חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
על מניעה וטיפול באוסטאופורוזיס Osteoporosis





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עו"ד דיני עבודה זכויות נשים בהריון זכויות עובדים עו"ד דיני עבודה

נושא המאמר: זכויות וחובות נשים בהריון
מאת: עו"ד יניב בוקובזה - עו"ד דיני עבודה   שמור מאמר למועדפים

זכויות וחובות אישה בהריון:
איסור פיטורין בהריון - חל איסור בדין על מעביד לפטר עובדת עקב היותה בהריון.
חשוב לזכור - לא משנה היקף המשרה והותק בעבודה וכן לא משנה אם היא קבועה או זמנית.
היה והעובדת מועסקת פחות מ-6 חודשים אצל אותו מעביד או אותו מקום עבודה, לא חל עליה חוק עבודת נשים והיא תוכל לטעון להפליה על רקע "הורות" מכח חוק שוויון הזדמנויות בעבודה.
אם העובדת מועסקת מעל 6 חודשי עבודה, המעביד מחוייב לקבל היתר ממשרד התמ"ת לפיטורים, שאם לא הפיטורים נוגדים את החוק.
איסור פגיעה בהיקף המשרה - אין לפגוע בשעות העבודה של העבודת שכן פגיעה זו תוביל לפגיעה בשכר ופגיעה עתידית בדמי הלידה ו/או האבטלה שתקבל בעתיד.
שמירת הריון - עובדת זכאית שלא לעבוד עקב מצב בריאותי ולקבל שכר וזאת בתנאי שנקבעו לה לכל הפחות 30 ימי שמירת הריון רצופים על ידי הרופא. במהלך שמירת ההריון תהיה האישה זכאית לקצבה מביטוח לאומי, שאינה במקום אלא בנוסף לימי המחלה או דמי הלידה של העובדת. שיעור התשלום בגין שמירת הריון נעשית עפ"י ממוצע של 3 חודשים אחרונים לעבודה בפועל טרם הפסקת העבודה.
אם העובדת מועסקת שבוע עבודה מלא, אולם פחות מ-4 שעות ביום - תהיה העובדת זכאית ל-20 שעות בלבד על חשבון המעביד.
זכויות לאחר הלידה
חופשת לידה - חופשת הלידה נמשכת 14 שבועות לולד אחד ו-17 שבועות ליולדת תאומים (עד ליום 8/5/07 אורכה של חופשת לידה היה 12 שבועות). בהסכמת העובדת ובאישור שבכתב מאת רופא, אם הנולד איננו בחיים (חו"ח), מותר לקצר את חופשת הלידה, ובלבד שהחופשה תכלול לפחות שלושה שבועות שלאחר הלידה.
שעת הנקה - עפ"י חוק עבודת נשים עובדת במשרה מלאה (בת 43 שעות שבועיות או משרה מלאה כנהוג במקום עבודתה) זכאית לשעת הנקה אחת ביום. שעת ההנקה נקבעת ע"י המעביד. זכות ההנקה הנה מתום חופשת הלידה ועד תום ארבעת החודשים מסיום חופשת הלידה. שעה זו לא מנוכה משכר העבודה של העובדת.
חל"ת לאחר חופשת לידה - עובדת שהועסקה יותר מ- 12 חודשים תהיה זכאית להאריך את חופשת הלידה ללא תשלום מכח תיקון 44 לחוק עבודת נשים וזאת החל מיום 27/3/08 וללא צורך בהסכמת המעביד. במקרה בו העובדת הועסקה פחות מ- 12 חודשים עליה לקבל את הסכמת המעביד ל"חופשה ללא תשלום".
הארכת חופשת הלידה תהיה למשך 1/4 ממספר חודשי עבודתה של העובדת אך לא יותר משנה.
איסור לפטר עובדת לאחר חזרה מחופשת לידה - החל מיום 15.2.08 אסור לפטר עובדת במשך 60 הימים הראשונים לאחר חזרתה לעבודה מחופשת הלידה (עד ליום 15/2/07 אסור היה לפטר עובדת במשך 45 יום לאחר חזרתה מחופשת הלידה), כמו כן, המעביד מחוייב לתת לעובדת הודעה מוקדמת לפיטורים של חודש ימים.
