חיפוש מאמרים

11701 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
קלדנות בתשלום- המדריך למשתמש





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חינוך יצירתיות אושר מדע

נושא המאמר: בית הספר הטוב ביותר בעולם
מאת: שמעון זילבר   שמור מאמר למועדפים

כן, קיים בית ספר כזה. תלמידיו נמצאים כבר שנים במאיון הארצי העליון בהישגים לימודיים בכל המקצועות, זוכים במקום הראשון בתחרויות ספורט ואומנות, ואפילו כמה פעמים במקום הראשון בעולם בתחרות יצירתיות. כל זאת בלי להיות חְנונים ובלי סלקציה בקבלת תלמידים או הנשרה מאוחר יותר של תלמידים חלשים. לא רק שאין שם זכר לאלימות, אלא יחסי האנוש שם ברמה גבוהה מאוד. יש ערכים! וכל זה נתמך על-ידי עובדות ומספרים הגלויים לציבור וניתנים לאימות בקלות. מבית ספר זה יוצאים התלמידים, באמת באמת, מוכנים לחיים.  באוקטובר שנת 1957 נפל דבר בעולם - ברית המועצות שיגרה לחלל החיצון את הלוויין הראשון. ארצות הברית נרעשה: "איך ייתכן שוולאדימיר השיג את ג'וני? איפה טעינו?" האמריקאים הגיעו, ובצדק לדעתי, למסקנה שהאשם הוא במערכת החינוך. הקונגרס האמריקאי הגיב ב-1958 בחקיקת ה- National Defense Education Act. ארצות הברית נחלצה לפרויקט חינוכי שאפתני - האדיר ביותר בתולדות האנושות, ככל הידוע לי - לשיפור ההישגים במדעי הטבע, במתמטיקה וכן בשפות זרות. לא עוד שינון עובדות ולמידת מידע לעוס מפי מרצה - הדגש מועבר ללמידת חקר. גויסו טובי המוחות בתחום החינוך בארה"ב. נבנו תוכניות לימודים חדשניות ומלהיבות (New Math, PSSC Physics, BSCS Biology), רבבות מורים הועברו קורסים מיוחדים, נרכש ציוד מתקדם, ו....כן, זה עלה מיליונים רבים של דולרים. ומעל לכול, התקוות היו כבירות. והתוצאות? כבר בתחילת שנות ה-70 קבעו אמריקאים כי ה- New Math (המתמטיקה החדשה) מתה. הקרן הלאומית למדע חדלה לממן תוכניות לימודים מסוג זה, והחלה תנועת "החזרה ליסודות" במתמטיקה ובשאר מדעי הטבע. ב-1983 פרסמה הוועדה למצוינות בחינוך דוּחַ (לא: דוֹח) שעורר הדים רבים - "אומה בסכנה: הכורח ברפורמה בחינוך". דוּחַ זה קבע כי בתי הספר של ארצות הברית מוצפים ב"גל גואה של בינוניות". כעבור שנים פורסם סקר שבא לבדוק בכמה אחוזים שיפר אותו פרויקט אדיר את רמת הידע של תלמידי ארצות הברית. מה דעתך – בכמה אחוזים התבטא השיפור? שיעור השיפור היה אפס, כן אפס. אבל למידת החקר נראית כל כך נפלאה ומשכנעת: שיפוט ביקורתי של עובדות, חשיבה עצמאית, הסקת מסקנות מן העובדות ממש כמו מדען העובד עם נתונים, שימוש במעבדות וממש הפעלת הידיים - התלמיד יגלה דברים בעצמו. איך אפשר לטעון שלמידת החקר היא כישלון? אי אפשר. למעשה, אפשר להצביע על מורים או על בתי-ספר אלה או אחרים, שבאמצם לעצמם את למידת החקר הביאו את תלמידיהם להישגים לימודיים גבוהים, אך מסתבר שמדובר רק במעטים מתוך כלל מערכת החינוך. כאשר ניסו להחיל זאת על בתי ספר אחרים, על מדינה שלמה, היה הכישלון חרוץ. האם הובילו תוצאות הפרויקט בארצות הברית ל"רעידת אדמה", לחשבון נפש עמוק? ככל הידוע לי, לא. ומה המסקנה? שכל