חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מאמר שני בסדרה לקראת-ערב שירי הפסטיבלים הישראלים.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מאמרים רשלנות רפואית מאמרים מאמרים מאמרים

נושא המאמר: רשלנות רפואית בהיעדר רישום בזמן אמת רשלנות רפואית, טיפול, אבחון, רופא
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]

בפסק דין שניתן לאחרונה ע"י בית המשפט המחוזי בירושלים (תא 1477/97 יוכפז שרה נ´ ד"ר אשכנזי) קבע בית המשפט כי היעדר רישום או קיומו של רישום לקוי מזמן הטיפול או האבחון הרפואי יכול להוות, בפני עצמו, רשלנות - אף אם הטיפול או האבחון הרפואי עצמו לגביו התייחס הרישום לא היה בהכרח רשלני.

עסקינן בתובע אשר נולד בלידת עכוז בשנת 1977 ואשר אובחן מייד לאחר הלידה כמי שסובל משיתוק בגפה ובעצב הסרעפת. התובע טען כי רשלנות הרופאים באבחון המצג לפני הלידה ( מה שמכונה בעגה הרפואית מצג עכוז) וכן רישום לקוי והפעלת שיקול דעת לקוי הם הגורמים לנזקיו.

אחת השאלות אשר עמדו במחלוקת בפני בית המשפט היו האם באופן קבלת החלטה ובשיקול הדעת לילד את התובע בלידה וגינלית רגילה במקום ליילדו בניתוח קיסרי, דבק רבב. בית המשפט פסק כי" הלכה היא כי על הרופאים מוטלת החובה לתעד באופן הולם את מהלכו של הטיפול הרפואי אשר ניתן על ידם. חובה זו כוללת את החובה לערוך רשומות רפואיות ראויות ומלאות, וכן את החובה לשמור רשומות".

בית המשפט פסק כי במקרה דנן הפגם ברישום אינו נובע מאי שמירת המסמכים (כפי ש"קורה" לא אחת בתביעות כנגד מוסדות רפואיים בעניין רשלנות רפואית), אלא ברישום חסר בזמן אמת.

בית המשפט, בקבלו חוות דעת מומחים מטעם התובע, קבע כי במהלכה של הלידה ובייחוד לאור העובדה כי המדובר בלידה פתולוגית בה מצב העכוז התגלה באיחור, היה מקום לנהל תרשומת בזמן אמת, כאשר מטרתה של תרשומת זו היה לשקף את ניהול הלידה לרבות השיקולים והיסודות שעמדו בבסיסה של ההחלטה להמשיך בלידה וגינלית ולא לבצע ניתוח קיסרי. בקובעו כך , דחה בית המשפט את אחת הטענות המרכזיות מצד ההגנה שטענה כי השיהוי בהגשת התביעה היה במידה כזו אשר פגע ביכולת ההגנה.

עם דחייתה של טענה זו ניגש בית המשפט לבחינת הראיות והקשר הסיבתי ומצא כי קיים קשר סיבתי כנדרש בסעיף 64 (2) לפקודת הנזיקין כאשר שלושת המבחנים (מבחן הצפיות, מבחן הסיכון ומבחן השכל הישר) התקיימו. בית המשפט קבע כי היה ניתן לצפות את הנזק כתוצאה מן המעשים של הרופאים , הנזק נמצא בתחום הסיכון שגרמה התנהגות הרופאים ואין בנדון כל פעולה מתערבת אחרת אשר יכולה הייתה לגרום לנזק.בית המשפט בחן לעומק את דרך קבלת ההחלטות שנקטו הרופאים וקבע כי מסקנתם לבצע לידת עכוז ולא לידה בניתוח קיסרי, מסקנה זו לכשעצמה אינה רשלנית , אלא דרך קבלת ההחלטה כאשר לא בוצע רישום ותיעוד לגבי מרכיבים רלוונטיים לעצם קבלת ההחלטה היא עיקר הרשלנות בה עסקינן.

בית המשפט קבע כי אף אם הייתה זו הפרקטיקה הנוהגת באותו זמן בבית החולים אזי יש לקבוע כי אין זו פרקטיקה ראויה וסבירה ובמצב דברים זה עובר נטל ההוכחה לכתפי הנתבעים להוכיח כי שקלו את כל השיקולים הנדרשים לשם קבל ההחלטה על ידם.


רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]