חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
נהיגה ורכיבה חשמלית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: "לתופים" "לתיפוף" מתופפים שיעוריתופים

נושא המאמר: שיעור תופים - דינאמיקה והדגשות
מאת: הרן שאבי   שמור מאמר למועדפים

שיעור תופים – דינאמיקה והדגשות
לכל מתופף חייבת להיות יכולת לנגן בדינאמיקה. דינאמיקה היא אחד האלמנטים שעוזרים לנגינה שלנו בתופים להישמע מעניינת, סוחפת ומרגשת, היא מאפשרת לנו לבטא את אישיותנו הצבעונית ופותחת תקשורת עשירה ועמוקה יותר עם עצמי ועם המאזין. חלק מרכזי בשיעורי תופים מוקדש ללימוד הדגשות שונות ותרגילים לפיתוח קואורדינציה בשתי הידיים, על מנת לשפר את המיומנויות של הכלי שלי, שהוא בעצם אני. נתרגל את ההדגשות בשלבים, נתחיל באימון על הפד נעבור לסנר ונמשיך לכל חלקי מערכת התופים בוריאציות שונות. תירגול זה ירחיב את אפשרויות הביטוי בנגינת מקצבים, מעברים ובאילתור, בחלוקה לששעשריות, טריפלטס או בפוליריתם (2 קצבים שונים המנוגנים באותו המקצב), במקלות ובמברשות.
ניקח לדוגמא תיבה של ארבעה רבעים בחלוקה לששעשריות. כל רבע = 4 ששעשריות. בהנחה שאתם ימניים, מתחילים לנגן 1 סטרוק רול ביד ימין, כשההדגשה נמצאת בכל פעם במקום אחר. מאוד חשוב לספור בקול רם על מנת שבזמן התירגול, המוח יבין במדויק את מה שאנו קוראים ואיך זה בא לידי ביטוי בנגינה עצמה. השימוש בקול ככלי נוסף, עוזר להרחיב את יכולת הקואורדינציה מעבר לארבעת האיברים בהם אנו משתמשים.
ראי\ה מטה קישור ל- 4 תרגילי הדגשות לדוגמא. בתרגילים הראשון ושלישי ההדגשה מתייחסת ליד ימין ובתרגילים השני והרביעי, ההדגשה מתייחסת ליד שמאל. את תרגילי ההדגשות יש להתחיל לאט מאוד, כדי שהמוח יבין את אופן הביצוע במדויק ורק אז נעזרים במטרונום לשמירת הקצב. חשוב לספור עם כל פעמה במהירויות שונות ובקול רם. ב- 60 bpm לערך, ניתן לספור את כל המכות: .one ,e ,& ,a ב - 90 bpm לערך, סופרים בשמיניות: & 4 & 3 & 2 & 1, וב- 120 bpm לערך, ברבעים: 1,2,3,4.