המאמץ האדיר הזה וכל המוחות הגדולים הופנו-פנו לכיוון בלתי נכון - לכיוון קונבנציונאלי. למה הדבר דומה? לעריכת קניית ענק בסופרמרקט ושליחת מה שנקנה לכתובת שגויה. בסדר, שמענו כאן "לא" ברור וחזק, אך מה כן? אם ארצות-הברית היא המרכז העולמי של החדשנות בתחום החינוך, בואו נבדוק איזה בית-ספר שם מגיע להישגים הגבוהים ביותר ונלמד ממנו! איך נאתר אותו? פשוט מאוד: מדי שנה נערך מבחן ITED המקיף את כיתות י-י"ב בכל בתי הספר התיכונים ברחבי ארצות-הברית, והוא מאפשר להשוות את הישגי כולם בתחומים שונים, כגון הבנת הנקרא והבעה וכן מתמטיקה. נבדוק איזה בית ספר נמצא מדי שנה במאיון העליון. מתברר שיש יותר מאחד. אין זה מפתיע שברשימה זו מופיעים בתי ספר מפורסמים: בית-הספר שליד אוניברסיטת ייל, בית-הספר שליד אוניברסיטת פרינסטון וכו'. הם יכולים להרשות לעצמם לבחור רק את העידית שבעידית מקרב הפונים... בקיצור, "לא חוכמה"! אבל יש ברשימה בית-ספר אחד המקבל תלמידים ללא מבחן כניסה. בדרך כלל רמת המתקבלים אליו נמצאת ב-50% - הממוצע הארצי, והם אכן מגיעים שנה אחרי שנה ל-99%, המאיון העליון, בלי להשקיע בלימודים זמן רב מן הרגיל ובלי הנשרת תלמידים מתקשים. ה-ITED הוא הדבר הקרוב ביותר לבחינות הבגרות אצלנו. בית הספר הטוב ביותר בעולם בית-ספר זה, MSAE שמו, נמצא בפיירפילד (Fairfield) שבמדינת איוו’ה (Iowa) בארצות-הברית, והוא כולל גן, יסודי, חטיבת הביניים ותיכון. לא מכבר קראתי בספר רב-המכר The Learning Revolution על בית-ספר אחד המוצג בו כמופת, כ-"World leader", וכהוכחה להצלחתו מצוין בספר (עמוד 411) כי קרוב ל-50% מבוגריו ממשיכים ללימודים גבוהים. לעומת זאת MSAE - 95% מבוגריו מתקבלים ללימודים גבוהים, ומשום כך זה אחד מ-5 בתי הספר היחידים במדינת איוו’ה, שמחלקת החינוך של המדינה נתנה להם מעמד של מכינות לאוניברסיטה. ב-5 השנים האחרונות היה השיעור הממוצע של תלמידי בית-ספר זה, שהגיעו לגֶמֶר היוקרתי במבחן הפסיכומטרי (National Merit Scholar Finalists), שבארצות הברית נערך בכיתות י"א-י"ב, פי עשרה מן הממוצע הארצי שם! ובכלל, תלמידים מבית ספר זה קטפו וקוטפים מקומות ראשונים בהרבה תחרויות בתחומים מגוונים - החל במדעים וכלה בשירה. זוֹ השנה הרביעית ברציפות זוכה בית ספר זה במקום הראשון במדינת איוו’ה במבחן במתמטיקה לבתי הספר התיכונים בארצות הברית. בתחרות הבינלאומית לפתרון בעיות, "היעד: דמיון" (Destination ImagiNation), לא רק זכו תלמידי בית ספר זה שלוש פעמים במקום הראשון בעולם, אלא אף יש להם יותר נציגים בעשרת המקומות הראשונים מאשר לכל בית ספר אחר בעולם. אף בתחום הספורט ידם רב להם: ספורטאי MSAE מגיעים לפסגה במדינת איוו’ה בטניס, בגולף ובריצת 800 מטר. אומנות אמרתי? כן, גם בתחומי אומנות שונים. בתחרות התיאטרון לבתי ספר תיכונים של ערוץ הכבלים בראבו. הגיע בית ספר זה למקום הראשון בארצות הברית. ************************************************** ראיתי תלמידים מאושרים, באמת מאושרים תלמידי בית ספר זה מאושרים לא בשל היותם במאיון הארצי העליון בציוניהם, ולא