חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חפצי פנג שווי -מה עובד ומה לא





    קישורי טקסט (לפרטים)




לוח עסקים למכירה- שוק עסקים
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: משה אייל עסקים השקעות קבוצת EMY

נושא המאמר: שאלת מיליון הדולר - לרכוש עסק קיים או להקים חדש?
מאת: משה אייל   שמור מאמר למועדפים

שאלת מיליון הדולר - לרכוש עסק קיים או להקים חדש?
מאת משה אייל

בעלי עסקים רבים מתחבטים בשאלה האם כדאי לרכוש עסק קיים או להקים חדש? כעת,

הירידה בשער הדולר.
יתרון לעסק קיים: כיום ישנו יתרון גדול ברכישת עסק קיים, וזאת עקב ירידת שער הדולר. עסקים רבים בארץ נמכרים עדיין בדולרים ולמרות ירידת שער הדולר לא עודכנו מחיריהם, עקב כך נוצר פער חיובי לטובת רוכש העסק.
יתרון לעסק חדש: כאשר העסק החדש מושתת על מלאי, רכוש או ציוד המיובא מחו"ל, ישנו יתרון גדול להקימו כחדש, משום שבזכות ירידת שער הדולר בעל עסק חדש נהנה מקניית ציוד חדש בעלות נמוכה.

חיסכון בזמן ומשאבים.
יתרון לעסק קיים: עסק חדש, בניגוד לקיים, דורש הקצאת משאבים יקרים של זמן ובירוקרטיה להליכי תכנון, רישוי, אישורים ועוד.
יתרון לעסק חדש: לעיתים, עסק קיים וותיק מנוהל בצורה לא תקינה ומסורבלת. עובדה זו מאלצת את רוכש העסק להקצות זמן יקר ומשאבים כספיים על מנת להקנות נהלי עבודה תקינים , ולכן מומלץ לבחון כדאיות ההשקעה בעסק קיים מול בניית עסק חדש.


