חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שליטה בחיינו חסרי השליטה - חיים של "אי-וודאות"





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מאמרים ביטוח אלי דורון אלי דורון אלי דורון

נושא המאמר: מבוטח שהסכים להיבדק בפוליגרף ונמצא דובר שקר פגע בזכותו לתגמולי ביטוח מבוטח, פוליגרף, תיגמול, ביטוח
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

האם בדיקת פוליגרף מכריעה את גורל התביעה?

רבות נכתב על בדיקת הפוליגרף ועל קבילותה כראיה בבית המשפט, שכן, המעמד החוקי של תוצאות בדיקת פוליגרף אינו אחיד בכל המדינות. נזכיר כי ביסוד בדיקת הפוליגרף עומדת ההנחה שתגובותיו הנפשיות של הנבדק כגון התרגשות, פחד, מבוכה, חשש, וכדומה מגיעות לידי ביטוי בתגובות פיזיולוגיות שעליהן אין לנבדק שליטה. לפיכך פותחה טכניקת בדיקה שמטרתה להעריך את אמיתות תשובותיו ואמירותיו של הנבדק בהתבסס על תגובותיו הפסיכופיזיולוגיות שנרשמו במהלך הבדיקה באמצעות מכשיר הפוליגרף.

קבילות הפוליגרף כראיה הובאה לדיון במספר פסקי דין, אולם למרות זאת טרם הוכרו בארץ ממצאי הפוליגרף כאמצעי בטוח ואמין לגילוי האמת, ועל כן הם ראיה פסולה במשפט אזרחי אלא אם הסכימו הצדדים שתוצאת הבדיקה תשמש כראיה בסכסוך שביניהם שכן ישנה אפשרות בה רשאים הצדדים להתנות על דיני הראיות ולהסכים להכשרת ראיות פסולות (ראה למשל ת"א 37379/90 מנשה לייב ואח´ נ´ מגדל חברה לביטוח בע"מ,פ"ד נד(4), 158).

בפסק דין שנדון לאחרונה בבית משפט השלום בירושלים (ת"א 4493/02 קרש אמין נ´ אליהו ברה לביטוח, טרם פורסם) נקבע כי על פי ההלכה הפסוקה אין תוצאות מבחן הפוליגרף קבילות כראיה אלא אם הסכים הנבדק להיבדק ובתנאי כי מזמין הבדיקה הבהיר לנבדק את משמעות ומגבלות הבדיקה והדגיש בפניו את יכולת הבחירה שלו להיבדק אם לאו, וכן כי סירובו לא יוכל לפגוע בזכויותיו.

תוצאותיה של בדיקת הפוליגרף יכולה לשמש כראיה בבית משפט בהתאם להסכמה בין הצדדים. ככלל, רשאים הצדדים להסכים כי תוצאת בדיקת הפוליגרף תכרענה את גורל התביעה, או לחילופין, להסכים כי התוצאה תחייב וניתן יהיה להגישה כראיה במשפט, אולם תהווה חלק ממסכת הראיות כולה, כלומר ראיה אחת מני רבות אשר אין בית המשפט נותן לה משקל מכריע, כך שלמעשה בית המשפט יהיה רשאי להעדיף על פני בדיקת הפוליגרף ראיות אחרות.מהאמור יוצא, כי במידה ובחרו צדדים להשתמש בבדיקת פוליגרף במהלך ניהול התיק, ייטיבו הצדדים אם יציינו מראש ב"כתב ההסכמה" לעריכת בדיקת הפוליגרף את משקל תוצאות הבדיקה כאחת ממסכת הראיות שיוגשו בית משפט ויימנעו ממתן משקל מכריע ובלעדי לתוצאות בדיקת הפוליגרף. כמו כן , תמיד עומדת בפני צד האפשרות להיבדק בדיקה עצמאית בלתי מחייבת מטעמו עובר לעריכת הבדיקה המוסכמת על הצדדים אולם יש לזכור כי בהיעדר הסכמה לא ניתן יהיה להשתמש בתוצאות בדיקה זו כראייה.




רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]