חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כתיבה שיווקית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מוסד קבע מס הכנסה חבות מס מע"מ

נושא המאמר: "מוסד של קבע" עלול להצמיח לחברה חבות במס גם בישראל, ע"פ פקודת מס הכנסה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]


לאור הרפורמה במס אשר תחולתה על הכנסות החל משנת המס 2003 ואילך, אותה סקרנו כבר פעמים רבות בעבר, החבות במס בישראל מתבצעת על בסיס פרסונלי, קרי מיסוי כל הכנסותיו של תושב או חברה ללא תלות בזהות מקום הפקת ההכנסה. התוצאה של שינוי שיטת המס והמעבר למיסוי על בסיס פרסונלי פרושה הרחבה, הלכה למעשה, של בסיס המס בישראל.

נוכח האמור גם כאשר עסקינן בחברה, יש לבדוק אם החברה הנה חברה תושבת ישראל אם לאו. במידה והתשובה לשאלה זו חיובית תהא, הרי שתצמח חבות במס גם בישראל.
על פי סעיף 1 לפקודת מס הכנסה ייחשב חבר בני אדם (חברה וגופים מאוגדים דומים) כתושב ישראל אם מתקיים לגביו אחד מאלה: (א) הוא התאגד בישראל; או (ב) השליטה על עסקיו וניהולם מופעלים מישראל.

חברה שנרשמה בחוץ לארץ איננה נחשבת, כמובן, לחברה שהתאגדה בישראל ואינה מקיימת את המבחן הראשון. הסוגיה הרלוונטית לענייננו היא אם כן זהות המקום ממנו מתבצעים השליטה והניהול על עסקי החברה הזרה.

בישראל, כעקרון, מקום השליטה והניהול ייבחן על ידי רשויות המס לפי מבחן מהותי הבודק את תהליך קבלת ההחלטות בכללותו. חוזר מ"ה 4/2002 (מסים טז/2 ג-6) משקף את עמדת הנציבות בסוגייה זו. בהתאם לחוזר יבדקו רשויות המס, בין השאר, היכן נקבעת המדיניות העסקית של החברה והיכן מתקבלות ההחלטות האסטרטגיות, היכן ממומשת בפועל היכולת לכוון ולקבוע את המדיניות העסקית ומהיכן מתקבלות ההחלטות המאפשרות את התנהלות העסק. בהתאם לכך יבחנו שלטונות מס הכנסה היכן צמח הצורך לקבל החלטה בעניין מסוים, היכן נבדקו כל האלטרנטיבות, היכן בוצעו כל עבודות ההכנה המהוות בסיס לקבלת החלטות.

ישנם מקרים בהם גם כאשר חברה מוגדרת כחברה זרה, עדיין תחוב היא במס על הכנסותיה בישראל. כפי שעולה מאמנת המודל של ה- OECD (אמנה זו מהווה בסיס לאמנות כפל מס בין מדינות המבקשות להסדיר באופן הדדי את היחסים הפיסקליים ביניהן לעניין חיוב עסקאות שבין תושביהן) רווחי עסקים של מיזם של מדינה מתקשרת יהיו חייבים במס רק באותה מדינה כאמור לעיל, זולת אם היזם מנהל עסקים במדינה המתקשרת האחרת באמצעות מוסד קבע הנמצא שם.

המונח "מוסד קבע" כפי שעולה מאמנת המודל של ה- OECD הינו מקום קבוע של עסק בו מתבצעת פעילותו באופן מלא או חלקי. האמנה מפרטת מספר גורמים המצביעים על היווצרותו של מוסד קבע; מקום ניהול העסק, הימצאותו של סניף או שלוחה של העסק, משרד, מפעל, חנות, מקום היווצרות משאבים טבעיים.

יתר על כן, ניתן יהיה להצביע על מוסד קבע כאשר גורם אשר פועל בישראל מוסמך על ידי החברה הזרה לחתום על חוזים ומסמכים שונים בשמה, כך שחתימתו על ההסכמים, חוזים דנן מחייבת אותה לכל דבר ועניין.

יחד עם זאת, לא כל פעילות, גם אם משמעותית היא, יוצרת מוסד קבע בישראל. בהחלטת מיסוי 117/06 לדוגמא נקבע כי פעילותה של חברה זרה בישראל באמצעות יועץ, תושב ישראל, לתיאום עם מפיצים מקומיים ולצורך איסוף מידע, אינה יוצרת מוסד קבע בישראל ובשל כך הכנסות החברה כתוצאה מפעילותה בישראל אינה חייבת במס בישראל. נקבע, כי למרות שהיועץ תושב ישראל, המתווך בין החברה לבין המפיצים הישראלים בכל הנוגע להבנת תנאי השוק בישראל ולצורך גישור על פערי השפה והמנטאליות, אוסף מידע על השוק בישראל עבורה וסוקר את מוצריה ואת מוצרי החברות המתחרות בשוק, העובדה כי הוא אינו רשאי לנהל משא ומתן בשם החברה והעובדה כי הוא נטול סמכויות לחלוטין, אף כלפי המפיצים, אין הדבר עולה בכדי "מוסד קבע" בישראל ולכן אינה חייבת היא במס בישראל.

המשמעות של קביעה כי מתקיימים הקריטריונים העונים להגדרת "מוסד קבע" הינה עצומה, שכן במידה וכך, הרי שאותה חברה המנהלת מוסד קבע בישראל תחוב במס בישראל על כל הכנסות החברה המופקות בישראל, על אף שהחברה מיסודה הינה חברה זרה.

לפיכך, קיימת חשיבות רבה לתכנון מוקדם אודות אופן התנהלות של חברות במדינות שונות בטרם הן מוציאות מן הכוח אל הפועל את חזונם. יש לבחון כל מקרה לגופו ובטרם ביצוע שינויי כלשהו במערך הארגוני של החברה מומלץ לבחון האם הוא עלול לשנות את הגדרת החברה מבחינה מיסויית העלולה "לתפוס" את פעילות החברה ברשת ההגדרות של מוסד קבע בישראל על כל המשתמע מכך.

יש לציין, כי לאור העובדה שמאמר זה אינו ממצה את הסוגיה שבנדון עד תום ואינו נועד לשמש תחליף לייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית, אנו ממליצים לכם להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום המיסים, בכדי שיפרוש בפניכם את הסוגייה העולה על כל היבטיה.



רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]

www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]