חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
איך להצליח בשיווק רשתי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פריון אנדומטריוזיס הפלות חוזרות כאבי מחזור קשים

נושא המאמר: אנדומטריוזיס (התפשטות רירית הרחם)
מאת: מור אפריאט   שמור מאמר למועדפים


נשים רבות סובלות מכאבי מחזור קשים, כאבים שמתחילים כשבועיים לפני קבלת הווסת, ונמשכים לעיתים גם במהלך הווסת. התגובה הכללית בד"כ: "זה פסיכוסומטי, זה יעבור.." בשנים האחרונות גוברת המודעות וההתייחסות לנשים הסובלות מכאבי מחזור קשים. אולם, החלק הפחות ידוע לגבי כאבי מחזור היא העובדה שבחלק מהמקרים, זה יכול להעיד על אנדומטריוזיס שהנשים אינן מודעות לכך ... אנדומטריוזיס (התפשטות רירית הרחם), הינה מחלה המוגדרת עדיין בגניקולוגיה המערבית כחידה וזאת על אף העובדה שאחת מתוך חמש נשים לוקה בה. האבחון עשוי לקחת זמן רב, לעיתים חודשים ואף שנים, ובמהלכו נשים רבות עוברות מסכת של ייסורים. נמצא כי מצבן של הסובלות מאנדומטריוזיס משתפר כאשר הן זוכות לטיפול התומך של הרפואה הסינית וכאשר הן מגלות פתיחות ומוכנות לברר מה עליהן לשנות בחייהן.

אנדומטריוזיס (התפשטות רירית הרחם), הינה מחלה המוגדרת עדיין בגניקולוגיה המערבית כחידה וזאת על אף העובדה שאחת מתוך חמש נשים לוקה בה. האבחון עשוי לקחת זמן רב, לעיתים חודשים ואף שנים, ובמהלכו נשים רבות עוברות מסכת של ייסורים. המחלה עלולה לגרום לבעיות פריון ולנזקים באיברים פנימיים. התסמין הנפוץ ביותר הינו כאבים קשים בתקופת המחזור, עד כדי פגיעה משמעותית באיכות החיים. התיאוריה הקלאסית גורסת כי אנדומטריוזיס נובע מדמם ויסתי הזורם “אחורה” לכיוון האגן, כך שחלק מדם הווסת והרקמה המרפדת את הרחם חוזרים אל החצוצרות, ולאחר מכן משתרשים ברקמת האגן ומתחילים לשגשג. בזמן מחזורי ווסת חודשיים, הרקמה הרירית היוצרת את רפידת הרחם צומחת בתוך חלל הרחם. כאשר רקמת האנדומטריום (רקמת רירית הרחם) גדלה מחוץ לחלל הרחם, המצב נקרא אנדומטריוזיס. האזורים הנפוצים ביותר לגדילה של רקמת אנדומטריום מחוץ לרחם הם איברי הרבייה, קרי השחלות, החצוצרות, באגן על פני קרום הצפק, סביב לחצוצרות והרחם ולעיתים גם על המעיים. במקומות בהם רירית הרחם גדלה, היא מגיבה לגירוי ההורמונאלי בזמן המחזור החודשי. במקרה של אנדומטריוזיס הדימום אינו מופרש החוצה אלא נשאר בחלל הבטן ובמקביל לו מוקדים אלו ידממו. לעיתים, המוקדים ממשיכים להתפשט באגן ובבטן ומתפתחים במקומות נוספים.

במצב שבו מוקדי האנדומטורוזיס מתפתחים בחצוצרה או בשחלה עלולות להיווצר ציסטות המכילות דם ישן בצבע חום כהה – מצב אשר עלול לפגוע בתפקוד השחלות והחצוצרות ולגרום לבעיות פריון.

תסמינים שכיחים

1. כאבי מחזור המחמירים עם הזמן.

2. כאב בזמן מגע מיני או לאחריו.

3. כאב בבטן התחתונה, באגן ולעיתים בגב התחתון לפני ובמהלך המחזור.

4. כאב בזמן הטלת שתן.

5. דימום ווסתי כבד.

6. דימומים בין מחזוריים.

7. הפרעות פוריות.

8. דימום מפי הטבעת בעת הווסת.

9. הפרעות עיכול דוגמת עצירות, כאבים ושלשולים המופיעים בזמן הווסת. אבחנה אנדומטריוזיס של חלל הבטן ניתן לאבחן באמצעות לפרוסקופיה, ובמקרים נדירים גם באמצעות בדיקה ידנית של האגן במידה וצוואר הרחם או הנרתיק נגועים.למרבה הצער, מחקרים מראים כי האישה הממוצעת הסובלת מאנדומטריוזיס עוברת כחמישה רופאים לפני האבחון הנכון, היות ולעיתים מדווח על תסמינים של תסמונת המעי הרגיז המזכירים את אלה של האנדומטריוזיס.

אנדומטריוזיס – הגישה הסינית ברפואה הסינית דם הוא צורה דחוסה של צ’י (אנרגיית החיים) וככזה, צריך לזרום באופן אחיד וסדיר, בלא שתנועתו תהיה קפואה או בלתי אחידה. אם הזרימה החלקה של הדם נחסמת עלול להיווצר מצב של תקיעות דם אשר מביא במקרים רבים לליקויים גניקולוגיים. נמצא כי מצבן של הסובלות מאנדומטריוזיס משתפר כאשר הן זוכות לטיפול התומך של הרפואה הסינית וכאשר הן מגלות פתיחות ומוכנות לברר מה עליהן לשנות בחייהן. הטיפול כולל דיקור, הדרכה תזונתית ושימוש בצמחי מרפא. דיקור הדיקור הסיני מניע את צ’י הכבד, מווסת את יאנג הכבד, מרגיע ומקל על כאבים שונים. תזונה מומלץ להימנע (או לפחות להפחית) מאכילת מוצרי חלב ובשר, כיוון שאלה עשירים בחומצה ארכידונית פרו-דלקתית. רצוי להימנע גם מצריכת שומן צמחי מוקשה ושומני טראנס דוגמת מרגרינה.

• יש להוציא כליל מהתפריט את כל המשקאות המכילים קפאין ונגזרותיו: תה, קפה, קולה וכדומה.

• יש להגביר צריכה של מזונות המווסתים את רמות האסטרוגן דוגמת: כרוב, ברוקולי ולפת.

• תפריט עשיר בסיבים יכול לצמצם את הכמות הכוללת של האסטרוגנים בזרם הדם: שעועית, אורז מלא, ירקות ופירות אורגניים, שיבולת שועל וחיטה גרוסה.

• מאכלי סויה גם כן מומלצים: טופו, טמפה, רוטב סויה ומיסו. אחרית דבר הטיפול באישה הסובלת מאנדומטריוזיס הינו מורכב ודורש התאמה פרטנית ורגישות לצרכים האישיים של המטופלת.

בידי הרפואה הסינית המסורתית, והמטפלת הקשובה והרגישה, היכולת לסייע ולתמוך בתהליך ההחלמה, ולאפשר גישה טיפולית מקיפה ויעילה.

תגיות :
אנדומטריוזיס
(התפשטות רירית הרחם)
כאבי מחזור קשים
מחלות
מחזור
רחם
רפואה סינית
גיניקולוגיה
הפרעות פוריות


www.mirimor.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מור אפריאט שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]