חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פרחי באך – לא רק רסקיו





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ערעור עונש מאסר עבודות שירות

נושא המאמר: הקלה בעונש במסגרת ערעור- משנת מאסר בכלא ל-5 חודשי עבודות שירות
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

כב' השופטים ברלינר, המר ושפירא מביהמ"ש המחוזי בתל-אביב-יפו, דנו בערעורו של מנהל חברה אשר הורשע על פי הודייתו בעבירות על חוק מע"מ שיסודן אי תשלום לשלטונות מע"מ בסכום קרן מס של כ- 500 אלף ₪ ונידון ע"י בימ"ש קמא ל 12 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 12,000 ש"ח. השופטים הקלו את עונשו של המערער, העמידו את תקופת המאסר על 5 חודשים (במקום שנה), אותה יוכל המערער לשאת בדרך של עבודות שירות.

המערער, הורשע בבימ"ש השלום ב-5 עבירות בניגוד לסעיף 117א(6) לחוק מס ערך מוסף שעניינן אי הגשת דו"ח, ו- 10 עבירות בניגוד לסעיף 117א(3) לחוק זה שעניינן מסירת ידיעה לא נכונה או לא מדויקת. העבירות בהן הורשע מתייחסות לתקופה בה היה המערער מנהל בשתי חברות אשר עסקו בבנייה ושאמורות היו להגיש דוחות מע"מ במועד בצירוף תשלום המס המתחייב מהם. המערער רשם נכונה את סכומי העסקאות והתשומות, אולם סכום המס נרשם אפס, כאשר בפועל עמד סכום המס הנכון על עשרות אלפי שקלים, עליהם לא דיווח המערער וכמובן שלא שילם אותם.

בבימ"ש השלום הוטלו על המערער 12 חודשי מאסר בפועל לריצוי מאחורי סורג ובריח, 12 חודשי מאסר על תנאי וכן קנס בסך 12,000 ₪.

באי כוחו של המערער, עו"ד שרון פישמן ממשרד עו"ד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, ועו"ד בן פורת ממשרד עו"ד שמואל קליין עתרו להקלה בעונש המאסר, הסרת עונש המאסר בפועל כליל, ולחילופין, לקצר את התקופה באופן שהמערער יוכל לשאת את המאסר בדרך של עבודות שירות.

עוה"ד פישמן ובן פורת הדגישו כי העבירות בהן הורשע המערער הן עבירות טכניות וטענו כי המערער הוא אדם נורמטיבי אשר לכל אורך הדרך ניסה להגיע להסדר עם שלטונות מע"מ, נתן שיקים לשלטונות המס, אלא שהשקים שנתן חזרו בשל קריסת החברות שבבעלותו כאשר בין לבין פשט המערער את הרגל. על אף כל קשייו, מחדליו של המערער הוסרו לחלוטין בכך ששילם המערער סך של 800,000 ₪ לרשויות המס, סכום הכולל את קרן המס, ריבית והצמדה.

עוד הפנו הסניגורים לנסיבותיו האישיות של המערער, ביניהן בעיות בריאותיות ומשפחתיות והדגישו כי אין מקום להוקיעו מן החברה ויש מקום לאפשר לו להשתקם, ולהחזיר את ההלוואות שנטל על מנת להסיר את המחדלים.

ב"כ המדינה מנגד טענה כי אין מדובר בעבירות טכניות וכי המערער מסר דיווחים כוזבים לשלטונות מע"מ ועל כן ביקשה להותיר את עונש המאסר ל- 12 חודשים בכלא על כנו.

ביהמ"ש, לאחר ששקל את טיעוני הצדדים, החליט להקל בעונשו של המערער.

ביהמ"ש בהחלטתו קבע כי אמנם אין מדובר בעבירות טכניות, אלא באי תשלום לשלטונות מע"מ והכסף שגבה המערער מלקוחותיו, מצוי בידו בנאמנות עבור שלטונות מע"מ והוא איננו יכול לעשות בו שימוש, אך יחד עם זאת ביהמ"ש לא התעלם מטיעונו של המערער כי הכסף, בשל הסתבכות החברות, איננו מצוי בידיו, כך שהוא איננו יכול להעבירו לשלטונות המס.

ביהמ"ש ייחס משקל של ממש למאמץ שעשה המערער להסיר את המחדל והדגיש כי זהו הנימוק העיקרי והמרכזי להתערבות בענישה, וכן לנסיבותיו האישיות הקשות ויוצאות הדופן של המערער כפי שהובאו עי ידי סנגוריו.
בפסק דינו החליט ביהמ"ש להתערב בענישה והעמיד את תקופת המאסר על 5 חודשים (במקום שנה), אותה יוכל המערער לשאת בדרך של עבודות שירות. שאר העונשים, קרי המאסר על תנאי והקנס נותרו על כנם.





רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]