חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חוק הגבלת העישון במקומות ציבוריים - נזק בריאותי - מסעדה - קולנוע - עישון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מאמן כושר אישי כושר גופני מאמנת כושר אישית אימון כושר אישי

נושא המאמר: מאמן כושר אישי, אימון גופני ובעיות בריאות
מאת: אודי ויטמן   שמור מאמר למועדפים

אימון כושר אישי | מאמן כושר אישי | מאמנת כושר אישית
למה חשוב לעסוק בפעילות גופנית?
רי-סט מאמן כושר אישי
2 מיליון אנשים מתו בשנה מחוסר פעילות גופנית. כיצד משפיע האימון הגופני על גופנו וכיצד להיכנס לכושר גופני.

מאת: אורלי קורן, מאמנת כושר אישית
ארגון הבריאות העולמי (World Health Organization) פרסם ב- 2002 שכ-2 מיליון אנשים בעולם מצאו את מותם כתוצאה מחוסר פעילות גופנית (Sedentary Death Syndrome)". יש לציין שהדבר הפיך ותלוי באורח חיינו: אם נמשיך להיות פסיביים, לא נתאמן, נגדיל את סיכויינו ללקות במחלות לב וכלי דם, סוכרת, יתר לחץ דם, סרטן שד, סרטן מעי ולמות מוקדם מהרגיל. אם נתחיל להתאמן או שנקפיד להתמיד באורח חיים פעיל ואקטיבי, נקטין את סיכויינו ללקות במחלות אלה ו’נזכה’ באריכות ימים.

אימון גופני ומחלות לב
כיצד משפיע האימון הגופני על מניעת מחלות לב וכלי דם?
הפעילות הגופנית תורמת לשיפור הכושר הגופני, לשמירה על משקל הגוף, לאיזון רמות סוכר הדם ושומני הדם, למניעת יתר לחץ דם. הגורמים הללו מהווים ’גורמי סיכון’ לטרשת עורקים. אדם הלוקה במחלה זאת יכול לפתח תעוקת חזה במאמץ גופני או ללקות בהתקף לב פתאומי. הפעילות הגופנית מפחיתה את הסיכון להתפתחות המחלה ואת הסיכוי ללקות בה.

מהי ההשפעה של הפעילות הגופנית על גורמי הסיכון למחלת לב וכלי דם?
הפעילות הגופנית מגבירה את התצרוכת הקלורית של הגוף ועל ידי כך מסייעת בהפחתה במשקל הגוף ובאיזון רמות סוכר הדם. הפעילות גם מורידה את ערכי הכולסטרול בדם ובמיוחד את הכולסטרול "הרע" (LDL-Cholesterol) ומעלה את רמות הכולסטרול "הטוב (HDL-Cholesterol)הפעילות הגופנית משחררת חומרים בגוף התורמים להרחבת כלי הדם ובכך מונעים עלייה בלחץ הדם או מסייעים בהפחתת ערכי לחץ הדם בחולים עם יתר לחץ דם. מכיוון שהפעילות הגופנית צורכת "סוכר" היא תורמת לניצול סוכר הדם על ידי תאי השריר ומגבירה את הרגישות לאינסולין (הורמון החשוב בויסות רמות הסוכר בדם ורמתו עולה בחולי סוכרת). בכך למעשה מהווה הפעילות הגופנית מרכיב "טיפולי" חשוב במכלול גורמי הסיכון, שכמובן לכל אחד מהם יש את הטיפול התרופתי משלו.
פעילות גופנית ושמירת הבריאות

איזו פעילות גופנית נדרשת על מנת לשמור על בריאותנו?
פעילות גופנית משמרת בריאות כוללת הליכה, ריצה, אופניים או כל פעילות גופנית אירובית אחרת המבוצעת בעצימות (intensity) קלה עד בינונית במשך 30 דקות לפחות ביום, רצוי כל יום. עם הזמן, ככל ש’נכנסנו לכושר’, מומלץ להגדיל את עצימות הפעילות הגופנית על מנת לשפר את הכושר הגופני. פעילות גופנית לשמירת הכושר כוללת 20 – 60 דקות אימון, בתדירות 3 עד 5 פעמים בשבוע. אימון משקולות (דוגמת תרגילי כח וסבולת שרירית המבוצעים בחדר כושר) חשוב לשמירת היציבה, מניעת נפילות במבוגרים/ קשישים, עיצוב הגוף אך אינו תורם בצורה משמעותית להקטנת הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם ואינו מסייע באריכות חיים.

