חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בטלות שומת מס הכנסה ו/או שומת מע"מ עקב העדר הנמקה - שומת מס הכנסה - שומת מע"מ - מס הכנסה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס הכנסה התרת חישוב בני זוג מנהלי חברה

נושא המאמר: מס הכנסה: התרת חישוב מס נפרד לבני זוג המנהלים חברה יחד
מאת: אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected]


סעיף 65 לפקודת מס הכנסה קובע כי הכנסות בני זוג לעניין הפקודה ימוסו בהתאם לגובה הכנסתם המאוחדת. המשמעות של חישוב מאוחד זה משמעותית, שכן מדרגות המס הראשונות (בהן שיעור המיסוי נמוך יותר) יחול רק פעם אחת- על ההכנסה המשותפת. כמו כן, קיימים ניכויים וזיכויים אישיים אשר ניתן לקבלם רק מקום בו מבוצע חישוב מס נפרד.

על אף האמור, סעיף 66 לפקודה, מאפשר לבני זוג לערוך חישוב הכנסות נפרד, אך זאת רק כאשר הכנסת בן הזוג האחד באה ממקור הכנסה שהוא בלתי תלוי במקור ההכנסה של האחר.

סעיף 66 קובע הנחייה נוספת המגבילה את האפשרות להפריד בין ההכנסות. המדובר במקרים בהם לא יראו את הכנסות בן הזוג כאילו באו ממקור אחר, דוגמת הכנסה הנובעת מעסק בן הזוג השני, או חברה אשר בה לשני בני הזוג זכות בהנהלה או 10% מזכויות הצבעה בתנאים מסויימים.

המצב החקיקתי למעשה מקפח בני זוג העובדים יחד בעסק שבבעלותם לדוגמא, לעומת בני זוג שאינם עובדים באותו העסק או בחברה שבשליטתם ואשר זכאים לחישוב מס נפרד!

בתי המשפט החלו במגמה אשר הקלה את החלת מבחני "התלות" במקורות ההכנסה שבסעיף 66. כך, בע"א 900/07 רון ואסתר קלס נ. פקיד שומה ת"א 4, קבע בית המשפט העליון כי בני זוג רשאים לנסות ולהוכיח את היעדר התלות במקורות ההכנסה, על אף התקיימות נסיבות המונעות מהם חישוב נפרד (דוגמת עסק משותף, כאמור לעיל).

פסק הדין של בית המשפט המחוזי, עמ"ה 1250/05 שקורי שרה ושחר נ' פקיד שומה כפר סבא אשר ניתן לאחרונה על ידי כבוד השופט מגן על טוביה, הרחיב את המקרים בהם ניתן יהיה לבצע חישוב נפרד של הכנסות בני זוג.

נקבע, כי כאשר עסקינן בהכנסות מיגיעה אישית של בני זוג, נקודת המוצא היא חישוב נפרד. לאחר מכן יש לבחון האם מקור ההכנסה של בן הזוג אינו תלוי בהכנסתו של האחר. המונח "אינו תלוי" פורש בהרחבה על ידי בית המשפט, כך שנקבע כי כל אימת שבני הזוג יוכיחו כי לא נעשתה מניפולציה בהכנסותיהם לשם ניצול לרעה של החישוב הנפרד, אף אם שניהם משיאים הכנסה מיגיעה אישית מאותו "מוקד", אין לראות בהכנסת מי מבני הזוג כתלויה בזו של האחר.

בית המשפט למעשה מאפשר לבני זוג העובדים יחד משיקולים כלכליים ואישיים כאחד, והמשיאים את הכנסתם מאותו המוקד, במטרה ליצור לעצמם סביבת עבודה נוחה, לשלם מס ככל שני שותפים או בעלי חברה שאינם בני זוג!

בנסיבות בהן משולמת לבני הזוג משכורת בגין תפקיד המוכח כנחוץ, היינו מקום בו בהיעדר בן הזוג יהא צורך להביא עובד אחר תחתיו, כך שהעסק לא יוכל להתנהל כשורה בהיעדרו, הרי שיש בכך בכדי להעיד כי שיקול כלכלי גרידא הוא שהוביל את בני הזוג לעבוד יחד באותו העסק ויש בכך בכדי לשלול טענת מניפולציה בהכנסותיהם.

בהתאם לפסיקת בית המשפט, הרי שיש לבחון את מבחן הנחיצות של בן הזוג בעסק ואת מבחן נאותות התמורה בכדי למנוע את האפשרות של הימנעות ממס בלתי נאותה, ואין עוד צורך כי מרכזי הרווח של בני הזוג יהיו נפרדים לחלוטים על מנת לאפשר להם לבצע חישוב נפרד.

נראה אפוא כי הגישה המרחיבה שנקט בה בית המשפט המחוזי, תאפשר החלת חישוב מס נפרד לבני זוג רבים יותר אשר יצליחו להוכיח אי תלות במקור ההכנסה זה של זו. יחד עם זאת, ואחר ולא מן הנמנע כי רשויות המס עוד יערערו על החלטת בית המשפט המחוזי שלהלן, הרי שבטרם הגשת בקשה לחישוב נפרד, ישנה חשיבות רבה להיוועצות עם בעל מקצוע מתאים מתחום המס אשר יפרוס בפניכם את הסוגייה האמורה על כל היבטיה.

מכל מקום, נציין, כי מאמר זה אינו ממצה את הסוגיה שבנדון עד תום ואינו נועד לשמש תחליף לייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית.



רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]






www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]