מיקום-
יתרון לעסק קיים : עסק קיים נמצא במקום שהצלחתו הוכחה , לפיכך נהנה העסק ממוניטין בזכות מיקומו. הוא "ידוע לציבור". הוא קנה לו שם ברבים ואף זוכה הוא לקהל לקוחות קבוע ונאמן.
יתרון לעסק חדש: נאמר, שניתן לעמוד על טיבו האמיתי של האדם על פי כוסו, כיסו ובשעת כעסו .בכפיפה אחת, ניתן לומר בריש גלי, שהצלחתו של עסק תלויה במיקום, במיקום ובמיקום . הצלחה אופטימאלית תלויה במיקום אידיאלי, ולעיתים המוכר הוותיק שבוי באלוזיה לגבי יתרונות מיקום העסק. איפכא מסתברא ,בבדיקה מעמיקה ומדוקדקת, יתרונות אלו יתגלו כעורבא פרח. בניית עסק חדש במיקום אטרקטיבי תהייה הבחירה האופטימאלית.
תזרים מזומנים חיובי-
יתרון לעסק קיים : עסק קיים נהנה מתזרים מזומנים חיובי(במידה וריווחי כמובן) ו/או מצבר הזמנות ו/או מהכנסות עתידיות כאלו ו/או אחרות.
יתרון לעסק חדש : לעיתים, התזרים המזומנים החיובי של עסק קיים מתברר, כ"קשה גבייה" או כ"חובות מסופקים" של לקוחות שונים ,ולכן כל התזרים שהיה צפוי מופחת משמעותית.
זכויות שונות/קניין רוחני-
יתרון לעסק קיים : עסק קיים נהנה מזכויות קנייניות שונות שנרכשו ו/או הניקנו עם השנים המהוות יתרון לקידום ו/או תפעול העסק בשוטף בהווה ו/או בעתיד.
יתרון לעסק חדש : עסק חדש אינו שבוי בתפיסות ישנות ,שלעיתים מלוות עסקים וותיקים ו/או זכויות שונות אשר נעשו מקדמת דנא אשר אבדו עליהם הכלח. עסק חדש הוא קרקע בתולה, חומר ביד היוצר. איש עסקים בעל דעה צלולה, הרואה את הנולד יכול לנתב את תכליתו של העסק לאן שיחפוץ.
אשראי ספקים-
יתרון לעסק קיים : עסק קיים נהנה בד"כ מאשראי ספקים לא מבוטל. העסק הקיים כבר הטביע את חותמו על הבנקים, ובעקבות זאת נהנה מטיפול אישי ומתנאים מיוחדים
בניגוד לעסק חדש הזקוק לבניית אמון והגדלת אובליגו במתינות מתבקשת, דבר הלוקח זמן רב.
יתרון לעסק חדש :לא נדבקה בו דיבה, אין "חורים שחורים" ו"צלקות" בבחינת היסטוריה שלילית עם החברה ו/או העסק וע"כ ניתן להתחיל בדף נקי.
מחיר הרכישה-
יתרון לעסק קיים : ניתן לגלם את מחיר הטעויות הראשונות("שכר הלימוד")אשר בוצעו בשלבים הראשונים להקמת העסק לעומת עסק ותיק אשר בו טעויותיו זניחות למכביר.
יתרון לעסק חדש : מי שיזם בנשמתו, ימצא נחמה בהקמת עסק חדש ואף לא ישלם את מחיר "ההקמה" ו/או הבירוקרטיה ו/או ההיתרים השונים וכו' להקמת העסק, אך אציין ,שצריך להיות בעל אופי מתאים לכך מעבר לשיקולים כלכליים אשר יש לבדוק לפני כל עסקה.
מימון ההשקעה-
יתרון לעסק קיים : פעמים רבות ניתן לקבל "אשראי" מהמוכר המעוניין למכור את עסקו (ובמקרים רבים "עייף" מן העסק)ולכן מוכן להתגמש במחיר ו/או מס' התשלומים.
יתרון לעסק חדש : מחיר הקנייה יהיה קטן משמעותית מרכישת עסק קיים וע"כ אין צורך בלקיחת אשראי גדול מהבנק.
מוניטין-
יתרון לעסק קיים : פעמים רבות ישנו מוניטין חיובי הבא לידי ביטוי בהערכת בנקים, ספקים,לקוחות, מאגרי מידע עסקי וכו' את החברה/העסק הנרכש.
יתרון לעסק חדש :לעיתים המוניטין הנצבר בעסק הקיים אינו תואם את ציפיות הרוכש וע"כ ברכישת עסק קיים יוכל הקונה "לעצב" את המוניטין כאוות נפשו עקב בצד אגודל.
שיקולי מס-
יתרון לעסק קיים : פעמים רבות עסק נקנה עם חברה בעלת גירעון בהון (הון שלילי) ו/או הלוואת בעלים דבר אשר ניתן לנצל לתכנון מס לגיטימי.(כמובן שהדבר מצריך ייעוץ מקצועי צמוד).
יתרון לעסק חדש : אין "עיזים" בעסקה וכמו שאומרים באנגלית וואט יו סי איט וואט יו גאט ובקיצור אין הפתעות ו/או "הפסדים צבורים" שניתן לגלות לאחר זמן שרשויות המס לא אישרו אותם(שומה סגורה).
שיקולים משפטיים-
יתרון לעסק קיים : הסכמים ו/או חוזים מוכנים מול לקוחות ו/או מול ספקים ו/או מול משכירים שונים מה שחוסך זמן ריצות וגם לא מעט שכ"ט לעו"ד הנדרשים להקמת עסק תקין מיסודו.
יתרון לעסק חדש : אין צריך לסחוב זנבות קרי הסכמים נחותים ו/או לא טובים לעומת הסכמים משופרים שיכול היה ליצור הרוכש החדש.
דברים אלו תקפים גם להסכמים מול הבנקים, זיכיונות שונים(לדוגמא מפעל הפיס,רשתות) וכו'.

הכותב הינו מומחה למצבי משבר בעסקים ומנכ"ל קבוצת EMY המתמחה בין היתר בייצוג קונים/מוכרים ברכישת/מכירת עסקים באמצעות האתר "עסק טוב"




www.esektov.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י משה אייל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]