חיפוש מאמרים

11700 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מעבר לסטרס – אושר והגשמה עצמית כאנטיתיזה לסטרס





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ציור פיסול אומנות צילום

נושא המאמר: מציאות ואומנות
מאת: זיו אייל   שמור מאמר למועדפים

מציאות ואומנות


המציאות לחוד,והחיים לחוד"- יעל קל יותר לקבור מציאות מאשר להפטר מחלומות"-דון דלילו. המציאות היא בשביל מי שלא יכול להתמודד עם סמים" רני(באדיבות הדר) "אל תתנו אמון בשום דבר שאני אומרת-אני אומרת את האמת"- אורסולה לה גווין זה מדהים לגלות אחרי משבר בחיים כמה מהר מזדעזעת תחושת המציאות שלנו,יכול להעיד על זה כל מי שחווה תאונה או פגיעה פיזית למשל ומבין פתאום שכל הביטחון שלנו במוצקות המציאות בנויה במובן רחב על החוויה הפיזית,על יכולת התנועה,או מוצקות הגוף,שלא לדבר על טראומות נפשיות ורגשיות,או ארועים המשנים סדרי עולם.לאוליבר סקס יש ספר קטן ששמו נשמט מזכרוני(כמו הרבה דברים אחרים)ובו הוא מתאר מקרה פשוט שבו הוא שובר את רגלו וכמה ארוע כזה -מערער עבורו את תחושת האחדות של העולם,ואת תחושת המציאות ואשליית השליטה בה .(לא פחות מזה דן הספר בהבדל בן חווית הפגיעה שעובר הפציינט-לעומת חווית הטיפול מצד הרופא העסוק במדדים טכניים-צילום,עדויות פיזיות וכ'-וכמה קשה לגשר בן שתי החוויות הללו-כמו שיכול לספר כל מי שעבר חוויה כזו). נעמי שעברה את טרבלינקה ויש לה חשבון פתוח עם המציאות ויכלת ההתעלמות ממנה- אמרה לי פעם- שגם אלה שמתעלמים מן המציאות,ומכחישים אותה יודעים בדיוק ממה להסיט את המבט.(במחינתה זו עדות למה שהם הספיקו לקלוט לפני שהסיטו ).אבל אני חושב לא פחות על המנגנון הזה כסוג של מנגנון הגנה כנראה חיוני להבניית המציאות שלנו-שמרשים אותי כל פעם בעוצמתו-היכולת לא לראות את מה שאנחנו לא רוצים לראות.(אין דבר מתסכל מזה כשאתה מלמד רישום והתלמיד פשוט לא רואה,יש לו איזה "דעה מוקדמת" על איך האף בנוי או על זוית הקיר שלפניו-והוא לא מוכן לראות את הפיזיות של מה שנמצא מתחת לאפו,לפעמים אפילו אחרי שאני מבקש ממנו לשרטט על לוח זכוכית שנמצא בינו לבן האובייקט את הקו,הוא לא מוכן להכיר בו כיוון שהוא לא תואם את מה שהוא יודע-קירות בנויים בזוית ישרה למשל.) ל סבסטיאן הפנר יש ספר מדהים שאני ממליץ לכל אחד לקרוא בשם "חיי כגרמני" ובו הוא משרטט את התהליך מנקודת מבט של משתתף-וכמה בהכרח היתה זו האופציה "השפוייה" להפוך לנאצי בגרמנייה של אז(אני לא חושב שזה מקרי שמתנגדי משטר מאושפזים לעתים קרובות בבתי חולים לחולי נפש).(כמו שעושה במובן מסויים אבל באופן הרבה פחות מדוייק ונקי לדעתי ספרו של ליטל-"בנות החסד").כל הדיון הזה מוביל בהכרח לשאלות על תחושת המציאות שלנו והקשר שלה,או חוסר הקשר שלה לשפיות. ר.ד.לאנג( "the politics of expererience" למשל) מעלה את הטענה שחווית הסכיזופרניה בנויה על מסרים סותרים לגבי המציאות שחווה החולה,פערים שאי אפשר לגשר בניהם בן מה שהוא חווה כמציאות לבן מה שנאמר לו שהיא המציאות(גם אם יש השגות היום לגבי התהליך הזה כגורם לפריצת המחלה,עדיין אני מאמין שהתאור הזה תקף לחווית החולה).וליאנט במחקר הארוך בן שישים השנה שלו על מהות האושר כותב -"הדרך הטובה להתמודד עם המציאות היא לסלף אותה"=העיוות המתמיד של המציאות הוא אחד מסימני היכר של האדם המסתגל .ישנן אין ספור עבודות סוציולוגיות המדברות על הבניית המציאות כהסכם חברתי("הצגת האני בחיי היום יום" של ארווינג גופמן למשל) .גופמן מדבר אפילו על חווית המוות כסוג של הבניית מציאות בהסכם חברתי. שלא לדבר על חווית האושר,או חוויות אחרות שברור שמעצם טיבן הן נתונות יותר לפרשנות חברתית.