בשל היותם אלופי המדינה במתמטיקה ובאומנות, ולא בשל היותם במקום הראשון בהסטורייה ובכמה ענפי ספורט, וגם לא בשל היותם אלופי העולם בתחרויות יצירתיות וסוּפֵּר היפֶּר במבחן התנהגות פרו-חברתית, אלא בשל היותם. הם מאושרים כי הם – They are, ללא כל סיבה חיצונית. אושרם אינו תלוי במישהו או במשהו. זהו, לדעתי, האושר האמיתי. זאת חרות אמיתית. לאושר הזה יש פן נוסף – כוח. זהו כוח פנימי, אמיתי, ולכן אין לתלמיד כזה צורך בכוחנות ובשתלטנות. מכיוון שהוא מרגיש את עצמו קרוב יותר ויותר לזולת, הוא מפעיל את כוחו יותר ויותר גם לטובת הזולת, לטובת החברה. לכל אדם יש זכות טבעית, זכות מלידה ליהנות מאושר עילאי! ************************************************* מה - כולם כולם מוצלחים ומצליחים? לא, בהחלט לא, אבל כשבודקים קבוצה, הסך הכול המתקבל הינו מוצלח ומצליח. אם כן, מה סוד הצלחתם הבלתי רגילה של תלמידי בית-ספר זה? הבה נבחן את מהות המעש החינוכי. לדעתי, הוא מורכב משלושה: המורה, התלמיד ותהליך הלימוד המקשר את שניהם. אפשר גם לקבץ שלושה אלה לשני מרכיבים ראשיים: האדם (המורה והתלמיד) מחד גיסא, והחומר (תוכניות לימודים ושיטות הוראה) מאידך גיסא. הנסיונות לשפר את הישגי מערכת החינוך בארץ ובעולם מתמקדים, לדעתי, בפיתוח החומר – דברים טכניים חיצוניים, ולא בפיתוח האדם. בבית הספר שעליו אני מספר מתמקדים בפיתוח האדם. בסופו-של-דבר, היכן מתרחש התהליך החינוכי? לא על הלוח, לא בספרי הלימוד ואפילו לא בתוכניות הלימודים, אלא בראש של התלמיד ושל המורה. אך מה מנסים תמיד לשפר? את החומר. לא שאין לטפל גם בו, אך בראש ובראשונה יש לטפל במה שקורה במוחו ובלבו של האדם המעורב במעש החינוכי. המורים והתלמידים באותו בית ספר פועלים כמו גנן מנוסה: גנן כזה בראותו עלים חולים של עץ, אין הוא מתמקד בטיפול בעלים - הם רבים, ובעצם, אי אפשר לטפל בכולם, והטיפול עצמו יהיה סימפטומטי גרידא. הוא פונה אל השורש. ובאיזה שורש מטפלים תלמידי MSAE? בראש, במוח - זאת "המפקדה העליונה" של האדם, ולכן הם קוראים לכך "חינוך המושתת על פיתוח התודעה, כדי שההוראה והלמידה תהיינה קלות ויעילות. מדענים חוזרים ואומרים לנו שבמוח האדם, כל אדם, טמונה יכולת אדירה, גאונות בלתי מנוצלת. משרד החינוך עשה שימוש רב בסיסמה "כל תלמיד יכול". גאונות זו איננה באה לידי ביטוי בגלל העָקָה (stress) והחרדה אשר פוגמות בתפקוד התקין והנורמלי של מערכת העצבים האנושית, ובכלל זה המוח. מוחנו מפעיל רק את החלק המשתתף ברגע נתון בפעילות, מה שאני כהדיוט מכנה " התייחסות צרת אופקים למציאות", ואף החלקים שבשימוש מפגינים, כפי שרואים ברישומי גלי המוח, אי-סדר רב. מה שיש לעשות איננו להקנות לאדם יכולות חדשות שלא היו לו עד כה, אלא רק לאפשר לו לטהר את מערכת העצבים שלו, ובעיקר לסלק ממוחו וממערכת העצבים שלו את העָקָה והחרדה, שהן כמו חלודה: די שתסיר את החלודה, והברק הטבעי של המתכת מתגלה מאליו, כלומר: ישתרר בו תפקוד מסודר. **************************************************** רוקסי טיג, מורה בכירה ומפתחת תוכניות לימוד