חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
פרסום ושיווק





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: גישור דיני משפחה דין אזרחי עו"ד

נושא המאמר: גישור ככלי חיוני בר קיימא לליבון מחלוקות בין הצדדים וחיסכון כלכלי של ההליך המשפטי
מאת: שני ליבמן - עו"ד ומגשרת   שמור מאמר למועדפים

גישור ככלי חיוני בר קיימא לליבון מחלוקות בין הצדדים וחיסכון כלכלי של ההליך המשפטי

גישור הינו הליך התנדבותי בו שני צדדים או יותר מלבנים את מחלוקותיהם עד להסכם.

תחום הגישור הינו תחום שמתפתח בימים אלה יותר ויותר ונכנס לכל הערכאות המשפטיות.
בשנה וחצי האחרונה נעשה ניסיון בפרויקט מהו"ת בו ב- 3 בתי המשפט הגדולים בארץ,
תל - אביב, ירושלים וראשון לציון, כאשר כל תביעה אזרחית מעל 50,000 ש"ח הופנתה ראשית לגישור ורק אם זה לא צלח המשיך התיק להתנהל בבימ"ש. הדבר אמנם נתון לשיקול דעתו של בימ"ש, אך בד"כ יבחר בימ"ש בדרך זו.

פעמים רבות כאשר אדם מגיע לגישור הוא נוקט בעמדות שנראות כבלתי אפשריות ליישום על ידי הצד השני. המגשר שואל וחוקר עד שמגיע לאינטרס שעומד מאחורי אותה עמדה ודרך איתור הצרכים והאינטרסים של שני הצדדים (או יותר), מוביל את הצדדים להצעות פשרה, לפתרונות יצירתיים והכל כדי להגיע להסכם.

תפקידו של המגשר בגישור היא לזהות את האינטרסים של הצדדים ולתת להם מענה עד כמה שניתן בהסכם פשרה בין הצדדים המעורבים בגישור.

היתרון הגדול בגישור הוא שההסכם נבנה בעיקרו על ידי הצדדים עצמם, בכך הם מגנים על עצמם, יוצרים מנגנוני קיום בהם הם יכולים לעמוד והחשוב מכל- הם מסכימים להסכם בניגוד לפסק דין או החלטה שיפוטית שכופה עליהם דבר זה או אחר.

לגישור ניתן להגיע באופן פרטי ו/או דרך בית המשפט, אך בכל מקרה מומלץ (אך, לא חובה) לאשר את הסכם הגישור בבית משפט מוסמך על מנת לתת להסכם תוקף של פסק דין ובכך להגן על הצדדים ולתת להם אפשרויות אכיפה נוספות במידה ובמועד מאוחר יותר יפר אחד מצדדים את ההסכם.

בשנים האחרונות המודעות לגישור הולכת וגוברת ובימים אלה אף נבנה מעין מועדון מגשרים המחייב כל מגשר שחבר בו לפנות בתיקיו לדרך הגישור ולקיים הליך גישורי נקי וחף מכל איום משפטי זה או אחר.

ברוח זו עוד חשוב לציין כי אחוז גבוה מאד של תיקים שנדונים בבימ"ש מסתיימים בפשרה, אם על ידי "דחיפה" של השופט הדן בתיק ואם על ידי החלטת עורכי הדין המנהלים את התיק המשפטי. על כן הגישור ממלא צורך אמיתי ובר קיימא לחיסכון כלכלי של ההליך המשפטי והימנעות מהסיכון שבו ע"י פניה ישירה לגישור.

חשוב להדגיש כי מגשר אזרחי בעל הכשרה בסיסית אינו בהכרח מומלץ להליכי גישור ייעודיים ועל כן, בכל תחום משפטי, על המגשר לעבור הסמכה מיוחדת לאותו תחום וכך מגשר לענייני משפחה עובר הכשרה מיוחדת לגישור משפחתי- על כן, יש להקפיד בבחירת המגשר ולוודא כי הוא עבר הכשרה המתאימה לנושא הגישור.





שני ליבמן
עו"ד ומגשרת
כל הזכויות שמורות

www.libmanlaw.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שני ליבמן - עו"ד ומגשרת שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]