חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
משרד עורכי דין דורון טיקוצקי המוביל בתחום המיסים, הנדל"ן והבנקאות ביצע מיזוג עם משרד קרן לוי חפץ ומיזוג נוסף עם משרד יורק מהרצליה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הילינג מחלת הסרטן התמודדות טיפול משלים

נושא המאמר: הילינג בטיפול בחולי סרטן
מאת: רותם כהנוביץ   שמור מאמר למועדפים

הילינג בטיפול בחולי סרטן

בשנים האחרונות, גוברת המודעות לשילוב הרפואה המשלימה בהתמודדות עם מחלת הסרטן. לעיתים הפניה לרפואה המשלימה באה כשהרופאים אומרים שאין סיכוי ואין מה לעשות והחולה מרגיש כאילו נחרץ עליו גורלו.
אחת מדרכי הטיפול המשלימות הינה הילינג. הטיפול בהילינג הינו טיפול מומלץ כתמיכה נפשית ופיזית במקביל לטיפול הקונבנציונאלי ולאורך כל ההתמודדות עם המחלה. מטרת הטיפול היא
להעלות את רמת האנרגיה החיונית והטבעית בגופו של החולה, אותה אנרגיית ריפוי טבעית, שתפקידה לדאוג לבריאותנו ולרפא אותנו בעת הצורך.
כאשר לאדם נודע שהוא חולה בסרטן, הוא מבין שהוא נמצא בנקודה חשובה בחייו, ההתעסקות במחשבות על החיים ומשמעותם תופסות מקום נכבד יחד עם התמודדות עם סימני שאלה לגבי "איך הגעתי למצב הזה ואיך אני מתמודד עימו"? במקום הזה באה דרך הטיפול בהילינג.
הטיפול בהילינג, כתוספת לטיפול הרפואי, מביא להקלה בהתמודדות עם התהליך, מעלה את תחושת החיוניות ומחזק את החולה מול הקשיים עימם נאלץ להתמודד. במקום בו לרפואה הקונבנציונאלית כבר אין מה להציע והטיפול הרפואי מחליש ומתיש את החולה, בהילינג תמיד יש מה לעשות. הטיפול בהילינג, מנחה את החולה לתהליך פנימי, נפשי ורוחני כאחד, המאפשר לו לנוח מההתעסקות במחשבות הקשורות למחלה. מטרת הטיפול היא לחזק את יכולותיו וכוחותיו הפנימיים של החולה ולהעלות את רמת האנרגיה החיונית והטבעית המצויה בו.
במחלת הסרטן קיימת התמודדות עם רגשות מאוד חזקים וקיצוניים כמו כעס, תסכול, דיכאון, תחושת אובדן ואי ודאות קיומית. לעיתים על החולה לבחור בהמשך המאבק שלו במחלה, אם לעבור ניתוח נוסף או לנסות עוד סוג של כימותראפיה, לנסות עוד תרופה חדשה, או שעליו לקחת החלטה הכוללת סיכון רב.
המטפל בהילינג לא יתערב בטיפול הקונבנציונאלי, אלא ישמש כטיפול משלים. בהילינג, המטפל ינחה את המטופל להגיע להחלטה או לבחירה הנכונה לו, תוך כדי יצירת סביבת התבוננות שלווה ואובייקטיבית בה המטופל יצליח לשמוע את קולה של נשמתו.
לאחר גילוי המחלה מתחיל החולה במאבק לחיים, למאבק זה יש השפעה על החולה ועל היחסים עם הסובבים אותו, כמו בני משפחה, עבודה וחברים ולכן, עליו למצוא דרך פעולה ולדעת להגיע לבחירות הנכונות לו, עליו לדעת להבדיל בין ריצוי עצמי לריצוי של הסביבה.
פסיכונוירואימונולוגיה הינו תחום מדעי הקושר בין תהליכים ביולוגים בגוף לבין מצבים או תהליכים נפשיים. (1)נמצא, כי קיים קשר ישיר בין מצבנו הנפשי והמנטאלי לבין תפקודה של המערכת החיסונית. בטיפול בהילינג ינסה המטפל למצוא ביחד עם המטופל אם קיים קשר בין התפרצות המחלה לבין מצבו הנפשי. לעיתים מציאת הקשר והתבוננות לתוכו יכולה להוביל לשיפור במצב החולה.