בקליפורניה, ארצות הברית: "לימדתי במשך 22 שנים בבתי ספר שונים, כולל ילדים בבית הספר המעבדתי של אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס ובית הספר היסודי של אוניברסיטת סטאנפורד. התלמידים ב-MSAE הם המיוחדים ביותר, שאי פעם היו לי. באמצעות יכולתם להתמקד בלימודים בכיתה הם לומדים דברים כבר בפעם הראשונה. בבית הספר המושתת על התודעה שבאיוו’ה מצאתי כי הודות לעובדה שהן התלמידים והן המורים התנסו במצב השקט ביותר של תודעתם באמצעות המ"ט, התפתחה אינטימיות מתוקה בין המורים לתלמידים. התקשורת הייתה קלה, היחסים היו הרמוניים, וההתמקדות בלמידה באה באופן טבעי. ניכר היה שהתוכנית המושתתת על התודעה פיתחה אצל התלמידים צמא פנימי ללמידה, ובה בעת שיפרה את החשיבה השיפוטית, את היצירתיות ואת האינטגרציה של הידע. התוכנית אף הגבירה את אושרם, את חביבותם ואת השתתפותם ברגשי הזולת. ראיתי בוגרים שבאמת מסוגלים לממש את שאיפותיהם ובה בעת לתרום לאיכות החיים של החברה. תוכנית החינוך המושתת על התודעה מממשת, לדעתי, את השאיפות הנעלות ביותר של מחנכים באשר הם, תוך יצירת בסיס לחברה אידאלית." ************************************************** בסדר, אז תכל'ס – איך הם עושים זאת? הגאונים ב- MSAE אינם, בעצם, גאונים או יוצאי דופן, אלא בני אדם מן השורה, המעוררים את הפוטנציאל האדיר הטמון בהם כבכל אדם, באמצעות מודל חינוך העושה שימוש בטכניקות לפיתוח המוח בשלמותו. אחת הטכניקות העיקריות היא המדיטציה הטרנסנדנטלית, שהיא השיטה לפיתוח עצמי, המתורגלת ביותר בעולם, ושנחקרה על-ידי מדענים יותר מכל שיטה אחרת בעולם. עד כה נערכו מעל 600 מחקרים על השפעות התרגול של טכניקה זאת. רובם פורסמו בכ-161 כתבי עת מכובדים שעיקרם peer-reviewed כלומר: יש בהם הערכת שופטים-עמיתים (http://www.tmeducation.org/popups/journals.html), וחלק מהם הינם עבודות דוקטוראט. המחקרים נערכו בכ-210 אוניברסיטאות ומכוני מחקר עצמאיים ב-35 מדינות, ובכללן ישראל, ורבים הוצגו בכינוסים ארציים ובינלאומיים של מדענים. קל להיווכח שהם מקובלים על הקהילה המדעית הבינלאומית - לא על גורמי שוליים בה, אלא על המיינסטרים (הזרם המרכזי), שמטבעו הינו שמרני ואינו נחפז לאמץ את הבלתי קונבנציונאלי. מחקרים מראים כי תרגול סדיר של טכניקת המדיטציה הטרנסנדנטלית יוצר צירוף יחיד במינו, שמדענים מכנים "עֵרוּת נינוחה" (wakeful alertness): מצד אחד זוכה הגוף למנוחה עמוקה בהרבה מאשר בשינה העמוקה ביותר, כפי שמראה על-ניתוח (meta-analysis) שהשווה 32 מחקרים, ומצא שתרגול טכניקה זאת בהשוואה למנוחה בעיניים עצומות מפחית יותר מפי שניים (כך!) את קצב הנשימה, דבר המעיד על ירידה בקצב חילוף החומרים. נמצא גם שתרגול טכניקה זאת מביא לריכוז נמוך יותר מפי שניים של החומצה הלַאקְטית בדם, דבר המעיד שהירידה בחילוף החומרים הינה טבעית ואינה יוצרת רעב לחמצן, "חוב של חמצן". נמצאה גם עלייה יותר מפי שניים בהתנגדות העור החשמלית. הוּסק בעל-ניתוח כי ההפחתה במדדים הפיזיולוגיים האלה של stress (עָקָה) הינה מצטברת, כלומר: הולכת