חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כיצד ניתן להיחשב כמוסד ציבורי לצורכי מס? האם וכיצד ניתן לקבל זיכוי ממס בגין תרומה למוסד ציבורי?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מרכז הערכה ראיון עבודה התנהגות בקבוצה דינאמיקה קבוצתית

נושא המאמר: מה זה מרכז הערכה?
מאת: אבי יקואל   שמור מאמר למועדפים


זומנת למרכז הערכה? מזל טוב! עכשיו נשאר רק לעבור אותו.
לפני שאתה יוצא מהבית מבושם ובטוח ביכולותיך (ואני מאמין שאתה מוכשר מאוד, אחרת לא היו מזמנים אותך), חשוב לי לומר שאם לא תיערך, יהיה לך די קשה לעבור את האבחון, ואני אסביר. מרכז הערכה הוא ראיון קבוצתי. כראיון המתנהל בקבוצה, המנחה עושה שימוש בכוחה של הקבוצה ובדינאמיקה שבין המשתתפים. מכאן, שם נוסף למרכז הערכה- דינאמיקה קבוצתית. שם המתאר את מכלול התהליכים המתרחשים בקבוצה.
לפני שאתן טיפים להתנהגות במרכז הערכה ואדבר על ה- איך? ראשית חשוב שתבין לקראת מה אתה הולך, טרם שניכסת לחדר המיונים בו יתקיים מרכז ההערכה. כלומר, אדבר על ה- מה?

מרכז הערכה
מרכז הערכה הוא ראיון קבוצתי, בו תבחן התאמתך אם עוד מספר משתתפים לאותו תפקיד או למספר תפקידים שונים בו זמנית. לכל תפקיד פרופיל תפקיד, משמע רשימת תכונות המאפיינות את האדם שאמור לבצע את התפקיד. מכאן תבין כי אם לא עברת את מרכז ההערכה, אין זה אומר שאינך מוכשר, אלא שאינך מתאים לפרופיל התכונות שנבנה מראש על ידי הבוחן.
יחד עם זאת, עדיין עלייך לעשות בדק בית ולשאול את עצמך בתחקיר מקיף- מה קרה שם? למה לא עברתי? איפה האחריות שלי לתוצאה? וזאת כדי שבמרכז הבא תדע לשלוט על שביכולתך להשפיע.

פרופיל תפקיד
רשימת תכונות המאפיינות את האדם שאמור לבצע את התפקיד. כאשר חברה מחפשת עובד לתפקיד מסוים, האחראי על המיון (חברת ההשמה או מחלקת הגיוס) גוזר מהתפקיד שני מאפיינים העונים על שתי שאלות מרכזיות. שאלה ראשונה היא שאלת ה- מה? וממנה נגזרת שאלת ה-מי?
1. מה צריך לעשות? אילו משימות צריך לבצע האדם שיבצע את התפקיד.
2. מי צריך לעשות? מהן התכונות שצריכות להיות באדם שיבצע את התפקיד.
לאחר שנתקבל תיאור תפקיד בצורת רשימת משימות עליהן יהיה אחראי המועמד לתפקיד, ישנה אפשרות לאנשי המיון להשיב על שאלת ה- מי צריך לעשות? ולתאר את הפרופיל הנדרש שיתאר תכונות מסוימות הנדרשות באישיותו של המועמד לתפקיד. לדוגמא, נניח שסך הכול קיימות 100 תכונות בעולם, נזרוק את כולן לדלי ונערבב היטב. נניח שבכל אדם יש את כל 100 התכונות אבל רק 10 מתוכן דומיננטיות ומאפיינות את אישיותו. בהמשך לדוגמא, כאשר מחפשים אדם לתפקיד מסוים מחפשים כזה שנמצאות בו אותן 10 תכונות שנגזרו מהמשימות אותן יצטרך לבצע בתפקיד. מכאן, אם אינך בעל אותן תכונות שקיימות בפרופיל תפקיד, סביר להניח שלא תתקבל.

מיקוד שליטה חיצוני
מקור השאלות בבחינת חלקך בתוצאה, המתחיל בהבנה הבסיסית כי להתנהגויותיך השפעה על רמת הביצועים שלך ומשם על לוח התוצאות האישי שלך. לדוגמא, יתכן מאוד שהיה קר בחדר, כיסאות הישיבה יכלו להיות נוחים יותר, הבוחן היה קשוח ולא הסביר פנים, או שהתרגיל שבצעתם לא היה קשור בכלל לתפקיד אליו זומנת להבחן. כל אלה נכונים, אלא שמדובר ב"מיקוד שליטה חיצוני". משמע, דרך התבוננות על החיים המבטאת רשימת גורמים חיצוניים המסבירים את התוצאה שלך ללא התייחסות להתנהגויותיך כגורם משפיע על התוצאה.


