשב רגילים, מסכי HD - High Definition- יכולים להגיע לביצועים טובים יותר מכל קודמיהן, ובנוסף יש להם תצוגה פנוראמית 16:9 המאפשרת זווית ראיה רחבה יותר ותפיסה טובה יותר של הפרטים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דירקטור מידע עורך דין מס חברות

נושא המאמר: זכות דירקטור לקבלת מידע בתוקף תפקידו
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

לאחרונה התעוררה בפני בית המשפט העליון שאלת זכותו של דירקטור לעיין במסמכי החברה אשר בה הוא משמש בתפקידו וכן אימתי ניתן להגביל זכות זו. ברע"א 58/04 מתי מגן ואח´ נ´ תפארת עמוס חברה להשקעות בע"מ ואח´ נדונה סוגייה זו, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב (מפי כבוד השופטת דותן) נענה לבקשת הדירקטור ושולחיו ונתן צו זמני המורה לחברה לאפשר לדירקטור לעיין במסמכיה ולנקוט בכל פעולה הדרושה למילוי תפקידו. על החלטה זו הוגשה בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. בהחלטתו קיבל בית המשפט העליון (כבוד השופט אליעזר ריבלין) את עמדת בית המשפט המחוזי, דחה את בקשת החברה וקיבל בכך למעשה את עמדת הדירקטור ושולחיו.

החברה בה עסקינן הנה דיור לעולה בע"מ (להלן: "החברה") ודירקטור בה, (להלן: "הדירקטור"), מונה מטעמה של חברת תפארת עמוס חברה להשקעות בע"מ (השולחת) אשר הנה בעלת שיעור ניכר ממניות החברה. בפסק הדין נסקרה, בתמצית, מערכת היחסים העכורה בין הצדדים להתדיינות אשר עיקרה, מאבקי כוחות בין מנהלי החברה לבין חלק מבעלי המניות בה.

בית המשפט העליון לא מצא במסכת העובדתית אשר נפרסה לפניו כל הצדקה לחסום או לסייג את זכותו של הדירקטור לעיין במסמכי החברה ולבצע את תפקידו, וזאת תוך שהדירקטור מחויב לכללים החלים עליו, ובמיוחד חובת הזהירות והנאמנות. בהחלטתו נסמך בית המשפט על סעיף 265 לחוק החברות, תשנ"ט-1999 (להלן: "חוק החברות") הקובע את היקף זכותו של דירקטור לעיון במסמכי תאגיד בו הנו משמש בתפקידו ואת יכולת התאגיד לסייג זכות זאת, וכן נסמך על ההלכה הנוהגת לעניין.

סע´ 265 (א) לחוק החברות קובע כי "לכל דירקטור הזכות לבדוק את מסמכי החברה ואת רישומיה ולקבל העתקים מהם, ולבדוק את נכסי החברה, ככל שהדבר דרוש למילוי חובותיו כדירקטור". סע´ 265 (ב) לחוק החברות מסייג וקובע כי, "החברה רשאית למנוע מדירקטור לבדוק מסמך או נכס של החברה, אם סבר הדירקטוריון שהדירקטור פועל בחוסר תום לב או שבדיקה כאמור עלולה לפגוע בטובת החברה".

בית המשפט העליון לא הסתפק בכך ונסמך על ההלכה הנוהגת, אשר נקבעה על ידו ברע"א 8473/99 כרטיסי אשראי לישראל נ´ שגב, פ"ד נה (1) 337 ובה נקבע כי זכותו של דירקטור לעיין במסמכי התאגיד היא, "מעין אקסיומה" וכי היא מהווה גם "פן של חובת הזהירות המוטלת עליו (על הדירקטור) - כנושא משרה - כלפי החברה".

הלכה זאת נקבעה טרם כניסתו לתוקף של חוק החברות החדש אולם בית המשפט העליון מאמץ אותה בפסק הדין בו עסקינן וקובע כי היא חלה "במישור העקרוני, גם היום".

בהחלטתו, תוחם כב´ השופט ריבלין את זכות העיון של דירקטור בתאגיד וקובע כי עליו לעמוד בשלושה תנאים כדלהלן: "הראשון, כי הדבר דרוש למילוי תפקידו כדירקטור; השני, כי הדירקטור פועל בתום לב; והשלישי, כי הדבר אינו עלול לפגוע בטובת החברה".

לסיכום, בית המשפט העליון, אשר דחה כאמור את בקשת רשות הערעור, קבע כי החברה אשר ביקשה למעשה להיכנס לגדר החריגים לזכות העיון, לא ביססה טענותיה בראיות מספיקות וכי יש על כן לקבל את טענות הדירקטור ושולחיו ולהשאיר את צו בית המשפט המחוזי על כנו.




רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]