תרגיל מס' 1: הדגשה עם יד ימין על הששעשרית הראשונה
תרגיל מס' 2: הדגשה עם יד שמאל על הששעשרית השנייה
תרגיל מס' 3: הדגשה עם יד ימין על הששעשרית השלישית
תרגיל מס' 4: הדגשה עם יד שמאל על הששעשרית הרביעית
קישור לתרגילים הדגשות: http://www.drummers.co.il/var/3841/209726-%D7%AA%D7%A8%D7%92%D7%99%D7%9C%D7%99%20%D7%94%D7%93%D7%92%D7%A9%D7%95%D7%AA.doc
חשוב לציין שמלבד ההדגשה שעולה גבוה למעלה, שאר המכות נשארות נמוכות עד כמה שאפשר. יש להתחיל את התרגילים במהירות נמוכה עם מטרונום כדי לרכוש שליטה בגובה המקלות, ולהעלות את הטמפו בהדרגה. כדאי להיעזר כבר בהתחלה במראה שתציבו מולכם ותשמש ביקורת חיצונית לגובה המקלות.
לאחר שהתאמנתם על הפד והגעתם למהירות בה אתם שולטים היטב בהדגשות, אפשר לעבור לתופים. בתחילה יש להתאמן על הסנר, להתרגל לתחושה ולסאונד שמקבלים. לאחר מכן אפשר להוסיף בס על ה- one, והייהט על ה & בכל רבע, כלומר על כל תיבה של 4/4 אנו מנגנים 4 מכות בס ו- 4 מכות הייהט. לאחר מכן כשהגענו לשליטה במהירות גבוהה אפשר להתקדם עם ההדגשות ולנגן אותם על הטמטמים כשהרגליים ממשיכות לנגן כמו קודם: בס על ה- one, הייהט על ה- &.
עכשיו נעבור לנגן רבעים עם ההייהט, ואת הבס מצרפים להדגשות על הסנר. כמובן שהספירה באה תמיד עם המכה הראשונה שהיא ביד ימין, לא משנה היכן נופלת ההדגשה. כך שהבס בתרגיל הראשון מנוגן עם ההייהט וההדגשה הראשונה ביד ימין. בתרגיל השני, הבס מנוגן עם יד שמאל, בתרגיל השלישי הבס מנוגן שוב עם יד ימין וברביעי הבס מנגן שוב עם יד שמאל. לאחר שהגענו לשליטה בתרגילים כשההייהט מנגן רבעים, ניתן לנגן את אותם התרגילים כשההייהט מנגן שמיניות. מטרת התרגילים הוא לשחרר את רגל שמאל ולתת לעצמך אופציות בהדגשות, לרעיונות נוספים בזמן הנגינה.
בשלב מתקדם זה של האימונים, עוברים לנגן את ההדגשות על המצילות, כשההייהט מנגן שמיניות והבס מנגן כמו בתרגיל הקודם, עם הידיים בהדגשות על המצילות, לפי התרגילים. מטרת התרגיל הזה הוא לשחרר את הידיים ולאפשר לעצמינו לנגן הדגשות (סינקופות) במקומות שונים במקצבים, במעברים ובזמן האילתור.
חלק מאוד חשוב באימונים הוא למצוא תרגילי הדגשות מספרים, או כאלו שתמציאו בעצמכם. פשוט שירו הדגשות, כתבו אותם ולאחר מכן נגנו אותם לפי הסדר, על הסנר, טמטמים ומצילות.
השלב האחרון, הוא בעצם שלב הפיכתכם למאסטרים. יש לחבר ולהפוך את כל התרגילים האלה למוסיקה. ואז כשאנו על התופים, אנו שרים את ההדגשות השונות כליינים מתוך מלודיה ומשתמשים בהם בזמן הנגינה.
אם אכן תבחרו בדרך הזאת ותתאמנו בסבלנות ובמיקוד, בלי לנסות לקצר את הדרך, תחוו שדרוג משמעותי מאוד בנגינה, תופתעו לגלות שפיתחתם יכולת חשיבה יצירתית ותיהנו מאפשרויות חדשות שנפתחו בפניכם בשעה שאתם מנגנים מעברים, מקצבים ואילתור.
חוברות שמהן ניתן לתרגל הדגשות:
Accents & Rebounds, Stick Control, Syncopation, Rubank
מאחל לכם שתיהנו בדרך ותדגישו את עצמכם על התופים...

צפו ביוטיוב בהדגשות על הפד: http://www.youtube.com/watch?v=VCye2t1-A6U
צפו ביוטיוב בהדגשות על התופים: http://www.youtube.com/watch?v=hJBjiNHuPWc

רוצים שיעור תופים בהדגשות, היכנסו לאתר וצרו קשר: www.drummers1on1.co.il

כל הזכויות שמורות להרן שאבי Copyright © 2009

www.drummers1on1.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י הרן שאבי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]