כל מי שהיה לבד תקופות ארוכות לבד ,מכיר את התחושה הלא מציאותית שיוצרת הבדידיות( במובן שאתה פיקציה,שהמצאת את עצמך-ריליקה) ואת התקפות המציאותית שיוצר הדיבור ולו עם עם נפש אחרת אחת. העיסוק במציאות או במה היא מציאות (הוא למעשה אחת התמות של אומנות בכלל) קיים כמובן גם באומנות הפלסטית. מהעבודות הסורילסטיות של דאלי,ארנסט,מאגריט. ועד לעבודות מאטה אומנותיות שמנסות להוביל את הצופה לשאלה מה היא המציאות ?וכמה ההגדרה שלה היא פוליטית ,ומסחרית כמו שעושה בשנים האחרונות בונקסי(למעלה) ע'ג קירות בכל רחבי ארופה(וגם גדר ההפרדה שלנו).גם אומנות שעיקר השראתה הוא האינטרנט שואלת שאלות כאלה(חשבו רק על המציאות החדשה שיצרו הרשתות החברתיות-ואיזו עוצמה ריגשית יש להן,וכמה הן שואבות פנימה אל תוכן ויוצרות מציאות לצד המציאות ה"רגילה") בספרות עולים בדעתי כרגע(בטח אפשר לחשוב על הרבה דוגמאות נוספות) שניים שחביבים עלי מאוד-פול אוסטר(שאצלו המיקריות,מבנה מציאויות,ושולטת בחיי האדם), וניל גימן שאחרי שאני קורא ספר משלו אני פוסע בזהירות רבה הרבה יותר גם בחצר שלי. אין ספק שההבנה של כמה המציאות נוזלית קיימת בליבתם של כל תפיסות העידן החדש ולעיתים מובילה לאבסורד(כל פעם שאני שומע את ההטפה לראיה של המחלות כסוג של מטפורות נפשיות אני חושב על תמי שלא רק שחלתה בסרטן אלא שצריכה גם להרגיש אשמה שבהנהלותה הריגשית הביאה על עצמה ועל הסובבים אותה את הכאב הזה"(את פשוט אוכלת את עצמך-זה לא פלא" אמרה לה בפניה אחת המרפאות הטיבעיוניות .).בכלל יש אגף שלם של העידן החדש שמשתמש ברעיון שהמציאות מובנית מבפנים-מתוך האדם כדי לנטרל אשמה אמפתיה,ומחויבות חברתית(העניים יצרו את המציאות שלהם). כשאני עומד לעיתים מול הטיעונים הללו בצורתם הקיצונית אני שואל אם הכל מבפנים -בשביל מה אנחנו צריכים ידיים.המזרח מתוכו שואבות חלק גדול מהתפיסות הללו את השראתן,אומנם מדברת על הבניית המציאות החיצונית מבפנים ,אבל מראה גם כמה אימון,ומיומנות הנרכשת בעבודת תרגול בלתי פוסקת- הדבר מחייב,עד שנוצרת אותה זרימה מבפנים החוצה.("המציאות מנחמת" אמרה לי רותי וליטפה אותי על הראש כשהכירה את העולם הפנימי המעוות שלי) .

www.sadna4u.com/page1.html?


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י זיו אייל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  עסקים למכירה | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון | מטבחי יוקרה | חבל זגוריה | זמן טיסה |  הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 



ארטיקל מאמרים 2015 - 2006  clickgoseo@gmail.com מנוע חיפוש מאמרים ארטיקל, כבר בן 8 שנים!

After almost a year of wearing a Rolex Submariner rolex replica uk 114060 watch, I've come to at least one conclusion - this is a darn tough timepiece to beat. To own a Rolex watch for many replica watches sale people is an aspiration. The power of the Swiss company is that it has created a demand for the name, in many ways, more so than the products they produce. People often come to me and rolex replica say, "Ariel, I want a Rolex." I usually respond with, "OK, what Rolex do you want?" The answer is, "I don't know, that is why I need your rolex replica help, I need you to help me choose one." The message there is that Rolex is a company whose image in many ways is louder than its products. But at aBlogtoWatch, product is everything. The good news is that when it comes to product, Rolex watches rolex replica sale rarely let you down. If anyone asks me why Rolex is such a successful brand I often point out that "their products are actually really good."