חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הכל על ניתוחים וטיפולים אסתטיים לגברים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס הכנסה עורך דין לקוח חיסיון

נושא המאמר: חקירות מס הכנסה - חסיון עורך דין - לקוח
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

החוק מעניק חשיבות רבה ביותר לכל הקשור לחסיון החל על יחסי עורך דין-לקוח, ומשכך, מדובר בחסיון מוחלט, אשר קבוע הן בסעיף 90 לחוק לשכת עורכי הדין, התשכ"א-1961 והן בסעיף 48 לפקודת הראיות [נוסח חדש], התשל"א-1971, אשר משלימו.

הוראות אלו יחדיו אוסרות על עורך הדין לגלות כל דבר או מסמך שהוחלף בינו לבין לקוחו ואשר יש לו קשר ענייני לשירות המקצועי שניתן על ידי עורך הדין, בכל הליך משפטי, חקירה או חיפוש.

מטרתו של חסיון זה, הנה הגנה על פרטיותו של הלקוח בכל הנוגע לעניינים לשמם נועץ בעורך דינו, ומשכך, רק הוא בלבד רשאי לוותר עליו, וזאת בהנחה, שרק כך ירגיש עצמו הלקוח חופשי לשוחח עם עורך דינו, וכך גם יוכל עורך הדין להעניק לו ייצוג טוב ומהימן יותר, שכן יידע את כל העובדות לאשורן.

יש לציין, כי מדובר בהסדר ייחודי אשר אינו חל על יחסי רופא-חולה, פסיכולוג-מטופל, שאז מדובר בחסיון יחסי, אשר נסוג כאשר הצורך בגילוי הראייה גובר על העניין שבאי גילוייה.

לאחרונה, נדרש בית המשפט המחוזי בירושלים בפני כבוד השופט יעקב צמח בב"ש 4256/03 פלוני נ' פקיד שומה לחקירות-חולון לשאלה האם חסיון עורך דין-לקוח חל גם על מסמכים, השייכים לעורך דין, נגדו מתנהלת חקירת מס הכנסה.

באותו עניין, נחשד עורך הדין בביצוע עבירות על פקודת מס הכנסה [נוסח חדש], התשכ"א-1961 (להלן: פקודת מס הכנסה) הנוגעות לעסקאות במקרקעין.

פקיד השומה, מצוייד בצו חיפוש מבית המשפט, תפש 3 מסמכים אצל עורך הדין, לגביהם טען, כי הם חוסים תחת החיסיון החל על יחסי עורך דין-לקוח. מנגד, נטען מטעמו של פקיד השומה, שעצם קיומה של תשתית ראייתית בדבר החשד למעורבות פלילית של עורך הדין במספר עסקאות מקרקעין, מקימה לפקיד השומה את הזכות לקבל לידיו את כל החומר אשר נמצא בידי עורך הדין גם לגבי עסקאות מקרקעין אחרות.

סעיף 235ב. לפקודת מס הכנסה קובע, כי על אף האמור בחוק לשכת עורכי הדין, עורך הדין חייב למסור כל מסמך שברשותו לדרישתו של פקיד השומה, למעט מסמך, לגביו נטען כי הוא חסוי.

לגבי אותם המסמכים, לגביהם נטען החיסיון, על עורך הדין מוטל הנטל הראייתי להוכחת החיסיון, ובכך מושג האיזון הראוי בין הצורך בשמירת החיסיון לבין הרצון שלא לאפשר לעורך הדין לחמוק מתשלום מס.

באותו עניין, מעבר לשאלה האם המסמכים חוסים תחת הגנת החיסיון החל על דברים ומסמכים שהוחלפו בין לקוח לעורך דינו, נשאלה השאלה, האם בהנחה שאכן מדובר במסמכים חסויים, קיומו של חשד לכאורה בעורך הדין, כי ביצע עבירה פלילית או כי היה מעורב באופן כלשהו בבצועה, מצדיק גילויים. נקבע, כי על זהות הלקוחות לא יחול החיסיון כדבר שבשגרה, אלא אם ישנו טעם מיוחד המצדיק את אי גילויים.

לגבי גילויים של המסמכים עצמם, הכריע בית המשפט הנכבד בנוגע לכל מסמך בנפרד על פי מידת הקשר של המידע אשר המסמך מכיל, לשירות המשפטי המקצועי שניתן ללקוח על ידי עורך הדין.

בנוגע לשאלה השנייה, הנוגעת להשפעתו של חשד פלילי על גילויים של מסמכים חסויים, נקבע, כי ככלל, השירות המקצועי אשר ניתן ללקוח על ידי עורך דינו אינו כולל ביצוען של עבירות פליליות, הן על ידי הלקוח והן על ידי עורך דינו, שכן לא לכך התכוון המחוקק בהעניקו את החיסיון האמור.

במקרים כגון דא, ייבחן כל עניין לגופו, לאור נסיבותיו הספציפיות. כמו-כן, נקבע, כי מכיוון שלא עלה בידי פקיד השומה לבסס את חשדותיו בדבר ביצוען של עבירות פליליות על ידי עורך הדין במגרשים לגביהם נערכו המסמכים החסויים, אזי, באיזון הראוי בין הצורך לאפשר לרשויות המס חקירה מהימנה, לבין הפגיעה בלקוחותיו של עורך הדין, שכל חטאם היה כי מסרו לו מידע כמי שמייצגם בענייניהם המשפטיים, יש להעדיף את ההגנה על הלקוחות, ולא להסיר את החיסיון מכל המסמכים הנוגעים לעסקאות האחרות שבוצעו במגרשים.


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]