מיקוד שליטה פנימי
מאידך, יתכן מאוד שלא היית ביום טוב שלך, נעלבת ממשתתף בקבוצה, לא התחברת לאנשים בקבוצה, לא הצגת את עצמך בביטחון ובהירות בשלב ההצגה העצמית או שפשוט לא התכוננת למרכז ההערכה.
אלה עשויים גם הם להיות נכונים, ומייצגים את הקצה השני ברצף מיקוד השליטה אותו הזכרנו קודם, משמע "מיקוד שליטה פנימי". התבוננות כזו על החיים מבטאת רשימת גורמים פנימיים המסבירים את התוצאה אליה הגעת תוך התייחסות חד משמעית להתנהגויותיך כגורם משפיע על התוצאה.

מידתיות
אז מה נכון? בפרשת השבוע "ואם נמות קדושים", מסופר על שני אחים שאהבו את השם כל כך עד שלטעם האלוקים עברו את הגבול והוענשו. מכאן, התשובה היא מידתיות. יתכן שהבוחן באמת היה קר ולא נעים, אבל מדוע תיתן לגורם חיצוני ולא נעים זה להשפיע על גורמים פנימיים הקשורים אלייך ועליהם יש לך השפעה? כגון: הדינאמיקה שלך עם שאר חברי הקבוצה? איכות הקשרים שאתה יוצר בקבוצה? קח אחריות, הראה "רעב" לתפקיד ו"אש בעיניים" ושים את המטרה שלך מול עינייך.

דינאמיקה קבוצתית
אם כן, מרכז הערכה הינו ראיון קבוצתי המתנהל בקבוצה, ולקבוצה יש מחזור חיים וכללים משלה. יש להסתכל על קבוצה כאורגאניזם חי. תחילה, יש אוסף של אנשים שהגיעו למרכז הערכה וזה המשותף היחיד להם. עם הודעתו של הבוחן על תחילת מרכז ההערכה דמיינו את האנשים מתחילים לנוע במרחב החדר עד שכל אחד מוצא את מקומו. ברמה אחרת ניתן להסתכל על אותו אוסף של אנשים העולים לאוטובוס. המעניין הוא היכן יושב כל אחד מהם? אחד מתיישב בכסא הנהג, אחד מתיישב בכסא שליד הנהג ועוזר לו, אחד מתיישב ליד החלון ומביט על הדרך החולפת על פניו, אחד מתיישב ספסל האחורי ומפריע כתלמיד תיכון בטיול שנתי ואחר עלה אחרון כולם חלפו על פניו ואף אחד כלל לא שם לב שיצא איתם לנסיעה. משמע, בקבוצה לכל משתתף יש תפקיד. מה התפקיד שלך? באיזה מצבים אתה מחליף תפקידים? עם אילו טיפוסים קשה לך לבוא לידי ביטוי? והאם אתה מתאים לפרופיל תפקיד אליו אתה נבחן?
כדי להבין את כל אלה על הנבחן לשאול עצמו את השאלות הללו. אפשרות אחרת היא לבצע סימולציות לפני הגעתך למרכז הערכה בסביבה מוגנת ובטוחה עם אנשים עליהם אתה סומך או עם איש מקצוע מומחה בתחום.

שלבי הביצוע במרכז הערכה:
שלב 1 - הצגה עצמית.
שלב 2 - תרגיל קבוצתי (המותאם לפי פרופיל התפקיד).
שלב 3 - הפסקה וסינון ראשוני.
שלב 3 - סימולציות (משחקי תפקידים).
שלב 4 - הפסקה וסינון שני.
שלב 5 - ראיון אישי (רק לאלו שעברו את הסינון השני).
שלב 6 - מבחני מחשב (שלב לא מחייב).

פירוט הטיפים התנהגותיים יפורט בהמשך במאמר נפרד.


בהצלחה!
אבי יקואל
מייל : [email protected]
מומחה למבחני מיון ודיבור בפני קהל
כותב הספר "התקבלת!"
https://www.mendele.co.il/product/hitkabalta/








מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אבי יקואל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]