חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חשיבותו של לוגו לכל עסק





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס הכנסה השקעות בישראל עידוד השקעות קלות במס

נושא המאמר: הקלות מס ע"פ פקודת מס הכנסה, במטרה לעודד השקעות בישראל
מאת: אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected]


במסגרת תיקון 169 לפקודת מס הכנסה, נקבעו מספר הקלות מס שמטרתן לעודד השקעות זרים בישראל והזרמת הון זר. נראה כי המשבר הכלכלי הפוקד את העולם כולו ולמצער, לא פסח גם על ישראל, אילץ את המחוקק לקבוע הקלות מס מרחיקות לכת, בתקווה להחזיר ממון לישראל.

בין יתר ההטבות שבתיקון נקבע, כי במהלך שנת המס 2009 יוטל מס מופחת על הכנסה של חברה ישראלית מדיבידנד שמקורו מחוץ לישראל, זאת בתנאי שעשתה בו, החברה המקבלת, שימוש בישראל בשנה זו. באופן האמור התכוון המחוקק להעצים את הכדאיות שבהחזרת ההון הזר לישראל והשקעתו במדינתנו.

יודגש כי המדובר בהוראת שעה אשר חלה במהלך שנת 2009 בלבד, כאשר ההטבה מעניקה מס מופחת בשיעור 5% בלבד, במקום שיעור מס רגיל בגין חלוקת דיבידנדים העומד על 25% בניכוי מיסי חוץ ששולמו על אותו הדיבידנד או 26% בגין אותה ההכנסה בניכוי מס החברות ששולם במדינת המקור ובניכוי מיסי החוץ ששולמו.

משמעות ההטבה הינה כי ככל שחברה ישראלית מנכסת הכנסה מדיבידנד שמקורה בחבר בני אדם תושב חוץ במהלך שנת 2009, ומבצעת היא שימוש בישראל בהכנסה זו, תוכל היא לבחור בין אחד משלושת מסלולי המס האמורים לעיל, לרבות מימוש ההטבה ותשלום מס של 5% בלבד בגין הכנסה זו.

חשוב להבין, כי ככל שלא יבוצע שימוש בכספים אלו בישראל, לא נינתן ההטבה ותיווצר חבות רגילה במס. שימוש בכספים אלו מתפרש במובן הרחב של ההגדרה וכולל בחובו, רכישת נכסים בישראל, תשלום לתושב ישראל בעד שירותים שנתן בישראל או בעבור עבודה שביצע בישראל, תשלום בעד שכירות של נכסים שהיה בהם שימוש בישראל, תשלום לשם השבחה או החזקה של נכסים בישראל, השקעה במחקר ופיתוח בישראל, פירעון חוב לתושב ישראל, הפקדת פיקדון בתאגיד ישראלי למשך שנה לפחות.

במידה ובחלק מכספי הדיבידנד לא נעשה שימוש בישראל- יוטלו עליו שיעורי המס הרגילים (באופן יחסי לנתח הכספי בו לא נעשה שימוש בישראל).

יש לציין, כי בכדי למנוע עסקאות בדויות, דוגמת העברת כספים לחו"ל והחזרתם לישראל כדיבידנד בשיעור מס מופחת, נקבע כי במידה והחברה תושבת ישראל אשר אליה מועברים כספי הדיבידנד הינה בעלת השליטה בחבר בני האדם אשר מעביר את הכספים, יופחתו סכומי הלוואה או סכומים אשר שימשו כערבות להלוואה שנתנה החברה תושבת ישראל לחברה המלווה או כל סכום ששילמה אותה חברה לשם רכישת ניירות ערך של משלם הדיבידנד, מכל סכומי הכסף שמועברים לישראל כדיבידנד.

באופן האמור, נראה כי ישנה כדאיות רבה בתכנון מס מבוקר לשם מיצוי ההטבה במהלך שנת 2009. כך, למשל חברה תושבת ישראל אשר לה חברת בת ברומניה, קפריסין או יותר מכך- באיי הבתולה, שם שיעור המס על דיבידנדים הינו 0%, עשויות להפיק תועלת רבה מהוראת שעה זו.


יש משים לב, כי עדיין יתכנו מקרים (למשל במדינות בהן מס החברות גבוה) בהם מסלול המס הרגיל עדיין יהא עדיף על מסלול המס בהתאם להוראת השעה, שכן כאמור, אז ניתן יהיה לקזז את מס החברות ואת מיסי החוץ ששולמו על הדיבידנד בעת החלוקה על ידי החברה המחלקת.

נציין כי הכנסה שנתקבלה על ידי חברה זרה ואשר חולקה על ידה כדיבידנד בהתאם להטבה האמורה, לא תובא בחשבון ההכנסה שנתקבלה אצל חבר בני אדם תושב חוץ בשנת המס 2009 ולפיכך, לא תובא בחשבון במסגרת המבחן לצורך החלת ההגדרה "חברה נשלטת זרה" (חנ"ז).

אין ספק שלתיקון האמור משמעות מרחיקת לכת, שכן החיסכון במס בעת העברת הכספים מחו"ל לישראל במהלך שנת 2009, ככל שמתקיימים תנאי החוק, עצום הוא. נדגיש, כי במסגרת התיקון נקבעו תנאים נוספים אשר רק כאשר מתקיימים הם, יוכלו ליהנות הצדדים מהטבת המס ולפיכך מומלץ עד מאוד לכלכל את צעדיכם מראש, תוך היוועצות במשפטנים מתחום המס, עוד בטרם ביצוע העברת כספים כלשהי, בכדי שיפרשו בפניכם את סוגייה זו ומשמעותה על כל ההיבטים העולים מכך.
עוד נדגיש, כי מאמר זה אינו ממצה את הסוגיה שבנדון עד תום ומאמר זה אינו נועד לשמש תחליף לייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית.



רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]

www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]