חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מה היעילות של טיפולי הזרקת חומצה הילרואנית?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: איכות הסביבה התחממות גלובלית אפקט החממה

נושא המאמר: אפקט החממה והסיבות להתחממות גלובלית
מאת: נכתב על ידי גיא יריב    שמור מאמר למועדפים

אפקט החממה והתחממות גלובלית.

"התחממות גלובלית" (Global Warming) הוא מושג מקובל לתיאור תהליך של שינוי חד באקלים העולמי, החזוי לנוע בין 1.5-4 מעלות צלסיות . תהליך זה נגרם, על פי הדעה המקובלת, מהתחזקות אפקט החממה עקב עליית הריכוז האטמוספרי של גזים מסויימים אשר גורמים לאחוז גדול יותר של אנרגיית השמש להישמר באטמוספרה במקום להיפלט לחלל.

כאמור בשני המאמרים הקודמים בסידרה, תכונות אגירת האנרגיה איננן זהות אצל כל הגזים באטמוספרה, ולפיכך שינוי בהרכבה של האטמוספרה יביא בהכרח לשינוי בקיבולת החום שלה. על פי התומכים בתיאוריה נגרמת ההתחממות הגלובלית מעליית הריכוז של גזים בעלי קיבולת חום גבוהה (להלן גזי חממה GHG- Green House Gasses), בעיקר פחמן דו-חמצני, מתאן ואוזון
מאז ראשית המהפכה התעשייתית האנושות שחררה לאטמוספרה כמויות גדלות והולכות של גזי חממה כתוצאה מהשימוש בדלק פוסילי (בתחילה פחם וכיום גם נפט וגז) על מנת לספק את צרכי האנרגיה של אוכלוסיה שגדלה בקצב אקספוננציאלי.

הריכוז של דו תחמוצת הפחמן, למשל עלה מאז סוף המאה ה-18 ב30% התקופה הטרום תעשייתית (ר' טבלה), ריכוז המתאן עלה ב-145% וריכוז הפריאון (CFC-11) עלה לרמה של 270ppt.
מספר רב של מודלים חוזים כי עליה זו בריכוזם של גזי חממה באטמוספרה יביא לגידול באפקט החממה ובעקבותיו להתחממות האקלים בעולם. כאמור, ההערכות לגבי ההיקף המדוייק של ההתחממות הצפויה משתנות ממחקר למחקר. הטווחים נעים מעליה של מעלה ועד 11 מעלות
ההשלכות האפשריות של התחממות גלובלית בהיקף האמור עשויות להיות מרחיקות לכת . תופעה אפשרית המאוזכרת בהקשרים אלו כוללות מידבור (desertification) של אזורים נרחבים בהם נהוג היום אקלים ים-תיכוני. גם עליית מפלס האוקיינוסים חזויה כתוצאה עליית נפח המים בימים ומהמסת קרחוני ענק יבשתיים באנטרקטיקה ? תופעה זו עשויה להביא ל"טביעתן" של אזורים נמוכים כגון איי האוקיינוס השקט, הולנד ובנגלדש.


www.campus-il.info
קישור לאתר המקור: www.clickgo.co.il/articlesearch.asp?time=083315&page=5


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י נכתב על ידי גיא יריב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]