חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
משאבות חום





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: NLP דמיון מודרך מיגרנה כאבי ראש

נושא המאמר: דמיון מודרך וNLP לטיפול במיגרנה.
מאת: דר' עדי ברן   שמור מאמר למועדפים

כ 10% מכלל האוכלוסייה, סובלים ממיגרנה, רובם נשים. זה הרבה מאד וזו פגיעה משמעותית באיכות החיים. לרוב מדובר בכאבי ראש חזקים, חד-צדיים, "כאב הולם" ז"א כמו פטישים שהולמים, לרוב באזור הרקה, המצח והעין. ההתקף ילווה לעיתים בבחילות או אפילו בהקאות. יש כאלו שאצלם לפני המיגרנה תופיע " אאורה" ( הפרעות בראיה שבעקבותיהן מגיע הכאב). ויכולות אפילו להיות מגרנות בלא כאבי ראש, אלא רק הפרעות בראייה (ללא סיבה רפואית מאובחנת)
מבחינה פיזיולוגית, מקובל ליחס את הכאב להתרחבות כלי דם במוח, זה יכול להתרחש כחלק משינויים הורמונאליים, כתגובה לגורמים חיצוניים כמו תזונה, או אפילו זיהום אויר ואף כתגובה למצבי לחץ, או "ירידת לחץ" (למשל "מיגרנה של שבת" שמופיעה בשבתות וחופשות והורסת את הרגעים האלו, בהם יכולנו ליהנות מהחופש, מהמשפחה, מחברים, מתחביבים ובכלל מהחיים). ולעיתים כתגובה למצבים רגשיים כגון דיכאון, עומס, חרדה, או מצבים פיזיים: חוסר שינה או עודף שינה, רעב ועוד.
הטיפול התרופתי מסווג לתרופות לטיפול בכאב (טיפול אקוטי) בעזרת תרופות מקובלות למניעת כאבים. התרופות החדשות למניעת כאבי מיגרנה כגון אימיטרקס; זומיג; ריזלט ועוד, פועלות דרך קולטני הסרוטונין ועוזרות לכווץ את כלי הדם במוח וכך להקל על הכאב.
קיימות בשוק גם תרופות למניעת התקפים כגון: דרלין; אלטרול (שהיא גם תרופה אנטי דיכאונית) אשר פועלות כחוסמי קולטנים מסוג בטא, תרופות אחרות הן חוסמי תעלות סידן כמו למשל ורפמיל; ויש גם תרופות נגד פרכוסים כמו דפלפט. מי ששוקל לקחת את אלו צריך כמובן להתיעץ עם נוירולוג.
הרפואה המשלימה יכולה להציע דיקור, נטורופתיה, רפלקסולוגיה, שיאצו ועוד. במאמר זה אתייחס לשילוב בין דמיון מודרך ל NLP לטיפול במיגרנות.
כפי שיודעים רוב הסובלים ממיגרנה, בזמן התקף קיימת רגישות רבה לאור ולרעש. רוב הסובלים ממיגרנה יחפשו חדר חשוך ושקט שיקל על סבלם, ואם יצליחו לישון זה יהיה בכלל נפלא... רק שהחיים מסביב נמשכים, יש עבודה, משפחה, מחויבויות, ולכן מובן מדוע התקפים שמגיעים בתדירות גבוהה מהווים פגיעה כל כך משמעותית בחיים, מעבר לסבל הפיזי הרב.
הרגישות החושית הגבוהה בעצם ממחישה לנו מדוע יכול ה NLP להיות משמעותי מאד ככלי להתמודדות עם הכאב. ה- NLP משתמש בחושים, ובדרך בה הם מקודדים חוויה במוח. עבודה חושית זו יכולה לעשות פלאים להתקף.
כאשר משלבים בין NLP לדמיון מודרך, ה NLP יעשה שימוש בזיהוי טריגרים ואסטרטגיות חושיות הבונות את ההתקף ולימוד כיצד לפוגג אותו. בעוד שטכניקות דמיון מודרך שונות ינצלו את העובדה שמוח מגיב לאירועים דמיוניים כאילו היו אמיתיים, וילמדו אותנו כיצד להרגיע את עצמנו בזמן אמת לספק רוגע לשרירים והקלה לגוף.
מעבר לטיפול בהתקף עצמו, יש הרואים במיגרנה סימפטום ומבקשים לרפא את הבעיה מהשורש. לחקור את המיגרנה דרך הקשבה לחוכמת הגוף. אנשים שבוחרים בגישה זו מניחים שאם הגוף יצר מיגרנה הרי שהייתה איזו שהיא כוונה, משהו שהגוף זקוק לו ומנסה להשיג בעזרת ההתקף. ולכן במקביל להעלמת הכאב נבקש גם לחקור מה רצה הגוף להשיג כשיצר אותו וכיצד ניתן להשיג את זה בדרכים שיאפשרו לנו איכות חיים טובה.
הסיפור של מרים ממחיש יותר מכל למה הכוונה, מרים סבלה מאז גיל ההתבגרות מהתקפי מגרנה. היא נהגה להיעזר במשככי כאבים אך הם גרמו לה לטשטוש ועייפות. בפגישה בייננו רצתה מרים לחקור את הסיבות שהובילו למיגרנה. הנחתי אותה למצב של שלווה עמוקה, במצב זה התמקדה מרים באיברי הגוף השונים ובדקה מה קורה להם בזמן התקף, היא נדהמה לגלות את ההנחיה הפנימית שהייתה בה לגילוי שורשי הבעיה ואחרי כן לריפוי. התשובות זרמו מתוכה כמו נהר והיא מצאה את הדרך לחזור ולחיות חיים טובים שמחים ובריאים. לעיתים רחוקות עוד היו ההתקפים חוזרים, אבל אז היתה מרים מצוידת בכלים להתמודדות.
נישמע כמו קסם? הקסם אמיתי, שוב ושוב אני נדהמת מול המעיין המרפא הזה הזורם בתוכנו. במקום בו הגוף מתחבר לנפש. הדרכים למעיין הזה נמצאות בתוכנו זמינות לנו תמיד. וכשאנחנו מגלים אותם נפתחת בפנינו הדלת לריפוי.

_______________________
דר' עדי ברן
היא ביולוגית שהתמחתה בחקר המוח, מנחה ומורה לדמיון מודרך ו NLP

יוצרת שיטת דמיון מודרך ו NLP בתהליכי גוף נפש ופריון

מנחת סטודנטים בחוג לפסיכולוגיה של האוניברסיטה הפתוחה


ליצירת קשר עם עדי:

054-6304047

[email protected]



www.iwnet.co.il/default.aspx?advertiserid=57


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דר' עדי ברן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]