חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
קידום אתרים בגוגל בחינם





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס רכוש פיצויים נזקי מלחמה נזק עקיף

נושא המאמר: פיצויים ממס רכוש
מאת: איפרגן יהודה, עו"ד   שמור מאמר למועדפים

האם מגיעים לכם פיצויים ממס רכוש עקב המצב הביטחוני?

חוק מס רכוש וקרן פיצויים, תשכ"א-1961 מסדיר את נושא הפיצויים בגין נזקי מלחמה או פעולות איבה. החוק קובע כי בגין נזק ישיר אשר נוצר כתוצאה ממלחמה או מפעולות איבה בכל רחבי המדינה, הרי שהניזוק יפוצה באמצעות מס רכוש. כך למשל, אם נפגע רכב בכביש 443 וזאת כתוצאה מיידויי אבנים מכפרים הסמוכים לכביש, הרי שהוא יפוצה בהתאם. כמובן מאליו בכלל זה, מקרים בהם נגרם נזק למבנה כתוצאה מפגיעה ישירה של טיל.

לענייננו, החוק קובע בנוסף כי נזק עקיף הינו, הפסד או מניעת ריווח כתוצאה מנזק מלחמה בתחום ישוב ספר, או מכיוון שאין אפשרות לנצל נכסים המצויים בתחום ישוב ספר, עקב פעולות מלחמה או עקב פעולות איבה. היינו, עסקים המצויים באותה רשימה של ישובי ספר, זכאים לפיצוי עקב ירידה בהיקף המכירות שלהם שנגרמה כתוצאה ממצב המלחמה שנגרם באיזור. בתקנות ניתן למצוא את רשימת ישובי הספר, כך למשל בשנת 2007 הכניסו התקנות לרשימת ישובי הספר את העיר שדרות.

על פי החלטת הממשלה ולאחר אישור של ועדת הכספים של הכנסת מיום 8.2.2009 הותקנה הוראת השעה המגדירה יישובי ספר ככאלה המרוחקים עד 40 ק"מ מרצועת עזה ("האזור הקובע"). מטרת הוראת השעה היא לקבוע את אופן הפיצוי בגין נזק עקיף שנוצר בתאריכים 27.12.2008-19.1.2009 וזאת בשל המצב הביטחוני באזור אשר הוכרז כ- "מצב מיוחד בעורף".

על פי התקנות רשאי כל ניזוק אשר מקום עסקו נמצא באזור הקובע, להגיש תביעה בגין נזק עקיף וזאת תוך בחירה באחד מתוך שלושה מסלולים: מסלול שכר עבודה, מסלול מחזורים ומסלול הוצאות שוטפות. תנאי להגשת התביעה בכל אחד מהמסלולים הוא, כי המעביד קיים את חובת תשלום שכר העבודה לעובדיו.
מסלול השכר - מעביד אשר שילם שכר עבודה לעובדיו על אף שנעדרו, יפוצה בשיעור של 132.5% משכר הבסיס אשר שולם לעובדים.
מסלול המחזורים – חישוב הנזק במסלול זה מחושב לפי מחזורי העסקאות בהקבלה לשנה הקודמת, תוך שנקבע "מקדם האטה" (אשר תפקידו לתת ביטוי לעובדה כי כל השוק שרוי במיתון) ובניכוי הוצאות נחסכות (כמו למשל, חסכון בחשמל בחברה אשר מפעילה את המכונות שלה במשך 24 שעות ולא עשתה כן בשל המצב הביטחוני).
מסלול הוצאות שוטפות - במסלול זה מביאים בחשבון את העובדה שבעת הלחימה היו למעביד הוצאות שוטפות קבועות בשיעור גבוה ואילו מחזור עסקאות נמוך, וזאת, כתוצאה מהמצב הביטחוני.

מספר דברים שחייבים לדעת בטרם הגשת התביעה:
 ניזוק אשר יגיש תביעה באחד המסלולים, לא יתאפשר לו לחזור בו ולכן מומלץ להתייעץ בטרם בחירת מסלול לצורך בחירת המסלול הכדאי ביותר.
 המועד האחרון להגשת התביעות, הינו בתום שלושה חודשים מיום פרסום התקנות.
 קיימים עסקים אשר חייבים לפעול בהתאם למסלול מסוים ואחרים בהתאם למסלול אחר.
 קיימים עסקים שאינם רשאים לתבוע פיצוי.
 תקרת הפיצוי בגין הנזק העקיף בכל שלושת המסלולים אשר לעיל, לא תעלה על סך של 2.5 מיליון ₪.

לאור ריבוי המסלולים מומלץ להתייעץ בטרם בחירת מסלול מסוים.

כותב המאמר הינו עו"ד יהודה איפרגן, ממשרד עורכי הדין איפרגן - גולדשטיין. האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.

www.ig-law.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י איפרגן יהודה, עו"ד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]