חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הצעת נישואין בצפון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס הכנסה מימוןחברות שטר הון חברות

נושא המאמר: מס הכנסה: מימון חברות באמצעות שטר הון
מאת: אלי דורון   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עורך דין - ירון טיקוצקי, עורך דין (רואה חשבון) [email protected]

מימון חברות יכול להיעשות בשתי דרכים עיקריות: הזרמת הון (השקעה במניות החברה) או מתן הלוואה (חוב). ההבחנה בין "הון" לבין "חוב" הנה כדלקמן: בעוד ה"הון" נושא אופי השקעתי וגלום בו מרכיב של סיכון, ה"חוב" מקורו בהלוואה, לרוב לתקופה קצובה וידועה, הנושאת תשואה ולו מינימלית, כאשר יכול החוב להחיל מרכיב השקעתי, אלא שהסיכון בו נמוך.

כלי מימוני נוסף הנו שטר ההון, המהווה יצור כלאיים בעל מאפיינים של הון ושל חוב, הכל כפי שיפורט להלן. הגדרת המונח שטר הון אינה מופיעה בפקודת מס ההכנסה או בחוק ניירות ערך. יחד עם זאת, צו הבנקאות (ערבות והתחייבויות אחרות על חשבון לקוחות), התשל"ה – 1975, קובע כי שטר הון מחיל את המרכיבים הבאים: 1. התחייבות של תאגיד 2. שפירעונו נדחה בפני כל תביעות הנושים האחרים 3. מונפק בעבור תקופה ארוכה 4. מעוגן במסמך רשום.

כאמור, ל"שטר ההון" מאפיינים של חוב, ולראיה משקף "שטר ההון" יחסי לווה – מלווה. אלא, שתנאי ההלוואה הנם תנאים מיוחדים המאפיינים הון: פדיון תוך תקופה ארוכה, העדר שעבוד או בטחונות ותשואה אפס. נוכח האמור לעיל, הרי שלפנינו ייצור כלאיים, אשר מחד נחשב כהלוואה אך מאידך מוכר כהון עצמי.
על אף שהאוחז בשטר ההון (נותן ההלוואה) מפסיד מבחינה כלכלית, הואיל והשקעתו נשחקת במונחים ריאליים, הרי שישנם מספר יתרונות בולטים לשימוש בשטר ההון:

1. מתן הלוואה ללא ריבית (שטר ההון ממועט מסעיף 3(י) לפקודה) מאפשר למקבל ההלוואה להימנע מהוצאות מימון גבוהות ובמקביל להשקיע את כספי הריבית וההצמדה אותם היה אמור לשלם באפיקים הנושאים תשואה גבוהה יותר.
2. חילוץ כספי ההשקעה- ניתן לחלץ את כספי ההשקעה ללא הליך מסובך של הפחתת הון (הליך הדורש אישור ביהמ"ש), קרי ניתן להחזיר את הקרן בכל עת (בכפוף לתנאי שטר ההון ולתקופת הנפקתו המינימלית – שנה).
לסיכום, "שטר ההון" הנו כלי מימוני לגיטימי, המהווה מכשיר כלאיים, הואיל ומחד נחשב הוא כהלוואה לכל דבר ועניין ומצד שני הנו בעל מאפיינים של הון בכל הנוגע להגבלת התשואה, זמן ההשקעה והביטחונות להחזרתו.

בנקודה זו ראוי לציין, כי אף רשות המסים מכירה בשטר ההון כמכשיר מימוני שכיח ובעל חשיבות עסקית לגופים רבים בישראל (ראה: הודעת רשות המסים מיום 10.3.08 בנוגע לתחולת סעיף 85א לפקודת מס הכנסה על הלוואות שניתנו לחו"ל והונפקו בגינן שטרי הון).


רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח´ סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
www.taxlawyers.co.il
[email protected]

www.taxlawyers.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]