חיפוש מאמרים

12390 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אבטחת המידע מהיבט התהליכים הארגוניים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תפריט מסעדות בתי קפה אוכל

נושא המאמר: מה מסתתר מאחורי התפריט - בניית תפריטים למסעדות ובתי קפה
מאת: זיו אייל - ייעוץ קולינארי   שמור מאמר למועדפים

מה מסתתר מאחורי התפריט
איך בונים תפריט נכון ולמה לא מספיק להעתיק את התפריט מהשכנים…
זיו אייל – יעוץ קולינארי


זה שהתפריט של בית הקפה או המסעדה הוא לב העסק זה סוד ידוע. גם העובדה שתפריטים הם דבר דינאמי ומשתנה בהתאם לעונה ולזמנים כבר ידועה לכולנו.
ובכל זאת, אנו נתקלים לא פעם בכאלו שהצליחו עם תפריט פשוט, זריז וקליל – להצליח בגדול, ואחרים שהשקיעו בתפריטים ענקיים ומורכבים שלא עושים חשק ולא מצליחים להגיע ללקוחות.
על מנת להצליח לייצר תפריט טוב, כזה שמצליח למכור את עצמו גם בלי הרבה מלאכת שיווק מצד המלצרים, יש צורך להסתכל על התפריט כשבונים אותו משני אספקטים: פעם אחת מצד הבעלים של המסעדה, ופעם שנייה מצד הלקוחות שלנו. הראשונים ירצו לעשות רושם על הלקוח, לתת תשובות למתחרים ולייצר תפריטים רווחיים. הלקוחות לעומת זאת מבינים כיום הרבה יותר מאשר בעבר הלא רחוק, יש להם שפע של אלטרנטיבות, הם מחפשים חידושים ללא הרף והם ביקורתיים יותר מאי פעם.
על מנת לדון בסוגיית התפריטים נבחן כמה נקודות מרכזיות שרצוי לזכור כשבאים לבנות תפריט למסעדה או בית קפה.

1. הקונספט.
התפריט חייב להגיד אמירה ראשונית וחדה על המקום שלנו. אם אנחנו מסעדת דגים חשוב לשדר זאת ללקוח מרגע שהוא פותח את התפריט. דגי ים או מים מתוקים. מטוגנים או אפויים. שלמים או מפולטים. כל אלו ישדרו ללקוח את הקונספט הנבחר ויכוונו אותו למה שהתכוונו כשהחלטנו על הקונספט של המסעדה.
מסעדה סינית אינה אמורה להכניס לתפריט שלה סלט יווני. הוא אינו שייך לקונספט ועלול ליצור בלבול אצל הלקוח בבואו להזמין.
הקונספט הוא חידוד המסר ללקוחות ואמור להובילם לנושא הבא – המיקוד.

2. מיקוד.
רבים מאיתנו נוטים לטעות בסוגיה זו ולחשוב כי תפריט גדול ורב גוני יפנה לקהל מגוון יותר של לקוחות ויענה על הצורך שלנו למלא את המסעדה.
טעות זו גורמת לא פעם לתפריטים להיות מפוזרים ולהחטיא את המטרה.
לקוח ממוצע ירים גבה כשיראה תחת קורת גג אחת דגים, פסטות, מוקפצים, ובשרים על האש.
מבחינת העסק, אין כמעט מטבחים המסוגלים לטפל במגוון כה רחב של אפשרויות, ואין כמעט אפשרות להתמקצע באמת בכל התחומים האלו במטבח אחד.
מבחינת הלקוח, כאמור, השאלה שהוא ישאל את עצמו היא איפה אני הולך ליפול, ולא איזו מנה הכי מתחשק לי לאכול.
תפריטים טובים יהיו ממוקדים, יאפשרו מגוון מבלי לאבד את המיקוד ויספקו תשובות קולינאריות הולמות בלי להיגרר לתחומים בהם אין למסעדה יתרון.

3. טרנדים ומגמות.
ענף המסעדנות (העולמי אגב) סובל קשות מנושא הטרנדים המשתנים במהירות עצומה.
עוד לא הספקנו להתרגל למגמה אחת, וכבר אנו בעיצומו של גל חדש המחייב אותנו כפועלים בתחום להתחדש לפיו, לרכוש ציוד חדש, להכשיר צוותים שיידעו לטפל בטרנד החדש, לפרסם וליחצן תוך ידיעה כי מחר המגמות שוב עלולות להשתנות.
ובכל זאת, בין כל המגמות כדאי לשים לב לשלוש העומדות להישאר איתנו לאורך זמן:
הראשונה היא העובדה כי אנשים אוכלים בחוץ הרבה יותר מבעבר, וימשיכו לעשות זאת. מגמה זו מאפשרת לנו לקנות לנו לקוחות קבועים אך זאת בתנאי שנהיה אטרקטיביים עבורם הן במגוון והן במחיר, ונאפשר להם לראות בנו את התחליף למטבח הביתי שלהם.
TA אנשים רוצים לבוא לקחת וללכת. בעיקר בצהריים ניכרת תנועת אופנועים ערה במתחמי המסעדות. מרקים, פסטות ומנות רבות נוספות שלפעם לא היו יוצאות את פתח המסעדה נצרכות היום במשרדים וחשוב להיערך בהתאם למגמה זו, לרכוש כלים מתאימים שלא ייזלו, שישמרו על החום ושיהיו אסטטיים ונעימים לאכילה.
המגמה השלישית כבר שחוקה מרוב עיסוק בה אך עדיין שווה להזכירה זו מגמת הבריאות.
אנחנו רוצים להיות בריאים, לרדת בגדול, להיות חטובים, להישאר צעירים, כל אחד יפרש זאת כרצונו. השורה התחתונה היא כי מאכלים עתירי חמאות ושמנת יישארו בשוליים לארועים מיוחדים, הסלטים ימשיכו להתפתח ומגמת הלייט תגיע לכל מקום וכדאי להיות ערוכים לקראתה.
עם כל אלו, הקהל שלנו ממשיך לחפש בתפריטים שלנו את אותן מנות חדשות ויצירתיות שיעשו לו את החשק לחזור אלינו גם בפעם הבאה.

