חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הבאר שלי - ספר חדש לבר מצווה ולבית היהודי בארץ ובחו"ל





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מומחיות ראיון עבודה טיפים סדנאות

נושא המאמר: מומחה לראיונות עבודה
מאת: אבי יקואל   שמור מאמר למועדפים

* המאמר נכתב בלשון זכר ופונה גם לגברים וגם לנשים.

עוד במהלך לימודי לתואר הראשון במדעי ההתנהגות, התקבלתי לעבודה במכון מחקר. יחסית לעבודות סטודנטיאליות, השכר היה מצוין, צבירת ניסיון, אפשרות ללמוד את התחום מבפנים, והכי חשוב – טוב לרזומה המקצועי במטרה לכבוש את היעד הבא- השתלבות בחברות ייעוץ.

התקבלתי לחוג שרציתי ללימודי תואר שני, מפעל אסם תעשיות מזון ביקשו שאעבוד אצלם כהמשך לתהליך ייעוצי שהתחיל במסגרת המכון. הצעת המחקר שלי עברה ועדת הלסינקי בבי"ח "בני ציון" והתיזה כבר נראה כתובה יותר מתמיד.

עם תחושת עשייה, סיפוק וצעידה במסלול אותו אני בונה בכוחות עצמי, זומנתי לראיונות עבודה בהמשך לפניות יזומות אל חברות ייעוץ. כך מבלי לדעת כלל, התחלתי לצעוד על מסלול אחר לגמרי כחלק בלתי נפרד מיצירת המומחיות המקצועית שלי בקריירה.

לראיון הראשון זומנתי בחברת ייעוץ גדולה בתל אביב. התלבשתי בצורה מתאימה למעמד ויצאתי לדרך. לחיצת יד, חיוך, אמירת שלום והזמנה לשבת. "סגור לי מעגל..." הייתה השאלה הראשונה. יובש בפה, דופק עולה, אדמומיות בפנים, מה עונים עכשיו למען השם? כמו שהתיישבתי בכסא כך גם התייבשתי בו.

כך, מתגלגל מראיון לראיון, התרגשות, מעט גמגום, סומק, שיחות בראש, הלו!!!! זה לא אני!!!
זה מישהו אחר שהתיישב שם במקומי. אני מכיר את עצמי ויודע היטב שמדובר באדם מוכשר, בטוח בעצמו, לפעמים מגמגם מעט כשנרגש, בעל יושרה, יכולת מנהיגות והשפעה על אנשים, רצון עז להצליח, בעל ניסיון מצוין לגילי דאז (28 ). אבל עדיין משהו קורה שם לא נכון, משהו בתהליך לא עובר מסך.

כל כך קנאתי בכל אלו שפשוט הלכו לראיונות ודיברו בצורה בטוחה, אסרטיבית כאילו שהם יודעים משהו שאני לא יודע. אחרי זה, יצאו עם חיוך קטן שאומר "היה ראיון מצוין!"

מכירים את הסיטואציה שאתה מוכר רכב ונדמה לך שכולם סביבך מוכרים רכבים ועל כל מכונית שנייה שעוברת יש שלט למכירה? זו הייתה ההרגשה שלי. הרגשתי שכולם סביבי הולכים לראיונות עבודה ואני הנכשל היחיד. כך, שבאותה תקופה התחלתי ממש לעבוד בלגשת לראיונות עבודה, אלא שהתוצאות מצידן המשיכו להיות עגומות בלשון המעטה. המשרות אליהן התקבלתי היו כאלה שלא ממש רציתי, ואלה שחשקתי בהן נראו כמו חלום רחוק.

בשלב מסוים, עם תחושת תסכול, כאב אישי וביטחון עצמי שהלך ודעך, החלטתי שלמרכזי הערכה איני ניגש עוד ויהי מה! זו, כמובן החלטה שקבלתי בסיום מרכז הערכה לתפקיד יועץ ארגוני
ב Amdocs . למרכז הגיעו אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, מבוגרים ממני, בעלי קילומטראז'. לצידם ישבתי אנוכי, סטודנט בשלבי סיום תואר שני, ניסיון יפה מאוד לגילו, פוטנציאל גבוה, יכולות גבוהות. אלא שעם כל נתוני התפיחה המרשימים הללו, היה לי ברור שאין לי סיכוי מול זה ומול זו, אבל לוותר? לא מכיר את המילה הזו.
הרגשתי כמו נהג חדש שזה עתה עבר בהצלחה טסט, נוהג בפעם הראשונה שלא במסגרת לימודי הנהיגה ומחזיק בחלוקת קשב בעייתית משהו. בעוד לידו חולפים נהגים מנוסים ממנו בהרבה.

