חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הדברת מקקים(תיקנים)





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יעוץ עסקי יעוץ ארגוני אימון עסקי כסף

נושא המאמר: מחקר המכון לאבחון עסקי
מאת: יובל יבנקובסקי   שמור מאמר למועדפים

המשבר בשווקים מאת המכון לאבחון עסקי

למרות מאות ספקולציות, דעות והסברים, המשבר העולמי בשווקים והמיתון שבא אחריו הוא תוצאה צפויה מראש של גורם אחד בלבד. ללא גורם זה הכלכלה הייתה רק עולה ומשתפרת. למרות מיליוני תירוצים ו"חוקי השוק", אין שום סיבה טבעית לתקופות של שפל כלכלי. תקופות אלו נוצרות בכוונה ויש מישהו שמאוד מרוויח מהן.

אחד מאנשי העסקים הגדולים בתחום הנדל"ן בפלורידה ארה"ב אמר לי לפני כמה חודשים: "בתקופות של משבר כלכלי הכסף לא נעלם, הוא רק עולה למעלה."

יש מישהו שמרוויח מכל הסיפור ובגדול, וזה לא אתה ואני.

לפני שנחשוף את הפושע האמיתי, חייבים להסביר כמה דברים בסיסיים בקשר לכסף. הם בסיסיים כל כך שהם נשכחו לחלוטין, ויחד עם זאת, בלי החזרה לבסיס לא נוכל להבין את הפירמידה עליו היא נבנתה.

מהו כסף?
המכון לאבחון עסקי טוען שכסף הוא שיטה שהמציאו אנשים כדי להחליף סחורות. זהו! כל הסבר נוסף יהיה שקר ותוספת מיותרת. ברגע שמבינים זאת, ומעיפים את כל השקרים, רק אז אפשר להבין לאיזו תסבוכת הכנסנו את עצמנו.

בתחילתה של הכלכלה, מתכת הזהב שימשה ככלי מתווך בחליפין של סחורות. בגלל היותו נדיר יחסית, אפשר היה לסמוך על כך שכמות הזהב לא תשתנה באופן דרסטי ושהערך שלו לא יירד. כך הפך הזהב למטבע העיקרי בתקופה העתיקה.

מסיבות של בטחון, נוחות ועוד, אנשים הפקידו את הזהב שלהם אצל האדם שהייתה לו אבטחה גבוהה ושעסק בתחום - הצורף (Goldsmith) כמובן. הצורף היה מנפיק להם פתק שאומר שיש להם מאה גרם זהב אצלו, וכך היה נשמר הנכס והאדם היה יכול לבקש את הזהב ברגע שהיה צריך.

אט-אט, אנשים הפסיקו ללכת לצורף ופשוט החליפו את הפתקים שלו באופן ישיר. אם היו לך 200 גרם זהב, ועדר כבשים היה עולה מאתיים גרם זהב, היית פשוט נותן את הפתק למוכר והוא היה יכול ללכת לצורף ולקחת את הזהב שלך. מה שקרה הוא שאנשים כל-כך התרגלו לעבוד עם הפתקים של הצורף, שאף אחד לא בא לדרוש את הזהב.

הצורף, ששם לב לתופעה, החליט להתחכם - הוא הנפיק פי 10 יותר פתקים מהזהב שהיה לו. את הפתקים הנוספים הוא הלווה לאנשים בריבית, וכך הרוויח כסף רב. זהו הרגע בו הצורף הפך לבנקאי.

אגב, עד היום קוראים לזה
fractional reserve banking
וזה לגמרי חוקי (עורך "המכון לאבחון עסקי")

הבנקאי החדש שלנו שם לב שיש לו עוצמה אדירה, התיאבון שלו גדל, והוא החליט שהוא הולך לשלוט בעולם. ההיסטוריה של אלפיים השנה האחרונות מלאה בדם שנשפך על רקע מניפולציות ומלחמות בין הבנקאים ובין הבנקאים לפוליטיקאים.

הנשיא לינקולן, למשל, נרצח שבועיים בלבד לאחר שהפקיע את הזכות להדפסת כסף מהבנק האמריקאי (שהיה גוף פרטי) והדפיס שטרות משלו שנקראו ה Green backs. שטרות אלו, אגב, יצאו משימוש רק לפני כמה שנים.

כיום, הבנקים המרכזיים בעולם - The Bank of England וה Federal Reserve - שניהם בנקים בבעלות פרטית. הם לא נשלטים על-ידי הממשלה הנבחרת. נהפוך הוא - הם שולטים בממשלות.

באמצעות יצירת מלחמות, ומניפולציות של משבר בשווקים, הבנקים הפרטיים הללו הכניסו את כל ממשלות העולם לחובות אדירים. ארצות הברית חייבת לבנקים כל כך הרבה כסף, שכל מס-ההכנסה (שהוא אגב נוגד את החוקה האמריקאית) שמשלמים כל אזרחי ארה"ב וכל בעלי החברות בארצות-הברית גם אם אינם אזרחים (כלל עבדכם הנאמן), לא מכסה אפילו את הריבית.

פרט למלחמות, שיטת הגאות והשפל היא כלי העבודה העיקרי בידי הבנקים המרכזיים להזזת הכסף כלפי מעלה, תוך פשיטת עורו של המעמד הבינוני העובד. השיטה היא פשוטה להחריד:
בזמן ה"גאות" הבנקים מלווים כסף (שאותו הם מדפיסים ככל העולה על רוחם) בכמויות אדירות. העסקים או האנשים הלווים מתפתים בקלות ומכניסים את עצמם למצב בו הם משועבדים להלוואות.

בתקופת ה"שפל" (משבר בשווקים) הבנקים מפסיקים להלוות כספים לעסקים, חברות ואנשים שכבר לא יכולים בלי זה. הם מעקלים את הנכסים של העסק או את החברה כולה. הרווח? גם כל הכסף ששולם עד כה, וגם הנכסים שהכסף שימש להם בידי הבנק! הבנקים הקטנים לא נעלמים, הם נבלעים על-ידי הבנקים הגדולים יותר. כמו שאמרנו - הכסף רק עולה כלפי מעלה.

לאן זה מוביל? מחיקתו של המעמד הבינוני. אוכלוסיות שלימות של נזקקים ואלפיון (או מיליוניון) של אנשים עשירים באופן שלא יאמן.

מה לעשות?

במשך 10 שנים "הטפתי" לכ-8 אלף בעלי עסקים בישראל:
"כל אידיוט יכול לקחת הלוואות. החוכמה היא להצליח לעבור למצב של ניהול על הון עצמי בלבד. זו צריכה להיות מטרה מספר אחת שלך כבעלים!"

היו שצחקו עליי, אמרו "תחזור לאמריקה". היו שהקשיבו והיום צוחקים.

באתר של המכון לאבחון עסקי ניתן להרשם לסדנא אחת ללא תשלום. מומלץ לכל מי שמחפש יעוץ עסקי או אימון עסקי.

www.hamahon.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יובל יבנקובסקי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]