חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
איך לבחור ממתקים לבר הממתקים שלכם?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טיפול בחרדה חרדות טיפול בחרדות חרדה

נושא המאמר: טיפול בחרדות
מאת: תמר זהבי   שמור מאמר למועדפים

מהי חרדה ודרכי הטיפול

חרדה כמנגנון התרעה מפני מצבים מסוכנים קיים אצל כולנו. לדוגמא פחד גבהים, נועד על מנת שניזהר היכן שאפשר ליפול ולהיפגע. חרדה מתחילה להוות בעיה כשנהפכת להיות מוגזמת ובלתי ניתנת לשליטה.

התקף חרדה מוכר למי שחווה פחד נוראי המגיע מהר ובפתאומיות ולקה באחד מן הסימפטומים הבאים: דפיקות לב חזקות ומהירות מהרגיל, הזעת יתר, רעידות בגוף, התקפי אסטמה ובעיות בקוצר נשימה, תחושת מחסור באוויר, בחילות, כאבים ולעיתים אף חום.

התקף חרדה הוא דבר מפחיד אך אינו פוגע במהלך החיים. מה שגורם לנזק זו הציפייה הגורמת לרבים מן האנשים להימנע ממצב או ממקום בו עלול להתפתח בעיה. בריחה זו היא מקור לבעיה ויש לטפל שכן ביכולתה להתרחב ולהתעצם, לעיתים עד כדי אי יציאה מן הבית.

מטרת טיפול בחרדות
המטרה של טיפול בחרדות היא בסופו של דבר למצוא איזון בין שמירה על ביטחון האדם להנאה מהחיים ומיצוי האפשרויות הרבות.

בשנים האחרונות ניתן לקרוא ולראות כי מחקרים מוכיחים כי הטיפול הטוב ביותר והיעיל לתופעת חרדות היא טיפול קוגניטיבי התנהגותי. שיטת הטיפול מתמקדת בחשיבה וההתנהגות של המטופל תוך שימוש בשיטות למידה ושיטות פסיכולוגיות מקצועיות אחרות ומתבצע על ידי פסיכולוג קליני מומחה.

תהליך החשיפה
בתהליך זה לומדים הגוף והנפש להגיב בצורות שונות למצבים אשר בדרך כלל מעוררים התקפי חרדה ומהווים מקור לפחד.

חרדות נפוצות
בישראל ובעולם כבר נרשמו סוגים רבים של חרדות:

חרדת נהיגה
הפחד מלנהוג ברכב, פחד מפגיעה בהולכי רגל, מעורבות בתאונות, נהיגה במקום חדש או אזור לא מוכר.

חרדת טיסה
הפחד מישיבה במטוס וחשיבה מתמדת על הרע מכל.

חרדת בחינות
הפחד ממבחנים ואי יכולת להתמקד ולהתרכז בהכנה למבחן.

חרדה חברתית
אי תקשורת עם הסביבה ומצבים בהם אדם אינו בטוח באף אחד מסביבתו.

חרדה בישראל
ניתן לומר כי במדינה הסובלת מחוסר ביטחון כלכלי (מיתון) ושכנות עוינת המובילה למלחמות תקופות, סובלים תושבים מאי שקט נפשי והתקפי חרדה. ישראל למרות זאת נחשבת לאחת מהמדינות בה תושביה מתמודדים בהצלחה עם הקיים ואחוז התאבדויות גבוהה כמו במדינות אחרות למזלנו, אינו קיים. אם הסעיפים מעלה מוכרים לך וגורמים לך אי נוחות בחיים וההרגשה היא שהחרדה אינה ניתנת לשליטה, זהו הזמן לפנות לטיפול.

מיהו פסיכולוג קליני
פסיכולוג קליני מומחה הוא אדם אשר סיים לימודים מקצועיים במוסד השכלה מוכר ובעל תואר שני בפסיכולוגיה, עבר התמחות ומבחן התמחות בהצלחה. פסיכולוג קליני ניתן לבדיקה על ידי כניסה לפנקס הפסיכולוגים של משרד הבריאות ואיתור פסיכולוג על פי מספר רישיון או שם. לאחר איתור הכרטיס ניתן לראות את לפסיכולוג ישנה התמחות ובמקרה של התמחות קלינית יופיע הסימן "ק".

www.tamarzahavi.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י תמר זהבי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]