חיפוש מאמרים

11716 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חשיבות תקשורת בין אישית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מריבות משפחה חמות- כלה יחסים

נושא המאמר: מריבות סביב שולחן החג המשפחתי
מאת: ד"ר שרה ברסלרמן   שמור מאמר למועדפים

ארוחת חג

למרות השם החמים והמבטיח נינוחות ולבביות, "ארוחות חג" עלולות להתגלות כשדה קרב משפחתי, לא פחות. התפיסה האידיאלית שלנו את המשפחה המורחבת לדורותיה כהבטחה ליציבות בין דורית, אחדות וחוסן, עלולה דווקא לחשוף את הקרעים, הפגנות הכוח התחרותיות והרגשות השליליים שחלק מהאנשים במשפחה חשים זה כלפי זה.
ניסינו להעלות כאן את גורמי הבעייתיות האפשריים מחד, ואת הדרכים למניעתם, מאידך.

הבעייתיות:

למה אנחנו רבים דווקא סביב שולחן החג?

את הגורמים לבעייתיות שעלולה להתפרץ דווקא סביב השולחן החגיגי, ניתן לסווג לגורמים גלויים, ולגורמים מוסווים ואף לא מודעים.
הגורמים הגלויים נוגעים לעצם ההזמנה (מי הזמין, איך הזמין, כמה זמן מראש הזמין, האם לבוא, האם הוזמן גם מישהו שכבר רבתי איתו בעבר, וכו') ולהתנהלות הניראית של ארוחת החג:
הסוגיה הראשונה העלולה לגרום לחיכוכים בנוגע לארוחת החג היא, כמובן, אצל מי יתארח הזוג הצעיר. ברור שההורים מעוניינים שבני הזוג הצעיר, וכמובן גם ילדיהם (אם כבר יש כאלו) יתארחו אצלם בחג. במשפחה הישראלית ישנו דגש על אירוח מספר רב של סועדים בארוחות החג, עד כדי כך שלאחר השאלה הנפוצה "אצל מי אתם מתארחים בחג?", מגיעה השאלה הבאה: "כמה אנשים יהיו בארוחה?"....
הבעייתיות כאן הינה מורכבת במיוחד- אם בני הזוג הצליחו להימנע מריב אחד עם השני בגלל הסוגיה, הם עלולים למצוא את עצמם- שניהם או אחד מהם- במריבה עם הצד שאצלו לא יתארחו בחג הזה...

לעיתים סוג המזון עלול לגרום להמחשת הפער התרבותי-עדתי שקיים בתוך המשפחה המורכבת, שכן ישראל הינה חברה המאגדת עדות רבות וסגנונות מזון שונים. לא פעם ישנו ויכוח על "האוכל של איזו עדה טעים יותר", ויכוח זה מסווה ויכוח עמוק יותר, והוא- "איזו עדה טובה יותר".
בעייתיות אחרת הקשורה לעצם טיבו של המזון, כרוכה בהיותם של אנשים לא מעטים צמחוניים או כאלו שמקפידים על כשרות המזון- והם עלולים למצוא עצמם נפגעים מאי הקפדה על סוג המזון המועדף עליהם.

מריבות רבות סביב שולחן החג מתחילות בהערה "תמימה" לגבי איכות הבישול והטעם של תבשיל זה או אחר. מאחורי הערה כזו מסתתרת לרוב תחרותיות סמויה או גלויה של "מי מבשל יותר טוב", כשמאחוריה ישנה הנחה נוספת: מי שמבשלת טוב יותר, ממלאה את תפקידיה הנשיים על הצד הטוב ביותר. בסוגיה זו יש פער בין הדורות במשפחה, שכן הנשים בשנות האלפיים אינן מאמצות הנחה זו, אך עדיין מתכעסות נוכח הניסיון להכניסן לתחרותיות זו.

אגף ה"הערות התמימות" הינו למעשה מחסן הנשק של הארוחות המשפחתיות. הערות כאלו יכולות להתייחס בדרך אגב לעובדה ש"העלית כמה קילו טובים מאז החג הקודם", או להתרחבותה של "הקרחת החיננית שאתה מגדל". אולם, אפילו איחולי "שבשנה הבאה שנראה אותך כאן עם חתן" אינם יכולים להתחרות עם הערות אגביות לגבי "הגיע הזמן שתעשו לנו נכדים"- הערה העלולה לגרום לשולחן החג להפוך לשדה מוקשים מסוכן.

מתנות עלולות להוות סיבה להעלבות ארוכת שנים. אנשים נוטים לחפש משמעויות שונות במתנות- בנתינתן ובקבלתן. לא פעם יחפשו בביקורים הבאים שלהם היכן הונחה מתנתם מהחג הקודם, האם קיבלה מקום של כבוד, או הונחה, חלילה ליד פח האשפה. מתנה שנדמת למקבליה כזולה מדי או ככזו שלא הושקעה בה מחשבה, הופכת להיות לתזכורת יומיומית לפגיעה שתיזכר גם כעבור שנים רבות. לחילופין, אי קבלת מתנה בהתלהבות הראויה, עלולה לגרום לרוכש המתנה לאכזבה ולסיבה להיעלב.