בהילינג, תפקידו החשוב ביותר של המטפל הוא להכיל את החולה בסרטן. כיום, רוב החולים בסרטן מגיעים לטיפול אלטרנטיבי בשלב מתקדם יחסית של המחלה עד מצב של רגע אחרון, או אחרי תקופה של מאבק ממושך. החולה מגיע במצב נפשי ואנרגטי ירוד, לרוב הוא נמצא במקום מאוד כואב, מותש ואפילו אבוד, כאשר המחשבה נעה בין רצון לחיים ורצון לסיים את המאבק. על כן, ראשית על המטפל, להכיל את המטופל, לתת לו מקום ולאפשר לו להרגיש שמקבלים אותו כמו שהוא עם הכאב, הכעס או כל רגש אחר שהחולה מגיע איתו.
בטיפול בהילינג, משולבת עבודה אנרגטית, מדיטציה ודמיון מודרך דינאמי, המאפשרים למטופל לנוח מרגשות קיצוניים, מתישים ושואבי אנרגיה אלו ולהעניק לו שקט פנימי. באמצעות שקט זה, יכול המטופל לאגור כוחות ואנרגיה חדשים להתמודדות היום יומית שלו עם מחלת הסרטן. מנוחה זו, היא לטווח הקצר, לטווח הארוך, יעזור המטפל לחולה לשאוף למצות את חייו ולהגשים את חלומותיו.
בטיפול בהילינג עולים לרוב רגשות לא פתורים כמו, כעסים של המטופל על עצמו, או על אחרים. כעס הוא רגש שמעצים תחושה של מוות ויכול לשאוב אנרגיה וכוחות נפשיים להם זקוק החולה. המטפל ידריך את המטופל לסגור תהליכים ולהתחבר לאנרגיה של סליחה.
בהילינג ינסה המטפל להנחות את המטופל למצוא דרך הכאב העמוק, הפיזי והרגשי, מקום, בו ירגיש טוב יותר עם עצמו. גם אם יהיה זה הבזק לזמן קצר, למתמודד עם מחלת הסרטן הבזק רגעי זה יהיה שווה עשרות מונים מכל תרופות ההרגעה ומשכחי הכאבים. חשוב לציין, כי זהו לא תחליף לרפואה הקונבנציונאלית, אך זו דרך טובה לשלב בין שתי דרכי הטיפול.
בטיפול בהילינג, העבודה על הגוף האנרגטי תחדש את האנרגיה החיונית בגופו של המטופל, הנשאבת על ידי המאבק וההתעסקות במחלה. בשילוב נשימה מודרכת נכנס החולה להרפיה עמוקה בה הוא יכול להתבונן מעבר למחלה, מעבר לכאב. הנשימה ביחד עם העבודה האנרגטית משחררת עומסים אנרגטיים בגוף וכך ניתנת למטופל אפשרות לנוח ולנשום.
בהילינג יכול המטפל לתת לחולה בסרטן כלים למגוון הקשיים אותם הוא חווה, כמו התמודדות עם דיכאון, כעס ופחד שיכול להיות גם פחד ממוות וגם פחד מהחיים. ישנם חולים שאחרי מאבק ארוך במחלה עלולים לאבד את הרצון לחיים. המחשבה שהם יכולים להחלים מעלה אצלם חששות מהתמודדויות פנימיות, לדוגמא כעס ואכזבה, או התמודדויות חיצוניות, כמו חיפוש עבודה חדשה, או מציאת חברים חדשים ועוד. בהילינג, יעזור המטפל לחולה להתבונן על כל אותם מצבים אלו ובמידת הצורך, יכין אותו לתהליך הנחוץ.
לסיכום, לצערנו הרב מספר החולים במחלת הסרטן עולה משנה לשנה. חשוב לדעת, כי יש ביכולתו של ההילינג לסייע במגוון דרכים גם למטופל וגם לסובבים אותו להתמודד עם המחלה ועם השלכותיה. חשוב, לא ליפול להבטחות שווא, הטיפול בהילינג אינו קסם אך לעיתים הוא יכול להביא לתוצאות הנראות כניסים.
יש לזכור, שהן הרופאים והן המטפלים הם היועצים שעומדים לרשות החולה וממליצים לו על דרך טיפול זו או אחרת. אולם, אין זה תפקידם לקחת אחריות על תהליך הריפוי עצמו, אלא שהחולה עצמו הוא האחראי למה שיקרה איתו ועל יצירת המציאות שבה הוא חפץ. הילינג, כדרך טיפול, שמה דגש על יצירת כנות של האדם עם עצמו ועוזרת לו בהתמודדות עם המחלה ובקבלת עצמו כמו שהוא גם עם מחלת הסרטן.
(1) Ader, Cohen & Felton. Psychoneuroimmunology: interactions between the nervous system and the immune system. Lancet, Jan 14, 1995; 345(8942); 99-103


www.tovyoter.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רותם כהנוביץ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]