חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מערכת שרתי מיקרוסופט היא הגורם המרכזי בצמצום העלויות והמורכבות במערך ה-IT של eBay, התומך כעת בצמיחת החברה.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אימון אישי אימון עסקי הצלחה העצמה אישית

נושא המאמר: עוצמתה של החלטה
מאת: רז אוחנה   שמור מאמר למועדפים

כולנו מקבלים החלטות במהלך חיינו. למעשה, כולנו מקבלים החלטות כל הזמן, בכל יום ובכל רגע. אנחנו מקבלים החלטות בכל מערכות היחסים בהן אנו מתנהלים: החלטות בנוגע למערכת היחסים שלנו עם עצמנו (בריאותנו למשל – תזונה, פעילות ספורטיבית וכו), החלטות בנוגע לזוגיות שלנו, לחברים שלנו, לעבודה, למשפחה.
החלטות, החלטות, החלטות.
כולנו מקבלים החלטות אך נדמה שאיננו מבינים באמת את עוצמתה של ההחלטה. אולי אם נבין זאת, לא תהיה ידנו קלה יותר על הדק ההחלטות שלנו.
אז מהי בעצם החלטה?
על פי הגדרת המילון, החלטה היא:" הכרעה, פסיקה, קביעה, בחירה, גמירת אומר, חריצת משפט".
החלטה מובילה אותנו תמיד לפעולה (גם לא לפעול זו בעצם פעולה שבאה בעקבות החלטה של לא לפעול).
מה ההבדל בין החלטה לבחירה?
ישנה נטייה לאנשים לבלבל את המושג בחירה עם המושג החלטה ואני רוצה לעמוד על ההבדל העיקרי ביניהם והוא: החלטה מגיעה לאחר הבחירה! ואני אסביר.
כאשר אני חי חיים של חירות, קיימת לי יכולת הבחירה האמיתית. יכולת הבחירה האמיתית היא בעצם היכולת שלי לזהות את כל הדרכים היוצאות מפרשת הדרכים אליה אני מגיע בחיי ולבחור את הדרך שבה אלך. דרך זו היא הדרך שאני בוחר בה ואף אחד אחר לא בחר בשבילי (בניגוד לבחירה אוטומטית או כפויה שמישהו אחר מבצע את הבחירה בשבילי). הבחירה אם כן היא העדפת הדרך שמשרתת את רצונותיי ואת המטרות שלי על פני האחרות. ההחלטה להתחיל ללכת היא זו שתביא בפועל לפעולת ההליכה שלי באותה הדרך. ניתן להגיד כי הבחירה עונה לי על השאלה - לאן? בעוד ההחלטה עונה לי על השאלה – איך? שאלו את עצמכם: כמה פעמים בחרתי בחיי בדרך מסוימת אך לא באמת החלטתי ללכת בה? זה לא מספיק רק לבחור בדיוק שזה לא מספיק רק לרצות, צריך להחליט בשביל שדברים יקרו!

הבעייתיות בקבלת ההחלטות שלנו מתחילה בכך שאיננו מודעים לעוצמתה של ההחלטה ולהשפעתה על עיצוב חיינו. לא הרבה אנשים מבינים כי גם קבלת החלטה קטנה לעשות משהו או לא לעשות יכולה להשפיע על חייהם בענק בטווח הארוך. גם ההחלטה של ללכת 10 דק' ביום סביב הבניין שלי, יכולה להיות זו שבעוד עשרים שנה מנעה את התקף הלב שלי וזאת אפילו אם אינני מבין את המשמעות שלה היום. למעשה, הסוד האמיתי שלי לקבלת החלטות הוא ביכולת להתמקד בדיוק באותן החלטות קטנות שיובילו בסופו של דבר לשינוי ולמהפך ענק.
אז מה אני מציע?
ישנם מס' שלבים שאתם יכולים לבדוק בנוגע להחלטות שלכם:
1. ערכו רשימה של כל ההחלטות שקיבלתם היום – כל ההחלטות.
2. בדקו את הבחירות שמאחורי ההחלטות שלכם – האם הבחירות שלכם הן באמת בחירות שלכם? האם אתם בחרתם בדרך שבה אתם באמת רוצים ללכת או שמא מישהו אחר בחר בעבורכם (גם לא במודע)?
3. לאחר שבדקתם את הבחירות שלכם – בדקו את ההחלטות שקיבלתם לגבי אותה הדרך. כמה מהן באמת משרתות את המטרות שלכם? כמה לא?
4. שאלו את עצמכם – האם אני באמת מחויב להחלטות שמשרתות את המטרות שלי? מה אני יכול להחליט אחרת כדי לשנות? זכרו כי כל עוד אתם לא באמת מחויבים להחלטה שלכם, אתם עדיין רק בגדר הבחירה.
5. בהחלטות שלהן אתם מחויבים בדקו מה עובד ומה לא עובד. מה ניתן לשנות?
6. חזרו על התהליך מס' ימים ברצף, אתם תופתעו מהתוצאות.
ההחלטה שלכם היא דבר עוצמתי, ההחלטה שלכם מאפשרת לכם ליצור לכם את עולמכם. השתמשו בה בתבונה, היו מודעים ומחויבים להחלטות שלכם.
בהצלחה!!!
חירות. שמחה. צמיחה.
רז אוחנה – נמלה אימון אישי ועסקי

www.nemalacoach.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רז אוחנה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]