חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
רעיונות למסיבת רווקות - מסיבת רווקות - מסיבת רווקים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פעילות גופנית ספורט כושר בריאות

נושא המאמר: שעון דופק ככלי הכרחי לפעילויות ספורט
מאת: ניסמבלט אשר   שמור מאמר למועדפים

מסוף המאה הקודמת אנו ערים להתקדמות ממשית בטכנולוגיה. התקדמות זו הביאה לעולם שינוי אין סופי של טכנולוגיה ,שאנו מרבים להשתמש בה בחיי היום יום (תקשורת, רפואה, פנאי ועוד.)
אך התקדמות זו ביחד עם ההנאות הביאה עמה סגנון חיים "עצל" הן בקרב הילדים והן בקרב המבוגרים. האנשים מרבים בישיבה גם בשעות העבודה וגם בשעות הפנאי, חוסר בפעילות גופנית הוא עניין שבשגרה. כתוצאה מכך עלה משמעותית מספר האנשים הסובלים מהשמנת יתר, דבר הגורם לכושר גופני לקוי ומחלות רבות שקשורות ישירות למשקל העודף והשלכותיו .

לאחרונה גוברת התופעה של אנשים הרוצים לצאת ממעגל שלילי זה,
חדרי כושר החלו לצוץ בכל פינה ובמקומות עבודה. ניתן לראות רוכבי אופניים בכבישים ובשדות , אנשים הצועדים בחופי הים הפך לעניין שבשגרה .
כל הפעילויות האלה הן מצוינות ותורמות רבות לבריאות הכללית, אך השאלה שנשאלת היא איך ניתן לייעל ולמקסם את הפעילות וכיצד ניתן להתאמן מבלי לסכן את עצמנו .
כל הפעילויות שמצריכות מאיתנו מאמץ לפרקי זמן ארוכים (אופניים,ריצה ,הליכה ,שחייה, ועוד) ניתן לשייכן למשפחת הפעילויות האירוביות. ככל שהפעילות יותר עצימה כך הלב עובד יותר "מהר" (כדי לספק יותר דם לשרירים הפעילים), וכתוצאה מכך הדופק שלנו מהיר יותר. אך כיצד ניתן לדעת אם אני מתאמן בדופק מהיר מדי, איטי או מתאים ליכולתי גילי וכו'.
כאן אנו צריכים \חייבים להשתמש בטכנולוגיה הקיימת בשוק. הדרך היחידה לשלוט בנעשה באימון האירובי הוא שעון דופק . שעון דופק מאוד פשוט לשימוש. משדר המונח על החזה משדר לשעון דופק בדיוק מרבי את קצב פעימות הלב וכך אנו יכולים לייעל את העבודה ולמקסם את התוצאות .

שעון דופק ככלי הכרחי בפעילויות ספורט :
שעון דופק הפך היום לכלי הכרחי לכל מתאמן ומאמן. שעון דופק מזמן כבר לא שעון הוא מחשב היודע לתת לנו את כל הנתונים הדרושים כגון: דופק, מהירות ריצה, מרחק,שינויים טופוגרפיים, נתוני אקלים ועוד .
כמו כן ניתן להשתמש בשעון דופק כמאמן אישי ולהתאים לנו אחת מתוך עשרות תוכניות האימון שבו.
את כל האינפורמציה שנצברה ניתן להעביר למחשב הביתי ,וכך יש לנו מעקב מדויק אחר ההתקדמות .

ניתן לראות קבוצות בענפים קבוצתיים אשר המאמן יכול לשלוט ע"י מערכת משוכללת בכל הנתונים של כל שחקניו, רוכבי אופניים אשר מתכננים את האימון במדויק ,ואתלטים אשר שולטים בקצב הריצה ובדופק בתאום מירבי.

אך לא רק ספורטאים מקצוענים זקוקים לשרותיו של שעון דופק, נהפוך הוא - האדם שהחליט לקום מהספה ולסגור את הטלוויזיה הולך לחדר הכושר והמון שאלות ותהיות בראשו: כמה דופק? גבוה מידי? נמוך מידי? במיוחד לאדם הפשוט שעון דופק הוא הכרחי.
כל מדריך כושר יידע לומר למתאמן שדופק מקסימאלי זה 220 פחות גיל המתאמן (יש גם נוסחאות אחרות ) ,אך בעזרת שעון דופק המתאמן יידע לעקוב במדויק אחרי האימון וכך הוא יהיה בטוח שהוא לא מבזבז את זמנו בריצה איטית מדי או מסכן את עצמו בריצה מהירה ומאומצת מידי .