מכאן, חלה פנייה בתסריט והתרחש לו אירוע בלתי צפוי. התקבלתי לעבודת הנחייה קבוצתית בפרויקט לאומי יוקרתי ומרתק אשר עסק בסדנאות הכנה לחיילים לקראת השחרור מצה"ל.
בין יחידות הלימוד, השתלבה לה סדנת ראיון עבודה. אני? הנכשל הסדרתי? מלמד את רזי ראיון העבודה?


הנושא סיקרן אותי עד כדי לימוד המערכים מעבר לנדרש והרגשתי רצון אמיתי להבין מה באמת כתוב שם. קבלתי החלטה להפוך את החיסרון ליתרון והבנתי שלא במקרה פגשתי את הנושא הזה, שכן יש דבר או שניים שעליי ללמוד ולשפר בעצמי. סדנא אחר סדנא למדתי כיצד מתנהלים המשתתפים/אנשים בסיטואציית הראיון, חקרתי את הנושא לעומק, שאלתי את עצמי ממה אנשים חוששים? מה מפחיד אותם כל כך בסיטואציה? מה מפחיד אותי בסיטואציה? מה בונה את הסביבה הבטוחה ומייצר אקלים נוח לראיון? מהם המרכיבים שמניעים את אותם רגעים קסומים לתהליך מורכב המדמה בניית מערכת יחסים בזמן מאוד מהיר.

מהנחיית סדנאות חיילים לקראת המעבר לאזרחות אותן הספקתי גם לנהל עם הזמן, הנחיתי סדנאות חיפוש עבודה (סלע), Coaching תעסוקתי, פיתוח קריירה, מיומנויות תעסוקה. אולם, דבר אחד לא הרפה ממני, וזו הסיטואציה שמשתתפי הסדנאות יוצאים עם הרבה יותר בטחון בהשוואה לאופן בו הגיעו, לפעמים גם היו נראים גבוהים יותר כי חדלו מללכת כפופים, ובמבחן התוצאה- הרבה מהם עוברים ראיונות בהצלחה.

באחת הסדנאות ניגשה אלי מנהלת תוכניות בכירה ושאלה: תגיד, איך אתה עושה את זה? את מה? שאלתי בחזרה. אני מתכוונת לתהליך המורכב שאתה מוביל בקבוצה. אתה גם מלמד את זה?

השאלה הזו הביאה אותי ללמידה מהצלחות, בה שאלתי את המשתתפים הלוך ושוב, מה עובד בסדנא? מה בתהליך שאני עושה עמכם עוזר לכם ומקנה יותר ביטחון?

כך הפכתי עם הזמן מומחה לעולם העבודה ומבחני מיון. באמצעות ניתוח התשובות פיתחתי את Inter?you (מלשון Interview = ראיון), הפועלת בשיטת K.L.T ( Know - Like – Trust ). שיטה זו מאפשרת להתמקד בשלושת מרכיבי ה K.L.T לבניית מערכת יחסים עם האחר בצורה הטובה ביותר, וכן גם מהירה. המשתתף לומד על ראיון עבודה, מרכז הערכה ומבחני אישיות באמצעות שיטות עבודה ותרגילים ייחודיים.

Inter?you שמה דגש רב על התנסות חווייתית המאפשרת רכישת ידע, חידוד ושיפור מיומנויות בין אישיות בשלושה מעגלים: הצגה עצמית חיובית ובטוחה, יצירת תחושת אמפטיה, והחשוב מכל, בניית יחסי אמון כמרכיב החשוב ביותר בכל סוג של מערכת יחסים בין אנשים. שכן, בסיטואציית ראיון מדובר בבניית מערכת יחסים בזמן מאוד קצר, לא?

לסיכום, קבלו מתכון ליצירת מומחיות: למידה מהצלחות, ניהול ידע, התמדה, שיפור עצמי מתמיד, הפיכת החיסרון ליתרון.
והחשוב מכל, שאלו את עצמכם מה מייחד אתכם? כנראה ששם טמון קצה החוט למומחיות שלכם.



בהצלחה!
אבי יקואל
מייל : [email protected]
מומחה למבחני מיון ודיבור בפני קהל
כותב הספר "התקבלת!"
https://www.mendele.co.il/product/hitkabalta/









מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אבי יקואל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]