חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
רפואה סינית - לבריאות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בחירה חופשית כלב בן יפונה יהושע יראת שמיים

נושא המאמר: עצה שגוייה ומבלבלת פרשת השבוע שלח
מאת: דוד דרומר   שמור מאמר למועדפים

ויעלו בנגב ויבא עד חברון" י"ג,כ"א

שואלת הגמרא במסכת סוטה (ל"ד , ב') מדוע נאמר הלשון ויבא ביחיד היה צריך להיות כתוב "ויבואו" ?
על כך מסביר רבא , מלמד שפירש כלב מעצת מרגלים והלך להשתטח על קברי אבות .
אמר להם כלב : אבותיי בקשו רחמים עלי שאנצל מעצת המרגלים, יהושע נתמך ע"י תפילתו של משה, אך אנה אני בא?

דברי התלמוד מעוררים תמיהה , מנין לכלב שבכוונת המרגלים הייתה להוציא את דיבת הארץ ? הרי הם לא דברו רעות על הארץ רק שחזרו ממשימת הריגול אליה הם יצאו.
א"כ מהי הבקשה להינצל "מעצת המרגלים" הם עדיין לא היו בגדר של חורשי רעה , אמנם התוצאה הסופית הייתה "חטא" אז כיצד יכולה תפילה להצילו מחטא הרי אמרו חז"ל "הכול בידי שמים חוץ מיראת שמים" כמו"כ כיצד יכולה תפילתו של משה על יהושע להניאו מלהיות שותף לחטא המרגלים , הרי ליהושע הייתה בחירה חופשית כיצד לנהוג?

פרשת המרגלים מלמדת , שגם אנשים רמי מעלה כנשיאי השבטים אשר יצאו למשימת הריגול עלולים לחטוא ולהגיע עד כדי מאיסה בארץ המובטחת, בהשמעת הביטוי "לא נוכל לעלות... כי חזק הוא ממנו" (מהקב"ה).

וזאת בשל חשיבה שגויה שאם עם ישראל יכנסו לארץ בידיעה שהיא "ארץ זבת חלב ודבש" לא יקבלו שכר על יישוב הארץ כי מי לא רוצה לטובת עצמו להגיע למה שהוא טוב ונעים , חז"ל מתארים זאת " הייתכן שיאכילו אדם תרנגולת מפוטמת ועוד יקבל על כך שכר" לכן המרגלים בעצה כיצד ליצור מצב שעם ישראל יקבל שכר על כניסתו לארץ,
תכננו להוציא את דיבת הארץ ואם למרות הכול הם ירצו להיכנס לארץ הם יתוגמלו ע"י ה'
בהתאם.
אך התוצאה הייתה שלילית שהעם לא רצה להיכנס לארץ כך שהעצה שלהם נבעה ממקור שלילי , לכן התפלל כלב להינצל מעצת המרגלים ולא מחטא המרגלים כי בזמן שהוא ביקש והתפלל הם עדיין לא היו בדרגה של חטא אלא של עצה רעה בלבד.

כך גם לגבי הבחירה החופשית של כלב ויהושע שאמנם נכונה האמרה "הכול בידי שמיים חוץ מיראת שמיים" ולאדם נתון השיקול דעת והבחירה באם לחטוא או לאו ולקבל שכר על מניעת החטא כל זה כשהוא מודע שהוא עומד לעשות דבר שהוא בגדר חטא והוא מתגבר על החטא ולא נכנע ליצר, אך כשמדובר בסוג של יצר שמטעה את האדם ואומר לו שבמעשהו הוא מקיים מצווה, זקוק הוא לעזרה ממרומים וכך היה גם אצל כלב ויהושע שהיו זקוקים לתפילתם של משה והאבות להינצל מעצת המרגלים המבלבלת.

י

torah.in/he


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דוד דרומר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]