4. תפעול.
סוגית התפעול היא אחת הבעיות המרכזיות כשבאים לבנות תפריט. המטבח צריך להיות מצוייד בהתאם לתפריט, ולא פעם כשאנו נתקלים במטבחים אשר קורסים בשעות העומס, מתברר בבדיקה לאחור כי התפריט מורכב מידי לסוג כזה של מטבח. חבל, שעות העומס בענפי המזון כל כך מועטות ודווקא אז לא להצליח ולתפקד במאה אחוז?
לבעלי העסקים יש נטייה לנסות ולדחוף את התפריט כל הזמן קדימה. להוסיף לו מוצרים חדשים ולעדכן אותו מידי עונה. יש לזכור עם חידוש התפריט גם להוריד ממנו מנות מיושנות או כאלו שנוסו ללא הצלחה יתרה. כך יקטן העומס על המטבח ומהירות הוצאת המנות לשולחנות – תגדל.


5. מסעדות לעומת בתי קפה
פה יש לשים לב להבדל המאוד משמעותי אשר קיים אצל הלקוחות כשהם מתייחסים לבתי קפה לעומת מסעדות.
למסעדה אנו יוצאים קודם כל לאכול. שמענו, ביררנו, ואנו מגיעים עם רמת ציפיות מסוימת לגבי האוכל. כמובן שנשמח לגלות כי גם השרות נהדר, העיצוב מרשים ואפילו מצאנו חנייה ממש מול המסעדה. אבל כל אלו לעולם לא יהיו סיבה מספקת להגיע למסעדה. האוכל – כן!
בבתי קפה המצב שונה. לקוחות מגיעים לבתי קפה ממגוון של סיבות. אוכל היא לא אחת מהן, ואן כן אז היא נדחקת לשוליים. אנו יוצאים לבתי קפה להיפגש (עסקית או רומנטית) לראות ולהראות, לפנק את עצמנו וכו'. לכן, בחירת בית הקפה תהיה לפי קריטריונים של נוחות, חנייה, קרבה למקום מגורים או לפגישתנו הבאה. אם לכל אלו נוספים גם אוכל טוב וקפה משובח, בכלל הרווחנו, אבל על פי רוב קריטריון זה אינו בין הראשונים שיקבעו את החלטתנו.
זו גם הסיבה שנראה בתי קפה שרמת המזון בהם מתחת לכל ביקורת, ועדיין הם מלאים, לעומת אחרים איכותיים יותר העומדים שוממים.
לא, לא צריך להבין מזה שלא צריך להשקיע באוכל, קפה ושרות טוב. תמיד נעדיף שגם אלו יתקיימו בבית הקפה שאליו הגענו, רק שלא כמו במסעדות, פה ישנם שיקולים רבים נוספים.


דווקא בתי הקפה הם אלו אשר זוכים בשנים האחרונות לעדנה לעומת המסעדות. המחירים בהם זולים יותר, המגוון בתפריטים עלה וכולל כיום גם פסטות, המבורגרים ואפילו עסקיות בצהריים.
המיתון הגדול שגרם לנו להדיר את רגלינו מהמסעדות, הוא ה"אשם" בפריחתם של בתי הקפה.
אלו האחרונים השכילו לרכב על הגל ולפתח את תפריטיהם כך שיתאימו לדרישות הקהל ויכילו בתוכם יותר מנות מסעדה לצד הכריכים, הסלטים והקרואסונים הוותיקים.



הכותב משמש כיועץ לעסקים בתחומי המזון והאירוח
http://www.allbiz.co.il/coffeebiz


ייעוץ קולינארי תפריט מסעדות בתי קפה זיו אייל מאמרים אקדמאיים - מאמרים באנגלית - מאמרים מתורגמים - מאמרים מדעיים - מאמרים רפואיים - מאמרים משפטיים - מאמרים פסיכולוגיה - מאמרים אקדמים - מאמרים בעברית - מאמרים בקרימינוגוליה - מאגר מאמרים - סיכומי מאמרים - מאמרים קולנוע - מאמרים בתקשורת - כתיבת מאמרים - פרסום מאמרים חינם - חיפוש מאמרים פרסום מאמר באינטרנט פרסום מאמר מקצועי פירסום מאמרים מקצועיים מאמרים באתר מאמרים article.co.il

www.allbiz.co.il/coffeebiz


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י זיו אייל - ייעוץ קולינארי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]