וגדלה עם הזמן. (Dillbeck and Orme-Johnson, American Psychologist, 42, 879-881,1987.) המנוחה העמוקה בזמן תרגול הטכניקה מפיגה מתח וחרדה, ובכך משמיטה את הקרקע מתחת לשורה ארוכה של בעיות וקשיים גופניים ונפשיים. עומק המנוחה מאפשר סוף סוף למנגנונים הטבעיים של הגוף לתקן את הטעון תיקון בגוף. הצד השני של אותו צירוף יחיד במינו – ערות הצד השני של אותו צירוף יחיד במינו - ערות נינוחה הוא שבמקום שהמנוחה העמוקה מאוד של הגוף תלווה בשינה, מגביר התרגול את כמות גלי האלפא, שמשמעותה עלייה ברוגע תוך ערנות ושיפור במאפיינים שונים של בריאות הנפש ושל כשרים מנטליים, ומפעיל בו-זמנית את המוח כולו, ולא רק חלק זה או אחר ממנו, ומגביר את הקוהרנטיות, את הסדר בכל המוח, ובכלל זה בין שתי ההמיספרות (חצאי הכדור) של המוח הגדול (בעיקר חשובה העלייה בקוהרנטיות בקליפת המוח הקידמית (prefrontal cortex), האחראית בין היתר לתכנון, לשיפוט מוסרי ולקבלת החלטות), וכן מחזק את האינטגרציה בין הגוף למוח. (ראה כל 14 הדפים המסכמים מחקרים אלה: http://www.cbeprograms.org/brain_development/research/index.html) המוח הוא, כאמור, "המפקדה העליונה" של הגוף, וכשהוא עובר ממצב של אי-סדר למצב של סדר, חלה עלייה אדירה ביעילותו, ממש כמו מעבר מערב-רב של שחקני כדורסל שכל אחד משחק כמו פרימדונה, לצוות הפועל בתיאום, יחד - כקבוצה. רואים זאת בעלייה, למשל, במבחני IQ ויצירתיות. מעודי לא קראתי או שמעתי על מחקרים המראים שיפורים כה עמוקים הן פיזיולוגיים והן מנטאליים, וכל זאת ביחד. *************************************************** השופטים בתחרויות הקראה במקהלה נרגשים: • "הלוואי שיכולתי רק לשבת הלאה בשקט בלי שאצטרך להעיר הערות." • "לכולכם יש פנים מאירות מאוד. נפלא לצפּות בכם." • "כולכם נראים כל כך נאים; אני משער שזה תנאי מוקדם לקבלה לבית ספרכם." • המורֶה שלהם לתיאטרון, רודני פראנז (Rodney Franz) אמר: "מכיוון שתלמידי MSAE מגדילים את 'מְכל הידע' שלהם, הפרספקטיבה שלהם רחבה יותר. הם רואים דברים במונחים של שלמוּת. נפלא לבמאי שיש לו שחקנים וזמרים צעירים, הרואים את העולם דרך עדשות רחבות-זווית." • תלמידים מבית ספר אחר שהתחרו בהם: "חברֶה, אנחנו מכבדים אותכם מאוד. אנחנו מנסים לחקות את החומר שלכם, אבל זה לא הולך." ************************************************** כל יום מתרגלים המורים והתלמידים ב-MSAE ביחד את טכניקת המדיטציה הטרנסנדנטלית כחלק מהשגרה היומית, מתנסים בצירוף היחיד במינו של ערות ומנוחה, ושבים לפעילות. טכניקה זאת עברה במסורת מקדמת דנא, ובשנים האחרונות לימד אותה מהרישי מאהש יוגי, הנחשב על-ידי רבים למדען התודעה הטהורה הראשי בעולם. שמו של בית ספר זה, MSAE, הוא ראשי תיבות של Maharishi School of the Age of Enlightenment, על שם מייסדו. השם מהרישי הוא הֶלְחֵם של שני בסיסים: מָהָא+רישי. "מָהָא" – משמעה בסנסקריטית "גדול", ו"רישי" היא "רואֶה". כששאול, המלך לעתיד, ונערו דנו בשאלה, אם לפנות אל שמואל הנביא – נביא הוא, כידוע, האדם בעל הרמה הרוחנית