הגורמים המוסווים והבלתי מודעים:
ארוחת חג משפחתית מחצינה מנהגים, טקסים ונימוסים שאינם עולים תמיד בקנה אחד עם הרגשות האמיתיים שאנו חשים כלפי המסגרת המשפחתית וכלפי חבריה. הפער בין החגיגיות והיופי מחד, לבין כעסים וחשבונות עבר, מאידך- עלול להביא ל"התפוצצות" ממש כמו סיר לחץ שאין לאדים שבתוכו לאן לנתב את עצמם.
דפוסי תחרותיות שקיימים במשפחות רבות, עלולים למצוא לעצמם ביטוי דווקא באירוע חגיגי זה. זאת משום שבמעמד החג ישנה השתדלות לייפות הכל: השולחן מקבל צביון חגיגי במיוחד, הכלים הנאים ביותר עולים על השולחן, האנשים לובשים בגדי חג, ובכלל- יש תחושה של התייפייפות כללית. על רקע זה, תיתכן נטייה להתפארות עצמית היוצרת תחרותיות בין האנשים. כך נשמע על הצלחות כלכליות, על תכונות אופי נעלות ועל הצלחות אישיות של אנשים וילדים במשפחה. כל אלו גורמים למתחים סמויים ועקיצות מוסוות העלולים להתפתח למריבה של ממש.
השלכת כעסים וקנאה:
לעיתים קל יותר להשליך כעסים על אדם אחר במערכת המשפחתית, מאשר להתעמת ישירות עם הרגשות השליליים מול אדם קרוב יותר, כמו בן הזוג, הורה או ילד. באותה מידה, קל להעתיק את חוסר שביעות הרצון שלנו מהאדם אל המתנה שהביא... או אל האוכל שבישל. מכאן, כשאנו לא אוהבים מישהו, סביר להניח שלא נאהב את האוכל שהכין או המתנה שבחר, שלא לדבר על הבגדים שהוא או היא לובשים.

טיפים:

1. להחליט על סבב ארוחות שייתן לשתי משפחות המוצא את הזכות השווה לארח את המשפחה הצעירה.
ישנם שני חגים "גדולים" עליהם נסובים רוב הויכוחים בחגים, והם ראש השנה וליל הסדר. ניתן להחליט כי בשנה אחת יהיה הזוג בראש השנה אצל משפחה אחת, ובפסח אצל המשפחה השנייה. בשנה שלאחריה יש לשנות את החלוקה, וכן הלאה.

2. תכנון מראש של חלוקת נטל האירוח בין המשפחות המשתתפות. כך איש לא יאלץ לאכול אוכל שאינו רצוי לו. כך יוכל הצמחוני לדאוג לעצמו למנה הרצויה לו, ויוכל אף לחלק זאת עם האחרים.
במידה וישנו פער בין חברי המשפחה לגבי מידת הכשרות הרצויה- יש תמיד להקפיד על חומרה לגבי הכשרות. מי שאינו מקפיד על כשרות לא ייפגע אם יוכל אוכל כשר, אך לא כך – להיפך.

3. יש להימנע מכל הערה "תמימה" כפי שצוין קודם. כל "הערה בונה" כזו מקומה וזמנה אינן בפורום הרחב של המשפחה המורחבת, ובוודאי לא בחג.

4. השתדלו לקבל את מתנת החג בתודה, גם אם אינה לטעמכם. מאידך- מרגע שמסרתם את מתנתכם, עשיתם את חלקכם בעניין, ואלן לכם לדאוג למיקומה ולטיפול בה בהמשך...



www.family.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר שרה ברסלרמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  עסקים למכירה | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון | מטבחי יוקרה | חבל זגוריה | זמן טיסה |  הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 



ארטיקל מאמרים 2015 - 2006  clickgoseo@gmail.com מנוע חיפוש מאמרים ארטיקל, כבר בן 8 שנים!

After almost a year of wearing a Rolex Submariner rolex replica uk 114060 watch, I've come to at least one conclusion - this is a darn tough timepiece to beat. To own a Rolex watch for many replica watches sale people is an aspiration. The power of the Swiss company is that it has created a demand for the name, in many ways, more so than the products they produce. People often come to me and rolex replica say, "Ariel, I want a Rolex." I usually respond with, "OK, what Rolex do you want?" The answer is, "I don't know, that is why I need your rolex replica help, I need you to help me choose one." The message there is that Rolex is a company whose image in many ways is louder than its products. But at aBlogtoWatch, product is everything. The good news is that when it comes to product, Rolex watches rolex replica sale rarely let you down. If anyone asks me why Rolex is such a successful brand I often point out that "their products are actually really good."