חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
רבים לא יודעים זאת, אך חשוב לקרוא למנעולן מורשה שיטפל בבעייתכם.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: סירוב גט גירושין סרבן גט מסורבת גט

נושא המאמר: סירוב גט
מאת: עו"ד חגית לב   שמור מאמר למועדפים

ובכן, ישנן הרבה סיבות ומגוונות לסירוב להעניק גט, החל מניסיון להרוויח זמן כדי לחפש דרך לשנות את ההכרעה הצפויה בקשר למשמורת על הילדים, דרך חוסר רצון לשלם מזונות וכלה ברצון לנקמה. נקמה יכולה להיות פשוט שיבוש חייו של בן או בת הזוג לשעבר, בכך שלא יוכל להנשא בשנית או להמשיך בחייו ושלא יוכל לקבל סיוע מהמוסד לביטוח לאומי בתור הורה יחיד. בסופו של דבר - מדובר בניסיון להפעיל לחץ על בן או בת הזוג החפץ בגירושין {באמצעי הפעלת לחץ על אחד הצדדים בין בני זוג שנמצאים בתהליך גירושין.


האם ניתן למנוע מצב של סירוב גט?
ובכן, אי אפשר באמת להימנע ממצב כזה, אך בתנאים מסויימים אפשר לשחרר את בן או בת הזוג מנישואין, באמצעות תהליך שנקרא כפיית גט. בכוחו של בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני (תלוי באיזו ערכאה מתקיים הדיון בעניין הגט) לבצע תהליך של כפיית גט על בן הזוג הסרבן, דהיינו מצב בו נותנים תוקף משפטי לגירושין ללא הסכמת אחד הצדדים.
בעיקרו, תהליך כפיית גט הוא חד צדדי. לפי ההלכה היהודית, זכותו של הבעל להתגרש מהאשה גם ללא הסכמתה וללא צורך להתחיל בהליכי כפיית גט ואילו האישה נדרשת להסכמת בעלה לצורכי אישור הגט. מסיבה זו, כפיית הגט הוא תהליך המופעל רק על גברים, כיוון שעל פי ההלכה רק להם שמורה הזכות לסרב לגט.

על מנת שגבר יהיה גרוש רשמית מאישתו, הוא יכול למסור לבית הדין הרבני את מסמך הגירושין ולמנות את בית הדין הרבני כשליחו למתן הגט לאישה. האישה, לעומת זאת, חייבת על פי ההלכה לקבל את סירובו של הגבר לפני הפעלת כפיית הגט. מצב זה יכול לסבך את האישה, שכן אם הבעל אינו צלול (אי שפיות או מחלה) ישנה בעיה בקבלת סירובו או אישורו של הבעל.

ההלכה מצווה שכפיית גט תתבצע רק בדרך של לחץ חברתי או מוסרי, כאשר כפיית גט שלא הושגה בצורה הזו לא תהיה תקפה.
אפשרויות הפעלת הלחץ שיש לבית הדין הרבני הן:
איסור הוצאת דרכון ואיסור החזקת רשיון נהיגה (האמצעי הפופולרי והיעיל ביותר).
איסור על פתיחת חשבון בנק חדש.
הוא יכול להוציא צו איסור יציאה מהארץ.
צו מאסר בפועל לבעל הסרבן. ניתן ליישם אפשרות זו רק לאחר שחלפו שישה חודשים מאז מתן פסק הדין על כפיית גט והוא לא בוצע. במקרה כזה יפנה היועץ המשפטי לממשלה לבית המשפט המחוזי והאחרון יאשר את מאסרו של הבעל הסרבן.

בדרך כלל תהליך כפיית הגט הוא תהליך ארוך, ובסופו של יום, הילדים הם הנפגעים העיקריים.

לפרטים נוספים בקרו :

חגית לב | גירושין , תביעות גירושין , עריכת דין

www.adv-office.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד חגית לב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]