חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
למה כדאי להזמין שף פרטי למסיבת הרווקות הקרובה?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ריטלין נזקים קונצרטה תופעות לואי

נושא המאמר: עוד תופעות לואי ונזקים של ריטלין וקונצרטה
מאת: אילן סלומון-רוקח   שמור מאמר למועדפים

רוקח מסביר: עוד תופעות לוואי ונזקים של ריטלין וקונצרטה
מאת: אילן סלומון - רוקח

הילד לא שקט? הסיכוי שיקבל מרשם לריטלין או קונצרטה גבוה כיום כפי שלא היה מעולם. אין זה מפתיע. על פי הערכה, כארבעים אחוז מילדי ישראל מקבלים המלצה לעבור אבחון במהלך שהותם במערכת החינוך.

ריטלין וקונצרטה הינם סם ממריצים
מה שפחות ידוע הוא כי ריטלין וקונצרטה הינם סמי מרץ אשר משתייכים לפקודת הסמים המסוכנים, ומאוחסנים בכספת של בית המרקחת. ריטלין וקונצרטה אינם סם הרגעה. בראש העלון לצרכן המצורף לאריזה כתוב בפירוש כי מדובר ב"סטימולנט"=סם מרץ.

כיצד ייתכן שסם מרץ נרשם כדי להרגיע ילדים?
מסתבר שבריכוז גבוה(בבוקר) יש לריטלין השפעה מרסנת, ואילו בריכוז נמוך(לקראת שעות הצהריים) יש לו השפעה מעוררת וממריצה.
רוב הסמים פועלים כך על מערכת העצבים. כוס קפה אחת מעוררת, אולם כאשר שותים כמה כוסות מרגישים כבדות. אלכוהול מעורר ומרומם כאשר לוגמים כוסית, אולם מי שמגזים בנטילתו יחזור מרחבת הריקודים כדי לרבוץ בכיסאו.
אין זה נדיר למצוא אדם שרק התעורר מהרדמה לאחר ניתוח, וכבר הוא מספר בדיחות או מדבר בשטף לא מוסבר. חומר ההרדמה אכן דיכא את הכרתו, אולם כשהריכוז פחת, לא רק שהתעורר, אלא שהפך פתאום לערני ונמרץ .

ריטלין מרסן את הילד בבוקר בגלל ריכוזו הגבוה. כאשר ריכוזו פוחת, הוא בבת אחת ממריץ אותו. הילד עלול להפוך לפתע לבלתי נשלט, לדבר בשטף, לקום מכיסאו, להתווכח, לכעוס, לצאת מן הכיתה ואף לגרום נזק.

איך המורה יודעת שלא נתנו לילד ריטלין היום?
ריטלין וקונצרטה הינם חומרים שומניים, לכן הם נוטים להצטבר ברקמות השומן. כאשר שוכחים לתת את התרופה בבוקר, החומר מתחיל לצאת מרקמות השומן אל הדם ומשם למוח. כיון שריכוזים נמוכים של ריטלין וקונצרטה הינם מעוררים, הילד מתנהג כמי שנטל כדור מרץ גם ביום שלא קיבל את התרופה. אם מדובר בילד שהוא ממילא נמרץ ופעיל, נקבל ילד חסר שקט במיוחד. זו הסיבה שכתוב בעלון התרופה כי הריטלין "עלול לגרום להתנהגות פסיכוטית". התנהגות פסיכוטית הינה, אם כן, תגובה שיש לצפות לה בעת מתן סמי מרץ כאלה לילדים.

מציפים את הילד בריטלין וקונצרטה כדי שיישאר מרוסן כל היום
לא במקרה רוב תכשירי הריטלין וכמובן שהקונצרטה, הינם תכשירים בריכוזים גבוהים ובשחרור ממושך. אלה משתחררים במשך 8 עד שתים עשרה שעות במקום בארבע שעות. במקום שישפיע רק בבית הספר, ממשיך הריטלין להציף את דמו של הילד בשעות אחר הצהריים וגם בשעות הערב. באופן זה הריכוז של הריטלין בדם נשאר גבוה, וכך הילד נשאר מרוסן עד לשעות הלילה. מה קיבלנו? יותר נזקים ויותר תופעות לוואי. קיבלנו ערנות יתר, ילד שלא רוצה לישון כי הוא מומרץ. ילד שעלול לסבול ממחשבות מתרוצצות, פחדים, כעסים ודמיונות שווא(הכול כתוב בעלון התרופה).

הילד לא רגוע? ריטלין עלול להיות הסיבה

ריטלין וקונצרטה עלולים להפוך ילדים ליותר חסרי שקט משהיו לפני נטילתם, בדיוק כמו אלכוהוליסט ששותה כדי להירגע, אולם מדי פעם מתפרץ לפתע באלימות. אני מתנצל אם ההשוואה קשה לעיכול. בידקו את הילד שלכם, וחפשו התנהגויות שלא היו קיימות לפני שהתחיל ליטול ריטלין או קונצרטה. שימו לב:
בעדכון של הFDA לעלון לצרכן של ריטלין וקונצרטה ב-2007 נוספו האזהרות הבאות:

• הופעת בעיות התנהגות וחשיבה שלא היו קיימות קודם או החמרת הקיימות.
• הופעת מצבי רוח קיצוניים שלא היו קיימים קודם או החמרת הקיימים.
• הופעת התנהגות תוקפנית ועוינות שלא היו קיימות קודם או החמרה בקיימות.
• תופעות פסיכוטיות חדשות (כגון: שמיעת קולות, דמיונות שווא או אמונה בדברים תמוהים) או תופעות מאניות (מחשבות גדלות או פעלתנות יתר חריפה) שלא היו קיימות קודם.

אל תשכחו, ריטלין וקונצרטה ניתנים לילדים על בסיס יומיומי למשך שנים.

מציפים את בתי הספר בסמי מרץ
הפסיכיאטרים גרמו לנו לקוות שריטלין יספק למערכת החינוך שקט שיאפשר למידה. ספק רב אם מישהו מהם הזהיר את המורים וההורים מפני התוהו ובוהו שהצפה של סמים ממריצים תחולל בתוך בתי הספר שלנו. מספיק שילד פעלתן יפספס יום אחד של נטילת ריטלין או קונצרטה כדי לגרום לו להפוך למומרץ ובלתי נשלט. מספיק שילד אחר יקבל מחצית מהמינון שנרשם לו כדי שיפגין אי שקט. מספיק שהורה יחליט להפחית את המינון על דעת עצמו, כדי שכל הכיתה תופרע על ידי ילד המתנהג כפסיכוטי. מה הפלא שאנשי חינוך מסורים מוצאים עצמם לעיתים מסוכסכים ללא הצדקה עם הורים בעלי כוונות טובות.

השאלה שאנו צריכים לשאול את עצמנו היא: "מי מרוויח מזה?", והתשובה לכך היא: בעלי מכוני האבחון, נוירולוגים ופסיכיאטרים, אשר מתפרנסים מאבחון ותיוג של ילדינו בתווית הפסיכיאטרית של "קשב וריכוז" לכל החיים, בטרם הספיקו להתבגר, לרכוש מיומנויות ולהגן על שמם הטוב.

למידע נוסף,

אילן סלומון
רוקח
www.helpful.co.il
054-5481939





















www.helpful.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אילן סלומון-רוקח שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]