יודגש, כי בפסק דין שניתן לאחרונה (3/08) על ידי בית הדין הארצי לעבודה (ע"ע 627/06) נקבע כי פיטורין מיד לאחר חופשת הלידה מבלי שניתנה לעובדת הזדמנות אמיתית לשוב לעבודה סדירה מהווה הפרה בוטה של חוק עבודת נשים וחוק שיוויון ההזדמנויות בעבודה. בית הדין חייב את המעביד בפיצוי בסך 25,000 ש"ח רק בגין נזק זה.
התפטרות בדין מפוטרת בטענה של "צורך בטיפול בילד" - התפטרות ממקום העבודה בתוך 9 חודשים ממועד הלידה לצורך טיפול בילד, מהווה התפטרות בדין מפוטרת. יש לכלול במסגרת תקופה זו גם את ההודעה המוקדמת להתפטרות שחובה על העובדת לתת עפ"י דין.
במסגרת הודעת ההתפטרות העובדת חייבת להדגיש כי הסיבה להתפטרות היא "לצורך טיפול בילד". במקרה זה העובדת תהיה זכאית ל"דמי אבטלה" אם היא עומדת בתנאים של תקנות הביטוח הלאומי (תקופת האכשרה הנדרשת) אולם היא תידרש להמתין תקופה של 90 יום טרם קבלת דמי האבטלה.
זכויות בן הזוג לאחר הלידה - בן הזוג זכאי לזקוף על חשבון ימי מחלה הצבורים שלו את תקופת העדרותו מהעבודה בעקבות הלידה, וזאת החל מרגע הופעת הצירים ועד 24 שעות מתום הלידה. מאחר ויום המחלה ראשון לא מזכה את העובד בשכר התוצאה היא כי בן הזוג לא מקבל שכר אם ההעדורתו מהעבודה היא למשך יום אחד בלבד.
עפ"י הדין, בני זוג רשאים לחלוק את חופשת הלידה ביניהם, וזאת לאחר שהאם שהתה בחופשת לידה, לכל הפחות 6 שבועות, כך שחופשת בן הזוג לא תעלה על 6 שבועות.
תנאי נוסף הוא שהאם הועסקה במקום עבודתה 6 חודשים לפחות לפני התפטרותו של בן הזוג או שהאם עובדת כעצמאית לפחות 12 חודשים והיא לא הפסיקה את עבודתה.
איסור להעביד עובדת לאחר לידה במשמרת לילה או במנוחה שבועית - עובדת בחודש החמישי להריונה ואילך לא תועסק במנוחה השבועית אלא אם הסכימה לכך בכתב ומסרה למעביד אישור רפואי. בנוסף, עובדת בחודש החמישי להריונה רשאית לסרב לעבוד בעבודת לילה (סעיף 10 לחוק עבודת נשים).
בנוסף, עובדת שילדה לאחר יום 3/2/08 לא תועסק בעבודת לילה או במנוחה השבועית במשך ארבעה חודשים מתום חופשת הלידה, אלא אם כן הסכימה לכך בכתב. הוראה זו לא תחול על סוגי מקומות עבודה ותפקידים שהשר החריג.
המידע המשפטי המוגש, מהווה מידע כללי בלבד. השימוש במידע, כאמור, אינו מהווה תחליף לקבלת חוות דעת ו/או יעוץ ו/או ייעוץ משפטי. משרד מלול, בוקובזה ושות' ו/או מי מטעמם אינם אחראים בצורה כלשהי, ישירה או עקיפה לתוצאות הנובעות משימוש הקוראים במידע משפטי ו/או אחר שניתן באתר ו/או מאמר זה.
הכנס לאתר הבית של המשרד: התקשר עכשיו לקביעת
פגישה ראשונה ללא תשלום:
www.mb-law.co.il 03-6096268


www.mb-law.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד יניב בוקובזה - עו"ד דיני עבודה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]