הגבוהה ביותר בתנ"ך - בעניין האתונות האובדות, כתוב: "לְפָנִים בְּיִשְׂרָאֵל, כֹּה-אָמַר הָאִישׁ בְּלֶכְתּוֹ לִדְרוֹשׁ אֱלֹהִים, לְכוּ וְנֵלְכָה, עַד-הָרֹאֶה: כִּי לַנָּבִיא הַיּוֹם, יִקָּרֵא לְפָנִים הָרֹאֶה." (שמואל א' ט:9). הנה שתי מסורות גדולות: היהודית והווֵדית נפגשות במילה "רואה" ולוחצות ידיים. מעניין. רישי הוא מי שרואה את המציאות הבסיסית של הטבע, ומהרישי הוא מורה גדול, המלמד אנשים איך להיעשות בעצמם מוּדעים באופן מלא ותמידי למציאות בסיסית זאת. יש חוק פונטי, חוק הגייה, בסנסקריטית, שלפיו צירופים מסוימים של הגאים בסוף מילה אחת ובתחילת המילה הבאה משתנים בהגייתם. הדבר דומה ל-liason בשפה הצָארפתית, אך מורכב יותר. תופעה דומה מוצאים גם בערבית: כל ישראלי מכיר את המילה אללה שבה הוגים את האל"ף, אך בשם עבד+אללה (עבד ה', עובַד+יה) אין שומעים אל"ף זאת. השינוי בסנסקריטית מתבטא בכך שהשם מהרישי מבוטָּא ללא תנועה באות רי"ש – היא תנוקד בשווא נח – מהרְשי (רי"ש במבטא רוסי-ספרדי). אני אסיר תודה למהרישי מאהש יוגי על הבאת טכניקת המדיטציה הטרנסנדנטלית לי ולעולם כולו. הוא לא המציא זאת. הוא קיבל ידע זה ממורהו ונתן לו את מלוא הקרדיט על כך, והלה קיבל ידע זה בענווה ממורהו וכן הלאה והלאה, ולנו לא נותר אלא ליהנות ולהודות למהרישי מאהש יוגי ולשרשרת המורים לפניו, וזה מה שאני עושה. מן המחקרים על תוצאות תרגול הטכניקה הזאת, אשר בוצעו במדינות שונות בעולם, עולה שהיא יעילה בכל תרבות ובכל קבוצה אתנית. מסתבר כמו כן, שבני כל הגילים מפיקים ממנה תועלת – החל בערנות גבוהה יותר אצל תינוקות שהוריהם מתנסים פעמיים ביום בצירוף היחיד במינו של שקט עמוק, שלוות נפש עם דינאמיות וערות, וכלה בעלייה בבריאות, בתוחלת החיים ומה שלא פחות חשוב - שמחת החיים של קשישים (אפילו בני 80) המתרגלים את המדיטציה הטרנסנדנטלית. **************************************************** המנהל: "הצלחנו להגיע למצב של אפס קטטות." ד"ר ראסארפורד (Rutherford) שניהל את בית הספר פלאצ'אר-ג'ונסון (Fletcher Johnson) (יסודי וחטיבת הביניים) באחד האזורים האלימים ביותר בוושינגטון הבירה מספר: "אחרי הצוהריים היו לנו הרבה בעיות להפסיק קטטות ברחוב שלפני בית הספר. אז בין 3:10 ל-3:30 קבענו עוד 'זמן שקט' (למדיטציה הטרנסנדנטלית - נוסף לזמן בבוקר – ש"ז). ויותר לא היו לנו שום קטטות. הייתי רגיל לרדת לרחוב באופן קבוע כדי להפסיק את הקטטות, ולעשות את זה היה מסוכן מאוד. משקבענו את 'הזמן השקט' הצלחנו להגיע למצב של אפס קטטות. כך ידענו שהתועלת גדולה." ************************************************** ומהי אותה מדיטציה? קודם כול זאת טכניקה. לא אמונה, לא פילוסופיה ולא דת. כשלמדתי את המדיטציה הטרנסנדנטלית, הייתי אתאיסט מן השורה, ולא אז ולא מאז הבחנתי בה אי פעם בסממן דתי כלשהו. עליי לציין שאני מדבר רק על המדיטציה הנקראת טרנסנדנטלית, ולא על מדיטציה בעלמא. הקירבה בינה לדברים אחרים הנקראים מדיטציה היא רק בשם, ולחלוטין לא במהות, ויצוין אף כי לא ב"אנרגיות חיוביות" עסקינן. המדיטציה