חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טכנולוגיות שעוני נוכחות ומערכות בקרה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עורך דין דיני עבודה עורכי דין דיני עבודה זכויות אשה בהריון פיטורי עובדת בהריון

נושא המאמר: זכויות אשה בהריון במקום העבודה
מאת: עורך דין אורי שאבי   שמור מאמר למועדפים

זכויות אשה בהריון, פיטורי עובדת בהריון
רוב זכויותיה של אשה במהלך ההריון, כמו זכויות במקרה של פיטורי עובדת בהריון, מצויות בחוק עבודת נשים. להלן נסקור את העקריות שבהן:
זכויות במהלך ההריון:
במהלך ההריון זכאית העובדת להעדר מהעבודה, בנסיבות מסויימות, באישור רופא, למשל; וגם לאחר הלידה, בנסיבות שהיא מניקה, למשל.
למעביד אסור לפטר עובדת במהלך ההריון, אם היא עובדת במקום העבודה לפחות ששה חודשים, אלא באישור של שר התמ"ת. למעביד אסור גם לפגוע בהיקף המשרה או בהכנסה של עובדת בהריון.
זכויות פיטורים - אם מעביד פיטר עובדת או פגע בהיקף הכנסתה, ניתן לתבוע אותו בבית-הדין לעבודה בגין הפסד השכר למשך כל תקופת ההריון, חופשת הלידה והתקופה המוגנת מפיטורים לאחר חופשת הלידה.
חשוב לדעת: אם שר התמ"ת החליט לתת היתר לפיטורים, הפיטורים ייכנסו לתוקף מיום מתן ההחלטה ואילך, ולא באופן רטרואקטיבי, אלא אם המעביד הוכיח שלא ידע במועד הפיטורים שהעובדת בהריון. בכל מקרה, אסור למעביד לפטר את העובדת בלא אישור שר התמ"ת, גם אם במועד הפיטורים הוא לא ידע שהיא בהריון, והעובדת הודיעה לו על כך רק לאחר-מכן. היתר לפיטורים, במצב כזה, יינתן אך ורק על-ידי הממונה של שר התמ"ת.
חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה אוסר על הפליית אשה בהריון. כלומר, עובדת שלא מלאו ששה חודשים לעבודתה ופוטרה, ואינה מוגנת על ידי חוק עבודת נשים, יכולה לתבוע את המעביד לפיצוי כספי בגין הפליה, אם תוכיח שהמעביד פיטר אותה בשל הריונה.
לעובדת אין חובה להודיע למעביד שהיא בהריון. עם-זאת, חשוב להודיע זאת, במיוחד אם מדובר, כאמור, בעובדת בעלת ותק של 6 חודשים לפחות, שאז אסור יהא למעביד לפטר את העובדת. החל מהחודש החמישי להריון, זכאית העובדת להודיע למעביד שהיא בהריון, וכי היא אינה מעוניינת לעבוד בשעות נוספות ובעבודת לילה, וממועד זה אסור למעביד לדרוש מהעובדת לעבוד בשעות אלה.
העסקת עובדת במהלך חופשת הלידה, פיטורי עובדת בהריון והעסקת עובדת בשעות נוספות בניגוד לרצונה החל מהחודש החמישי – הינן עבירות פליליות!
חופשת לידה:
חופשת הלידה נמשכת 14 שבועות, מהם 7 שבועות או פחות מזה, לפי בחירת העובדת, לפני יום הלידה המשוער, והיתר לאחר הלידה. בתקופה זו זכאית העובדת לדמי לידה מהמוסד לביטוח לאומי. שיעור דמי הלידה מחושב לפי השכר בשלושת חודשי העבודה שקדמו לחופשת הלידה.
על פי חוק עבודת נשים, ניתן להאריך, לפצל או לדחות את חופשת הלידה, מטעמים שונים ובנסיבות שונות. למשל, במקרה שהיולדת זקוקה לאשפוז לאחר הלידה.
לעובדת בעלת ותק של 6 חודשים לפחות, על המעביד להמשיך ולהעביר סכומים לקופת-גמל או פוליסת ביטוח-מנהלים של העובדת, בתקופת חופשת הלידה.
לאחר חופשת הלידה:
לאחר חופשת הלידה זכאית העובדת ליטול חופשה ללא תשלום, בהתאם לוותק שלה במקום העבודה.
למעביד אסור לפטר עובדת במהלך 60 ימים לאחר חופשת הלידה, אלא באישור של שר התמ"ת. המעביד אף חייב להחזיר את העובדת למקום העבודה ולאפשר לה להשתלב מחדש בתפקידה, ולא די בכך שישלם לה שכר של 60 ימים. פיטורים לאחר חופשת הלידה בלא לתת לעובדת סיכוי להשתלב מחדש בעבודה ייחשבו בנסיבות אלה כהפלייה אסורה שעשוייה לזכות את העובדת בפיצוי כספי. בכל מקרה, תקופת ההודעה המוקדמת לפיטורים אינה יכולה לחפוף לתקופת 60 הימים.
על-פי חוק פיצויי-פיטורים, עובדת שילדה זכאית להתפטר בדין פיטורים לצורך טיפול בילד. חובה כי ההתפטרות תעשה תוך 9 חודשים ממועד הלידה, כאשר בתוך תקופה זו יש לקחת בחשבון גם את ההודעה המוקדמת להתפטרות שחובה על העובדת לתת. יש לציין במכתב ההתפטרות כי הסיבה להתפטרות היא לצורך טיפול בילד.
עובדת שעוברת טיפולי הפריה:
למעביד אסור לפטר עובדת שעוברת טיפולי הפריה, לקראת ילדה הראשון או השני, בימי העדרה מהעבודה ובתקופה של 150 ימים לאחר היעדרות כזו, אלא בהיתר משר התמ"ת. הגנה זו תקפה למשך שנתיים ממועד תחילת הטיפולים.
www.law-net.co.il


www.law-net.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עורך דין אורי שאבי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]