איך נקבעת עוצמת הפעילות הגופנית?
פעילות גופנית בעצימות קלה אינה גורמת למאמץ ניכר בעת ביצועה. פעילות גופנית בעצימות בינונית גורמת לעליה בקצב הלב ובתדירות הנשימה והיא מקשה על יכולת הדיבור במאמץ. פעילות גופנית בעצימות גבוהה מלווה בהזעה רבה במהלכה. הערה: אם ’אין לי זמן להתאמן היום’ או ’היום אני עייף’, מומלץ לבצע פעילות גופנית מתונה וקצרה יותר מאשר לוותר על הפעילות לחלוטין. במקרה של היעדרות בת שבועיים-שלושה, מומלץ בעת החזרה לאימונים למתן את עצימות הפעילות הגופנית ולחזור לפעילות שבוצעה טרם ההיעדרות מהאימונים, בהדרגה.
מעבר לפעילות גופנית כפתרון לבעיות בריאותיות ולמניעתן (השמנת יתר, שרירים רפויים, סוכרת, חוסר ריכוז, בעיות לב ועוד) משמשת פעילות זו, בשילוב תזונה נכונה, כמעין דרך חיים אשר מעלה באופן מיידי את איכות החיים. ככל שאנחנו מעלים את רמת הכושר הגופני נחוש אנרגיה גבוהה יותר, נפיג עייפות ונפחית לחצים שונים מחיי היום-יום.
חשוב לשלב בין פעילות אירובית לאן-אירובית - פעילות אנאירובית (הרמת משקולות, עבודה על מכשירים, ריצת מאה מטרים וכו') תורמת גם היא לאיזון שבין האוכל שאנו צורכים לבין הקלוריות שאנו שורפים - והאנרגיה שאנו מוציאים. חשיבותה של פעילות זו באה לביטוי ביכולתה לתמוך בתהליך ההפחתה במשקל על-ידי בניית רקמת שריר. כל ק"ג שריר בגופנו צורך כ-13 קלוריות נוספות כחלק מחילוף החומרים היומי הבסיסי. מכאן, שחיזוק השרירים ובנייתם הכרחית לנשים וגברים כאחד, על מנת להפחית ממשקל הגוף ולשמור על חילוף חומרים אופטימלי.

אימון גופני ותרון בעיות לב
על מנת לאמן את מערכת הלב והריאות לא נדרשות יותר מ-30 דקות שלוש פעמים בשבוע. ניתן לבצע את הפעילות על כמה מכשירים (הליכון, סטפר, סקי, אופניים, חתירה וכו'), בחלוקת הפעילות ל-15 דקות בשני מכשירים, או אפילו בפעילות בת 10 דקות על שלושה מכשירים שונים.
הוסיפו לכל אימון כזה עוד כמות זמן זהה לפעילות האן-אירובית (לפני או אחרי האירובית) והרי לכם שקט תעשייתי למערכת הגוף שלנו, שדורשת תשומת לב מועטה יחסית, נוכח ההנאות הרבות שהיא מספקת לנו באופן קבוע ותת-הכרתי.

מחקרים רבים מוכיחים, כי פעילות גופנית, גם במידה מועטה ולא קבועה, משפיעה לטובה על הגוף, ועדיפה על פני חוסר פעילות. הסיכוי של אדם שעובד בעבודה פיזית (כגון גננות, צביעה, או אפילו הליכה של מספר דקות לעבודה בכל יום) ללקות במחלת לב, קטן מזה של עובד משרד, שמגיע בכל יום עם רכבו לעבודה ומשתמש במעלית במקום "לנצל" את המדרגות.

מאמן כושר אישי | אימון כושר אישי | דיאטה | הורדת סוכר בדם | סוכרת | חדר כושר אישי | טיפול בסוכרת | דיאטנית קלינית | נטרופט | הכנה למרתון | הכנה לטריאתלון


www.reset123.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אודי ויטמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]