חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
27 טיפים איך לעמוד מול קהל! אודישן/מצגת/הרצאה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: גירושין הסכם גירושין הסכמי גירושין גט

נושא המאמר: גירושין
מאת: ד"ר מוטי חיימי    שמור מאמר למועדפים

גירושין
השוואת תנאיהם של האבות הגרושים לאלה של האמהות הגרושות
מאת: ד"ר מוטי חיימי





צילום: נירית אפרתי הגדל

מתוך שיחות ופגישות עם אבות גרושים או אבות המשלמים דמי מזונות מבלי שהתגרשו (זוגות לא נשואים) - עולה תמונה עגומה מאד מבחינת מצבם של האבות הגרושים.
1. בראש ובראשונה, קיימת אפליה קשה בכל הנוגע למשמורת על הילדים. גם אם האב מעוניין במשמורת על ילדיו, או לכל הפחות באפשרות של משמורת משותפת- אין החוק מאפשר זאת במדינת ישראל, אלא במצבים קיצוניים ביותר, וזאת בחסות החוק הדרקוני הנושא את השם -'חזקת הגיל הרך'. על פי חוק זה ילדים עד גיל 6 שנים הולכים עם האם באופן אוטומטי, גם אם האב הוא המטפל העיקרי, וגם אם האם מזניחה את הילדים ומעוניינת במשמורת עליהם רק כמכשיר לסחיטת כספים מהאב.
2. יתר על כן, האבות הגרושים בישראל, בתוקף חוקים מתקופת המנדט, נאלצים לשאת בעול כבד מבחינת דמי המזונות מדי חודש. לעתים , דמי המזונות מגיעים לכדי 2000-3000 ש"ח ויותר לכל ילד. במידה וישנם כמה ילדים, הרי שפעמים רבות הסכום מגיע לכלל משכורתו החודשית של האב.
3. לדמי המזונות יש להוסיף גם 'דמי מדור' ,כלומר השתתפות של האב בדמי השכירות של הדירה בה מתגוררים האישה והילדים. לכך מתווספות הוצאות נוספות כמו הוצאות רפואיות 'חריגות', השתתפות בחוגים, ועוד.
4. למרבה התדהמה, גם במקרים הבודדים בהם האב זוכה במשמורת על ילדיו, או במשמורת משותפת, הרי שהאב עדיין נאלץ לשלם לאם דמי מזונות מדי חודש עבור הימים הבודדים בהם האישה רואה את הילדים.
5. כאילו לא די בכך, הרי שהאם זוכה ,באופן אוטומטי לתשלום מהביטוח הלאומי עבור קצבת הילדים, וזוכה להקלות והטבות רבות על כך שלכאורה הינה משפחה 'חד הורית' . מדוע האישה הגרושה , נחשבת כמשפחה חד הורית?- הרי לילדים עדין יש 2 הורים, והאב הוא זה שמממן אותם !!! מדובר בחוצפה שרק מדינה כמו ישראל יכולה לשאת- אין כל חשיבות, מבחינת ההגדרה, אם מי שמממן את האם והילדים הוא למעשה האב, שקורס תחת הנטל!!!
6. בין יתר ההטבות לה זוכה האם הגרושה ישנן הטבות בארנונה, הטבות במס הכנסה, הנחה ברישום לבית הספר, ועוד הטבות רבות אחרות.
7. לא מפליא איפוא כי שיעור הגירושין בישראל הינו כל כך גבוה, וברוב המקרים- מי שיוזם את הגירושין הוא האישה, שזוכה למשכורת חודשית נוספת קבועה, ולהטבות מפליגות מהמדינה. במקום שהמדינה תעודד זוגות להישאר נשואים, הרי שמי שמקבל את העידוד - הוא הנשים היוזמות הליכי גירושין בקלות כל כך רבה.
8. מצערת מאד העובדה כי בישראל, לגברים הגרושים אין למעשה קול המייצג אותם. זאת- בניגוד לשדולות הנשים ולחברות הכנסת ה'פמיניסטיות' שדאגו במשך שנים לגרום לאפלייה כל כך קשה בתנאי גברים ,באמתלא של דאגה לנשים המסכנות. מפליא כי אותן שדולות נשים וחברות כנסת מתחסדות ,שתחושת הצדק והשוויון בגרונן , לא זועקות על אי השוויון הקשה הזה בתנאיהם של הגברים הגרושים ביחס לאלה של הנשים הגרושות. הדבר היחיד ששדולות הנשים טרם עשו, הוא לדאוג שלכל אישה גרושה ,'חד הורית' לכאורה, תהיה גם מטפלת פיליפינית צמודה, ועדיף שגם היא תמומן מכספו של הבעל המסכן.
9. מין הראוי , לכל הפחות, להשוות את תנאיהם של האבות הגרושים, או אבות אחרים המשלמים דמי מזונות, לאלה של הנשים הגרושות, הקרויות בטעות 'חד הוריות' . הטבות אלה כוללות הטבות במיסי העירייה המקומיים (מים ,ארנונה, חינוך) וכן הקלות במס הכנסה. מאחר והאבות הגרושים הם אלה שנושאים בעיקר הנטל לאחר הגירושין ,ראוי לתת להם אף הטבות נוספות על אלה שהוזכרו. (אולי הטבה בלקיחת משכנתא וכד').



www.hutzpa.co.il/main/index.aspx


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר מוטי חיימי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]