אימון אירובי למתאמן המתחיל :

רוב המתאמנים שמגיעים לחדר הכושר מטרתם היא הורדת אחוזי שומן ושיפור הכושר הגופני .
יש לחלק את המטרה לשני חלקים: הראשון - שיפור הכושר הגופני (החלק הפשוט יותר). חלק זה תלוי אך ורק במתאמן. במידה ותהיה התמדה אנו נתחיל לראות תוצאות די מהר.
הפרמטר החשוב ביותר באימון הינו משך האימון. יש להשתדל שהאימון לא יהיה קצר מ-30 דקות , ובהדרגה לנסות ולהגיע לשעה. השני - הינו האינטנסיביות \ הקושי. הקושי ייקבע עפ"י אחוזים מהדופק המרבי של המתאמן.
יש להשתדל להיות בין 70%-75% מהדופק המקסימאלי, ובכך החשיבות הגבוהה שבאימון עם שעון דופק.
מה שקובע את גובה הדופק זה המהירות והשיפוע .

מתאמן שיבצע מאמץ ממושך של 30 דקות ומעלה בדופק של 70%-75% שלוש פעמים בשבוע (רצוי יום הפסקה בין אמון לאימון), ויהפוך זאת לשגרת חיים ישפר את כושרו האירובי ובכך ישפר את איכות
החיים.
החלק השני - הורדת אחוזי שומן, הוא החלק ה"בעייתי" יותר מכיוון שזה לא תלוי רק בפעילות הגופנית, אלא תלוי במידה רבה גם בשינויים בהרגלי האכילה של המתאמן. מומלץ מאוד לגשת לתזונאית מוסמכת ולבנות תפריט מתאים לכך.
הגדלה וחיזוק שרירי השלד ע"י תרגילים מתאימים יעלו את חילוף החומרים, ובכך החשיבות הגדולה של עבודה עם משקולות בנוסף לעבודה האירובית .
בכל חדר כושר נמצאים מכשירי כושר שונים ומגוונים. תמיד נשאלת השאלה מה יותר טוב - אופני כושר? מסלול ריצה? קרוס טריינר?
האמת שהתשובה לא חד משמעית, וצריך לשפוט כל מקרה לגופו. לכל מכשיר כושר יש את היתרונות והחסרונות. לכול מתאמן יש את היעדים שהוא רוצה להשיג. הסוד הוא לדעת להתאים לכל מתאמן מכשיר כושר מתאים. לדוגמה :
• מצד אחד קרוס טריינר הינו מכשיר כושר ללא זעזועים -מצוין .
מצד שני מתאמנים שסובלים מאוסטיאופורוזיס חייבים זעזועים, לכן לא מומלץ להם רק קרוס טריינר
אלא עדיף לשלב גם מכשירי כושר נוספים .
• מתאמן העומד לפני טיול רגלי ארוך עדיף שילך על מסלול ריצה מאשר אימון על קרוס טריינר או אופני כושר.
המסקנה הברורה והסופית הינה, שאין מכשיר כושר שהוא טוב מאחר. כל מתאמן יבחר לעצמו את מכשיר כושר שמתאים לו עפ"י מטרותיו .
כל מתאמן שדואג לנעלי ריצה נוחות, מכנסיים וחולצה מתאימים חייב להצטייד בשעון דופק אשר יעזור וייעל את האימון ,ובכך ידאג להשיג את המיטב מהזמן המושקע .

כותב המאמר הינו בוגר תואר BED(וינגייט)
מנהל חברת כושרטק – הפעלת חדרי כושר בחברות הייטק.
טריאתלט ורץ למרחקים ארוכים .

אני רוצה לציין שבמסגרת האמונים הרבים אני עושה שימוש בתכונותיו של שעון דופק, אשר עוזר לי בתכנון האימון, במסירת נתונים בזמן אמת, בניתוח ובהסקת מסקנות בתום האמון.


ניסמבלט אשר

*** מאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד, על מנת להתחיל להתאמן יש להתייעץ אישית עם מאמן מוסמך ולקבל אישור רפואי מרופא ספורט.




www.unidu.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ניסמבלט אשר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]