הטרנסנדנטלית (טרנסנדנטלית = עוברת אל המֵעֶבר, מעבר למחשבות ספציפיות) היא טכניקה מחשבתית פשוטה וקלה לתרגול. מתרגלים אותה 10-20 דקות בבוקר ושוב אחרי הצוהריים בישיבה נוחה ובעיניים עצומות. התרגול איננו כרוך בהתרכזות או במאמץ כלשהו, ואין צורך לבוא אליו רגוע. יעילות התרגול איננה תלויה כלל במידת האמון או האמונה שלך בו – זה משהו טכני לגמרי, כמו התקלחות: אם תעמוד מתחת למקלחת ותפתח את הברז, תירטב, בין אם תאמין בכך או לא. מחקרים פיזיולוגיים מראים שתי תופעות מעניינות: האחת - ההשפעה של תרגול הטכניקה הזאת מיידית – היא ניכרת ממש כבר ביום הראשון. והאחרת – ההשפעה מצטברת, הווה אומר: השיפור הולך וגדל עם הזמן, וזאת בניגוד גמור להרבה הרבה – אני מתפתה לכתוב כמעט כל - הדרכים לשיפור עצמי המתחילות ברעש גדול והולכות ודועכות... כל בית ספר יכול להגיע להישגים של MSAE. אם ברצונך להביא את הטכניקה הזאת לבית ספרך, או לבדוק את האפשרות הזאת, ו/או לתרום ולסייע כדי שהנהלה, מורים ותלמידים בבית ספר או בבתי ספר בארץ יוכלו ללמוד אותה, באפשרותך לפנות אל www.tm1.org.il - התקשרו אלינו. ************************ האדם הוא מיליארדר ששכח שהוא מיליארדר. הוא חושב את עצמו לקבצן ומתנהג כקבצן. הגיע הזמן להתעורר! ************************ אתרי אינטרנט רלוונטיים: • האתר של בית-הספר: http://www.maharishischooliowa.org • אתר כללי בעברית: www.tm1.org.il

www.maharishischooliowa.org


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שמעון זילבר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  עסקים למכירה | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון | מטבחי יוקרה | חבל זגוריה | זמן טיסה |  הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 



ארטיקל מאמרים 2015 - 2006  clickgoseo@gmail.com מנוע חיפוש מאמרים ארטיקל, כבר בן 8 שנים!

After almost a year of wearing a Rolex Submariner rolex replica uk 114060 watch, I've come to at least one conclusion - this is a darn tough timepiece to beat. To own a Rolex watch for many replica watches sale people is an aspiration. The power of the Swiss company is that it has created a demand for the name, in many ways, more so than the products they produce. People often come to me and rolex replica say, "Ariel, I want a Rolex." I usually respond with, "OK, what Rolex do you want?" The answer is, "I don't know, that is why I need your rolex replica help, I need you to help me choose one." The message there is that Rolex is a company whose image in many ways is louder than its products. But at aBlogtoWatch, product is everything. The good news is that when it comes to product, Rolex watches rolex replica sale rarely let you down. If anyone asks me why Rolex is such a successful brand I often point out that "their products are actually really good."