חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אתר הדרושים JobMaster יוצא עם קמפיין פרסומי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: גירושים הסדריר ראייה מזונות מזונות זמניים

נושא המאמר: דיני משפחה: מזונות ומזונות זמניים
מאת: אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected]


על פי הדין חייב אב במזונות ילדיו הקטינים שהנם מתחת לגיל 18 שנים. כעקרון, על פי ההלכה, רק האב מחויב במזונות הקטינים, אפילו אם הוא עני ואין לו כל הכנסה, ואפילו אם אינו יכול לספק את צורכי מחייתו שלו, שכן, חובתו כלפי ילדיו קודמת לזכותו לקיים את עצמו.
בפועל, ישנה חלוקה של החיוב במזונות על פי גילאי הילדים:

עד הגיע הקטינים לגיל 6, קרי, בעת היות הילדים בבחינת "קטני קטינים", נושא האב בחובת מזונות מוחלטת ללא התחשבות במצבו הכלכלי.
בהיות הקטינים בגילאים 15-6- חייב האב לשאת בצרכים הכרחיים בלבד של הקטינים, כאשר בצרכים לא הכרחיים של הקטינים, יתחלקו ההורים בנטל ההוצאות בחלקים שווים.
בהגיעה הקטינים לגיל 15 ואילך- חייב האב במזונות מדין צדקה, קרי, החיוב מתחלק בין ההורים בהתאם ליחס הכנסותיהם, הן לגבי הצרכים ההכרחיים והן לגבי הצרכים הלא הכרחיים.

במהלך תקופת שירות החובה של הילדים, חייב האב לשלם שליש מהמזונות שהיה משלם עובר להגיעם לגיל בגרות.
מה כוללים מזונות ילדים?
המזונות של הקטינים כוללים את כל צרכי מחייתם, כאשר קיימת הבחנה בפסיקה לגבי צורכיהם השונים של הקטינים:
צרכים הכרחיים- הצרכים החיוניים שבלעדיהם לא ניתן להתקיים. הפסיקה הגדירה צרכים אלו וקבעה כי הם כוללים מזון, הלבשה והנעלה, מדור ואחזקתו, צרכי חינוך וצרכים רפואיים. על פי הפסיקה על האב לשאת ב- 30% משכר הדירה כאשר מדובר בילד אחד, 40% כאשר ישנם שני ילדים, ו-50% מעלות שכר הדירה כאשר ישנם שלושה ילדים. בית המשפט אף קבע כי גם כאשר האם אינה שוכרת דירה אלא רכשה דירה ומחזירה הלוואת משכנתא, יש לחייב את האב בהשתתפות במדורם של הקטינים.

צרכים לא הכרחיים- כל הצרכים שאינם צרכים קיומיים לרבות חינוך, חוגים, שיעורי העשרה, כסף כיס, בילויים, נופשים, מתנות לימי הולדת וכיו"ב.
הוצאות טיפול- האב חייב לשאת ולשלם דמי טיפול עבור הקטינים, בין אם הקטינים מטופלים על ידי אמם בלבד ובין אם מטופלים הם על ידי גורם שלישי.

מזונות זמניים כשמם כן הם, אלו הם דמי מזונות אשר פוסק אותם בית המשפט לפני הדיון הראשון או במהלכו, במטרה למנוע פגיעה בתובעים למזונות עד לסיום ההליכים ומתן הגט. מטרתם של מזונות אלה לשמור על רמת החיים של האישה והילדים במהלך תקופת המשפט, אשר עלול להימשך זמן רב. לאחר שידון בית המשפט בבקשת הגירושין לגופה יפסוק מזונות קבועים, אשר יחליפו את המזונות הזמניים. את הבקשה למזונות זמניים יש להגיש לאחר הגשת כתב ההגנה בתביעה העיקרית למזונות.

כאמור דמי המזונות הזמניים נועדו לטפל בתקופת הביניים שבין הגשת התביעה למזונות ועד למתן פסק הדין בעניין זה, ועל כן מטרתם הינה לשמור על המצב הקיים טרם הגיעו הצדדים לפתחו של ביהמ"ש. במקרים מסוימים, כאשר הוגשה תביעה למזונות אשר הדיון בה טרם נקבע, או שטרם ניתנה החלטה סופית בתביעה, ובכדי למנוע מן הקטינים או מן האם חרפת רעב או ירידה משמעותית ברמת החיים ניתן לבקש מבית המשפט לחייב את הבעל לשלם מזונות זמניים עד שייערך דיון בתביעה למזונות. בשלב זה של הדיון אין בית המשפט נכנס לעובי הקורה והוא מסתפק בראיות לכאורה בלבד לסכומי המזונות הנתבעים. קורה לא פעם שהמזונות הזמניים שנפסקים בביהמ"ש אינם שווים למזונות הסופיים שקובע ביהמ"ש.

במקרה בו המזונות הקבועים עולים על המזונות הזמניים האב ייאלץ לשלם את הפרשי המזונות הרטרואקטיביים, אולם במצב בו המזונות הקבועים נמוכים מהמזונות הזמניים לא יקבל האב חזרה את ששילם ביתר (ומה ששילם ביתר גם לא יקוזז מדמי המזונות הקבועים), מהטעם שהקטינים כבר השתמשו בכספים אלו.



רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]




www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]