חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עץ אורן גושני





    קישורי טקסט (לפרטים)




אלפי עסקים למכירה
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: משה אייל עסק טוב קבוצת EMY השקעות

נושא המאמר: מה עושים כשהעובד הכי טוב עובר למתחרים
מאת: משה אייל   שמור מאמר למועדפים


זה קורה לכל מעסיק, ותמיד ברגע הלא נכון. העובד הכי מסור, העובד המצטיין שהשקעת בו את הנשמה, החליט ללא התראה לעזוב את החברה והכי גרוע – לערוק למתחרים. אחרי ההלם הראשוני אתה מנסה לשחזר בראש האם היו סימנים מקדימים – מיילים חשודים, שיחות טלפון עם אנשים זרים, יציאות מוקדמות מהעבודה, או סתם היעדר מוטיבציה.
לפעמים תחושת העלבון והבגידה מקשה על המעסיק הננטש להתמודד עם הבשורה ולהחליט באופן הגיוני כיצד לטפל בבעיה שנוצרה. מחשבות כמו "כיצד הוא עושה לי את זה?", "התייחסתי אליו כמו בן משפחה ועכשיו הוא בוגד בי", "האם ניתן להחזיר את הגלגל אחורה?", עולות וצפות בתדירות גבוהה.
אחרי שמבינים שאין דרך חזרה מתמודדים עם שלל האתגרים שגורמת העזיבה של העובד המצטיין – עם הבנק, הספקים, תזרים המזומנים ומוראל העובדים.
העצה הראשונה שאני ממליץ היא לא לשקוע במרה שחורה ולהבין שלכל עובד, מצטיין ככל שיהיה, יש תחליף. אדרבא, לעתים עזיבה של "שחקן מפתח" יכולה להוות מנוף לקידום שחקני משנה שרק חיכו להזדמנות להוכיח את עצמם.
כאן המקום לערוך שיחות אישיות עם העובדים ולברר עמם האם גם בראשם חולפת המחשבה לעזוב את החברה. אם לא קיבלתם תשובה ברורה ונחרצת – אל תהססו לפטר את העובדים האלה. במצבי משבר אתם חייבים להיות בטוחים שכל העובדים שנותרו בעסק יהיו מחויבים להצלחתו, ומי שמתנדנד – מקומו לא אתכם.
בכלל, כאשר עובד עובר למתחרים מנקרת בשאר העובדים השאלה האם המתחרים יותר טובים, המוצר שלהם טוב יותר, תנאי העסקה משופרים, ועל כן אתה נדרש בשעה כזו להפיג את החששות של עובדיך בפרמטרים המוזכרים. אם לא תעשה זאת, תמצא את עצמך בגל נטישה הולך וגובר.
את העובדים הבטוחים כדאי לחזק בתמריצים שונים – מיום כיף ועד בונוסים אישיים. באשר לזהות המחליף כדאי לקבל החלטה מהירה כדי לשמור על היציבות ולמלא את החלל שנוצר.
לעתים, אחרי העזיבה של הבכיר מתגלה כוחו האמיתי ומסתבר שהיינו שבויים בקונספציה שגויה לגבי כישוריו וקשריו עם הלקוחות.
כאשר התמונה מתבהרת עולה גם הסוגיה המשפטית – האם ניתן לתבוע את העובד הבכיר על נזק שנגרם לחברה.
גם כאן חשוב לנתק את הרגשות ולבחון את הנושא רק ברמת העובדות. האם העובד עבר עבירות אתיות או חוקיות. האם למשל יש לנו הוכחה שהוא הוציא שם רע לעסק או גנב לקוחות. הדגש כמובן הוא על המילה הוכחה. בית המשפט לא יקבל תחושות בטן או רמזים.
גם אם יש לכם הוכחות כאלה לא בטוח שבית המשפט הוא המקום ללבן את המחלוקת, מכיוון שכל היגררות להליך משפטי תעלה זמן ומשאבים יקרים ולרוב תחטיא את המטרה. כדאי לשקול ברצינות את האפשרות ללכת לגישור / בוררות – הליך קצר, זול, יעיל ומותיר פחות משקעים בשני הצדדים.
אם סיימת ברוח טובה תן לעובד מכתב המלצה ואחל לו בהצלחה בדרכו החדשה. אם הוא לא גנב לקוחות ולא פגע בעסק, נסה לראות את המצב מנקודות ראותו - אולי הציעו לו שכר טוב יותר, קידום או התפתחות בתחום חדש. חשוב לסיים ברוח טובה את ההתקשרות לא רק בגלל שזה הדבר הנכון לעשות, אלא גם מכיוון שאף פעם לא ניתן להעריך מתי תהיה הפגישה הבאה שלכם ובאלו נסיבות. הכלל במקרה הזה, כמו בעסקים בכלל, הוא שמי ששומר על ממלכתיות - מנצח.

הכותב הוא מנכ"ל קבוצת EMY ומומחה למצבי משבר בעסקים
וכנוסף אתר ההשקעות של ישראל "עסק טוב"
www.esektov.co.il

www.emy.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י משה אייל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]